Total Pageviews

'indigo' dan masa depan

salam.


ini adalah kali pertama saya menulis artikel di dalam blogspot. Baiklah, dari pemerhatian saya, dlm banyak2 artikel blog ini, ramai orang bertanya tentang indigo ni dan kaitannya dengan diri mereka. Jadi jenuh laa nak menjawab..

Rasanya, mungkin ramai yang tidak memahami apakah itu Indigo dan lain-lain.
Indigo ini sebenarnya adalah manusia biasa yang di lahirkan dengan ciri-ciri tertentu yang sedikit berbeza dengan orang lain.

Perbezaan inilah yang menyebabkan mereka di buli, di marah, dan sebagainya. Mereka tidak dapat nak meluahkan perasaan mereka kerana apa yang mereka rasa adalah 'beyond wordless'.

Bayangkan jika anak anda mengatakan pada anda bahawa mereka nampak 'orang mati' atau melihat 'malaikat'...Apakah reaksi anda? Sudah tentu anda akan marah pada mereka dan mereka akan diam untuk selamanya.

inilah yang terjadi pada Indigo, rainbow dan crystal. Mereka sukar untuk meluahkan apa yang terbuku pada hati mereka. Dek kerana itu mereka sentiasa mencari jalan untuk meluahkan perasan di hati mereka. Jika mereka tak berjaya, mereka akan cuba hidup sebagaimana manusia biasa tapi mereka akan stress.

Apapun indigo, crystal, rainbow ni apa semua adalah terma pengkaji barat bagi..
tapi kalau kita nak linkkan pada islamiyah..maka kita leh katakan depa ni MUNGKIN para ikhwan.. tapi, ikhwan pula adalah untuk mereka yang 'bersama rasullulah tapi tak pernah melihatnya'. Jadi, apakah bagusnya jika seorang indigo itu mempunyai banyak kelebihan tapi tidak bersandarkan pada fitrah insan, yakni keimanan pada ALLAH?!

Sabda nabi:

Dari Anas r.a dia berkata:Rasullullah saw bersabda:'Aku rindu untuk bertemu dengan Ikhwanku,"Lalu sahabat bertanya ,tidakkah kami ini ikhwanmu?"Sabdanya,"Bukan,kamu adalah sahabatku dan Ikhwanku adalah mereka yg beriman denganku walaupun mereka tidak pernah melihatku."


Dari Omar r.a ia berkata:Rasullullah saw di tanya para Sahabat:"Apakah ada mereka yg beriman kepadamu sedangkan tidak pernah melihatmu dan membenarkan ajaranmu tanpa pernah berjumpa mu?" Sabda Baginda:"Mereka itu adalah Ikhwanku,mereka bersamaku,beruntunglah mereka yg melihatku dan beriman denganku dan beruntung juga mereka yang beriman denganku sedangkan mereka tak pernah melihatku." {diulang 3 kali}


Syaidina Abu Bakar r.a bertanya:"Bukankah kami ini ikhwanmu?"Baginda menjawab :"Bukan wahai Abu Bakar kamu adalah sahabatku,"Baginda menambah lagi:"Ikhwanku itu ialah mereka yang tidak pernah melihatku tetapi mereka beriman dan mencintaiku.Sehingga aku lebih di cintai mereka daripada anak dan ibu-bapa mereka."

Jika di lihat dari sabda nabi ini, anda harus menkaji tokoh-tokoh seperti uwasi, nabi ibrahim dan nabi muhammad sendiri (tidaklah saya mengatakan mereka indigo tetapi ciri itu tetap ada pada tokoh-tokoh/rasul-rasul)

Selain ciri-ciri indigo yang saya berikan pada artikel lepas, para indigo, crystal, rainbow juga akan berfikir tentang (mungkin ada berfikir 24jam 7 hari)

-siapa aku
-kemana aku nak gi..ada misi ke kat dunia ni
-kenapa aku rasa aku lain dari org len
-kenapa aku asyik kena buli / keji / herdik /marah
-kenapa aku asyik berfikir siapa tuhan aku... (perhatikan kisah nabi ibrahim juga)

Jadi, jika anda ada simptom2 ni, anda mungkin antara org yang 'terpanggil' menujuNYA untuk akhir zaman.


Jika dari segi sains pula..para indigo's ini mungkin ada kaitan dgn DNA reawakening. Apakah DNA re-awakening itu?

DNA re-awakening ini ialah DNA yang tak di gunakan (junk DNA) tetiba aktif..baik dari kandungan ibu atau lepas lahir atau ketika dewasa...bila aktif, kehidupan mereka seakan tak seimbang dan tak sama dgn org lain..tapi di sebabkan nak samakan atau selarikan dgn kehidupan manusia lainnya, maka, ramai yang terperangkap atau jadi terus gila. Kerana itu para Indigo (dan sesiapa saja), haruslah mencari guru untuk mengajar mereka dan terus explore kerana potensi diri indigo amat berguna untuk masa depan. (sila klik pada link untuk lebih pemahaman)

Memang ramai yang tak terjaga spiritualnya akan jadi gila isim (sasau mencari jawapan dan menyusahkan orang lain)..jadi gejala indigo ini bukan bersifat biasa2 tapi luar biasa dan semakin merebak. Tapi, jika para indigo ini berjaya menguasai potensi diri dan mencari jawapan-jawapan yang harus mereka jawab, makanya para indigo tadi akan menghampiri gelaran IKHWAN.

apakah benar kaitan indigo ini adalah untuk persiapan akhir zaman?

mungkin benar...kalu di lihat dari segi new age (suatu pemikiran ketuhanan bersifat universal),
2012 mungkin akan terjadi sesuatu dan dimensi 3Dimensi kita akan menjadi 4Dimensi. yakni, ketika itu masa atau jarak bukan lagi masalah.

kalau di lihat dari segi prediction atau hadis2 nabi, ternyata ianya saling berkaitan. Kota2 berada di udara, itulah prediction notradomus. Pemerintahan Mahdi berlangsung selama 40.

Apakah 40 itu? ternyata ianya satu skala ukuran masa tapi mungkin bukan ukuran yang sedia kita tahu seperti jam, hari, minggu atau tahun. Mungkin 40 tu adalah skala ukuran bagi masa berbentuk demensi baru. Hal ni menarik untuk di bincangkan. Siapa yang pandai fizik dan matematik, mungkin boleh berdiskusi di sini.


Jadi, kaitan indigo sebagai ciri manusia akan datang mungkin benar. Gejala indigo ini 'merebak' dan ianya mungkin berkait dengan bermacam-macam info yang sedia kita maklum, seperti DNA re-awakening yang membangkitkan memori nenek moyang (kerana itu mereka mengatakan mereka ini hasil re-incarnation padahal bukan), daya sense yang tinggi sehingga makhluk alam lain boleh berintraksi dengan aman, tahap pemikiran yang luar biasa yang akan membangkitkan teknologi baru yang di luar imiginasi (kebangkitan semula atlantis seperti kata edge cayce?), atau tingkat keimanan yang luar biasa dan tiada kehendak pada alam punca kejayaan di tangan indigo.

Jadi, buat masa ini, jika anda seorang indigo atau bukan, anda harus memahami bahawa masa sekarang bukan masa untuk berkejaran demi dunia. Masa sekarang adalah untuk memahami fitrah kita dan memahami kehendak dunia yang telah kita kotori selama ini. Apa yang utama ialah keamanan.

jadi, apakah kita bersedia untuk masa depan?
Share this post :

+ comments + 51 comments

RAMO
June 11, 2009 at 9:03 AM

dude what the hell is this bs youre saying? recruiting prophets or smth? less non sequiturs and more quran/hadith please.

June 11, 2009 at 5:12 PM

syukran for visiting my blog..
here, I am quite surprised with the content of your blog,sir. ehem2.

I can figure out what are u trying to say in the recent post. Syukur, alhamdulillah. Bukan nak recruit prophets dsb, tapi nk sedarkan the whole muslim nations yg ada bhwa kita ni rijal2 @ pelopor agama yg indah neh. I love to be one of the ikhwan, inshaALLAH.

again, syukran!

June 11, 2009 at 7:38 PM

to ramo...

im not recruiting anyone but just to inform all of us what is going on here and there.

most of us still sleep (unplugged in term of neo metaphysics). For the future, there is no recruiting but all of us is involved.

do u want the golden future or the darkest future?

Anonymous
June 12, 2009 at 1:24 AM

huhuh.. rasa berair je mata tadi nak memahamkan apa yang cuba disampaikan..
indigo apa eh?
first time baca, so mmg la blur..
tp baca comment kat atas, macam bole faham kot sikit2..
anyways, thanx for visiting my blog and harapan di sini juga moga hati terus bertaut demi masa depan yang diidamkan.
be rooting for more posts =)

June 12, 2009 at 2:43 AM

Menarik dan memeningkan.

June 12, 2009 at 4:06 AM

"the REAL God, not the fake god of the… holy? scriptures.

June 12, 2009 at 5:13 AM

Islam itu Indah,Terindah,Paling indah.tq for visiting my blog.

June 12, 2009 at 5:54 AM

ni manusia bangkit di dunia setelah kiamat kot. dunia yang allah bangkitkan semual tentu lain drp alam kita hari ini...

terima kasih ziarah

Anonymous
June 12, 2009 at 6:00 AM

salam alaik. thx for visiting my blog... anyhow anta ini sape eh? kite pernah jumpe ke?

June 12, 2009 at 7:11 AM

Kebetulan cerita anda ada persamaan seperti yang diceritakan oleh ustaz di masjid sebelum sembahyang jumaat tadi semasa tazkirah. TQ lawat blog sy.

dungu(n)
June 12, 2009 at 7:32 AM

Tahniah! anda perfect textbook example of pseudo intellect(bukan pujian)

anda kaitkan benda2 bodoh dan sesat mcm new age shit yang merupakan muntahan gerakan hippie. Dan anda juga cakap pasal metaphysic yg obviously sesat.

tahniah kerana anda mampu mengkaitkan benda2 bodoh dan sesat anda dengan vaguely mengkaitkannya dgn potongan al-quran dan hadith

kalau org bodoh, mungkin percaya dengan cirit anda.
------------------------------
kerajaan melayu memakai senjata api setaraf portugis dan bukan keris.

anda betul sbb xda sapa yg nafikannya. Cuma senapang yg melayu gunakan adalah dari kualiti rendah diimpot dari china. Hujan xleh tembak, tidak tepat dan ada probability ia meletup. Lawatlah muzium terdekat anda

---------------------------------
Mungkin akan wujud dimensi keempat pada hari kiamat.

ni bodoh taktahan aku dengar.
mari saya bagi sedikit ajaran fizik yang telah saya belajar dahulu.

dimensi keempat wujud dari sejak dulu lagi, juga dimensi2 lain.

dimensi keempat namanya time la dungu. kalau ada org datang dekat saya dan kata dekat hari akhirat baru nak wujud masa, saya akan kata org itu dungu.

pergi kedai buku terdekat anda, dan beli lah buku tentang fizik terutamanya kosmologi.

saya cadangkan buku2 michio kaku kerana lebih senang utk faham
---------------------------------

lebih baik saya tak sentuh tentang agama, biarlah mereka yang layak membuatnya.

tapi kalau anda punya isi semua satu penipuan.. hmmm.. taktahu la nak kata..

oh ya.. anda BODOH

seri_madyu
June 12, 2009 at 1:42 PM

Salam Hasell. Amboiii!!!sedapnya mulut bcakap,dungun (ke dungu..)??!!! Teruskan USAHA mu Hasell utk MENYEDARKAN Umat Muhammad S.A.W yg YG DAH TERLEBIH LENA TIDORNYA sampaikan BOM NUKLEAR MELETUP TEPI TELINGA PUN TAK SEDAR. Ni lah MASALAH ORG LA NI.. Tak nak KAITKAN ISLAM DG SAINS,HAL2 BKAITAN serta SEJARAH YG TULIN (SEJARAH YG SEBENAR2NYA Iaitu SEJARAH YG TELAH DI PADAMKAN bukannya sejarah yg ada sekarang yg telah diputar belit oleh org barat n depa lak p kt kita kata ni lah sejarah kita n kita lak yg jahil n tak nak susah-payah nak kaji sejarah pun angguk la n ngaga la telan le apa yg depa suap) SALAH KE NAK MENCARI KEBENARAN???? Berkenaan SAINS padahal didalam AL-QURAN dah Terang2 dinyatakan KAITAN ISLAM n SAINS samada secara kias atau terus.

SAPA YG BODOH??? Org yg mengatakan ORG LAIN TU BODOH sebenarnya DIALAH YG AMAT2
BODOH, DANGKAL, KATAK BAWAH TEMPURUNG.. PEMIKIRAN YG TAK BLE TERIMA SEBARANG PEMBAHARUAN!!!!

dungu(n) BUSTED
June 12, 2009 at 2:44 PM

salam hormat,
huii, terrer ler mamat dungu(n) tu bila cakap pasal fizik, kagum betul. Tapi dia terlupa yang budak2 b-boy yang pandai buat top-rock, hand stand, head stand tu pun fizik jugak, tu semua kita panggil fizik moden, cuma mereka tak dapat support dari manusia2 yg seperti dungu(n) untuk mereka buat teori fizik kat tas kertas, kiraan mereka betul sebab tu kepala dia buleh pusing and kaki dia bila buka atau tegak pun tak tak jatuh, mahu bicara fasal fizik?
come on bro, the world is very colourful, and beautiful, so dont be bloodyfull.

seri_madyu,
gua terbaca bila lu kata
'bom nuklear meletup tepi telinga pun tak dengar'
setuju sikit, tapi kena adjust fakta: bom elektro-magnetic disfunctional whatever they may call it, tapi yang bom tu, pasti bila dia meletup (activated) lu tidur atas bom tu pun lu tak dengar sebab dia berjaya gagalkan fungsi medan-magnet. oarang dah pakai dah pun, ko tau kan kat ner, tanya kat Hassel, aku rasa dia tau, tunggulah nanti, bila medan-magnet gagal, orang lawan pakai per? mana leh pakai senapang yang ko import dari cina yang tak tahan bila kena ujan tu dungu(n), oarang pakai pisau jer, masa tu pisau lipas yang seposen tu pun laku ko tau, nak bicara fasal senjata?

dungu(n),
aku tanya kat ko 1 soklan jer, okey, 1 jer...
kat Siam ada gajah kan?
dulu kat siam ada tentera bergajah kan?
lompat pegi hutan Pahang,
kat hutan pahang ada gajah kan?
ada 'signboard' 'AWAS GAJAH' kan,
kat hutan Perak pun ada gajah jugak kan?
jadi soklan aku:
diantara Siam-Pahang-Perak yang ada gajah, kenapa Kedah dan hutan kedah tak ada gajah?

ko cuber-cuber la jawab, ko kan terrer,

sorry hassel, sorry seri_madyu, aku tumpang2 lalu jer...maafkan aku

Anonymous
June 12, 2009 at 4:18 PM

Naper ko suruh gajah tuh lompat dari Siam ke Pahang pastu gi Perak..??

Mesti le xde.. sebab gajah tue dah lompat.. Kalo die singgah kedah, ade la dok ada..

Wakakkakkaa..

yg mencari redha Allah
June 12, 2009 at 7:57 PM

bismillah. hurm, ilmu sy takla dalam sangat kalau bab ni. tapi, kalau betul dan ikhlas, baguslah, semoga diberkati. tp kalau menyesatkan, astaghfirullah, semoga diberi hidayah. truth will prevail. allahuakbar.

bab org skrg duk dlm comfort zone tu mmg betul. disebabkan pengaruh hedonisme.

you're a great thinker i wud say. boleh jadi asset kepada agama. maka nasihat saya, dalami ilmu Allah dgn org yg benar. jgn ilmu tu yg menyesatkan diri anda dan anda membawa org lain sesat bersama.

yg mencari redha Allah
June 12, 2009 at 7:58 PM

btw, terima kasih melawat blog sy.

June 12, 2009 at 9:25 PM

Pasal senjata masa depan tu. Ada yang bentuk cahaya hijau yang akan dilepaskan dari udara ke atas kawasan musuh dan meresap satu badan musuh dan terus paralyse kan dia serta menjadikan badannya glowing dengan warna hujau.

Ada juga senjata laser yang keluar dari tangan kanan memusnahkan apa saja walau pun at remote places.

Batu batu meteorites dari oort cloud boleh juga keluar dari orbit dan di tuju pada kawasan musuh. Devastation dia bukan satu negeri tapi satu benua. Batu yang sesat boleh di deflect away.

Lagi satu, banjir yang besar akan affect satu benua mungkin di nusantara. Commonlah, lepas bencana makanan akan jadi amat susah diperolehi. Agaknya kentang boleh tumbuh atas rakit tak?

June 12, 2009 at 11:18 PM

hahaha..dungun, aku suka org macam ko..teruskan pendapat anda..cuma aku tak suka cara ko membantah..mana boleh kata org lain bodo..Nabi pun tak kata kat umat dia bodoh..inikan kita sesama umat..

aku teringat pantun 2 kerat si kucing..

bodoh boleh belajar,
mulut jangan kurang ajar.

indebted to you for giving me a good time
June 13, 2009 at 7:06 AM

SIR!!! stop right there with your bullshitting because you sound like a certain pseudo metaphysicist i know and he ended up beneath a train.

firstly, your description of an indigo (whatever the hell it is lord knows and bless) seems to fit that of a SIMPLE PLAN FAN!!!!uncanny! and i really dont see why a simple plan fan would be among those god had chosen (unless you mean those god chose to be excessive stupid).

"Selain ciri-ciri indigo yang saya berikan pada artikel lepas, para indigo, crystal, rainbow juga akan berfikir tentang (mungkin ada berfikir 24jam 7 hari)"

SIR! THIS CONTAINS GAY OVERTONES! okay moving on.

Please stop saying New Age New Age New Age because you sound like a mastika fan. And FYI, DUNGU(N) has a magnificent point there about his suggestion that Sir read more scientific (or god forbid, self help) books, because it might actually help you sort out your insecurities in case you feel like you're one of these indigoes.

Also, Seri Madyu (hello there) seems to think that dungu(n) is prejudiced against new theories.

HE IS NOT, PAL, YOU ARE.

he is merely pointing out your sense of humour! you know, when you said that in 2012 a new 4th dimension will GROW OUT OF NOWHERE WHILE YOU must must must have realised that God created the 4th dimension along with the big bang hence the 2nd law of thermodynamics??

ALSO, please refrain from making shit links between islam and your crap science; it's embarassing.

dungu(n)
June 13, 2009 at 7:21 AM

amatlah benar ap rakan saya telah jelaskan diatas.

aku tak layak nak berbincang pasal agama, jadi sesiapa yg pakar tolonglah beri pendapat anda.

tapi saya tahu serba sedikit pasal sains.

dungun busted berkata

"bom elektro-magnetic disfunctional whatever they may call it, tapi yang bom tu, pasti bila dia meletup (activated) lu tidur atas bom tu pun lu tak dengar sebab dia berjaya gagalkan fungsi medan-magnet. oarang dah pakai dah pun, ko tau kan kat ner, tanya kat Hassel, aku rasa dia tau, tunggulah nanti, bila medan-magnet gagal, orang lawan pakai per? mana leh pakai senapang yang ko import dari cina yang tak tahan bila kena ujan tu dungu(n), oarang pakai pisau jer, masa tu pisau lipas yang seposen tu pun laku ko tau, nak bicara fasal senjata?"

1. electromagnetic pulse bomb hanya mengganggu atau merosakkan alatan elektronik. (kalau tak percaya, rujuklah buku2 tentang EM pulse)

2. Senapang xdak elektronik (budak hingus 4 tahun pn tahu) jadi, bodohlah mereka yg mengatakan EMP bomb menghalangkan penggunaan senjata api. Lainla kalau artillery.

3. anda bodoh!

dan pasal soalan yang menarik tentang gajah, saya nak mengaku kelemahan saya yang jahil tentang gajah dan spesies yang sewaktu dengannya.

Anda bolehlah mencari ahli2 ilmuan pakar gajah dan berbincang dengan mereka.Manalah tahu, satu hari nnt bila anda dah kumpulkan bnyk pakar2 gajah, anda boleh buat Universiti pasal pengajian gajah!

anda boleh namakan universiti tersebut sempena perwatakan anda,

UNIVERSITI BENGAP SUSU

-CZ-
June 13, 2009 at 1:37 PM

to indebted and dungu(n)...both of ur comment got points there which i pun setuju especially the scientific things, tapi relek la....jgn la kata org lain bodoh...cooolll..

Anonymous
June 13, 2009 at 11:30 PM

:)

June 14, 2009 at 12:53 AM

Salam,
t.kasih menziarahi sy.
Setuju dgn 'yg mencari keredhaan Allah"

Hanya yg mengetahui sahaja yg akan memahami.Teruskan menulis.

June 14, 2009 at 1:31 AM

Salam... Ive know about the Junk DNA... But, there wasn't any scientific evidence said that the junk DNA become activated (like X-Men)... But, Its useful for DNA recognition... But, maybe... who know, Junk DNA will turn to active and make us the superhuman haha..

Metaphysic and Science can't be separate.... (Ukhrawi dan Duniawi),

Amnya, semua insan memerlukan kepada tuhan, bukan hanya kepada sains semata-mata...

Tetapi, kajian ilmu ketuhanan ada batasannya... jika anda nyatakan mengenai indigo, seolah-olah adanya manusia terpilih disebabkan genetiknya... tetapi yang kita tahu manusia terpilih adalah dari takwanya, amalannya dan hubungannya dengan Allah, Sesama manusia dan dengan alam...

Namun, kajian terhadap alam ghaib, perlu diselidiki sebaik mungkin, kerana salah kita, berlakulah fitnah, kalau betul... Alhamdulillah... Lebih mudah ikut cara Imam Ghazali, nak kompom, buat Solat Istikharah....

Maaf jika tidak menyokong atau menyelar idea tuan...

jawa peranakan
June 14, 2009 at 2:01 AM

salam ziarah..

INDIGO juga adalah nama bagi sejenis warna..

June 14, 2009 at 7:48 AM

Assalamualaikum.
Andaikata mahu berkongsi memahami Tasauf dan kefahaman tinggi mengenai Islam, kebangkitan Melayu dan Islam akhir zaman, silalah jenguk-jenguk KANZUN MAHFIYYAN @ wwwfafiruilallah.blogspot.com

dungu(n) BUSTED
June 14, 2009 at 8:44 AM

salam hormat,
tuan 'pelita didalam kaca'-kanzun mahfiyyan,
harap tuan dapat memperkasakan blog tuan. fakta tuan banyak yg bermanfaat, ada orang tak suka.

ada makluk yg berbisik yg juga tak suka kepada tuan apabila tuan mula berbuat kebaikkan.

perkasakan blog tuan, bukan hanya dengan mata pena, tetapi juga dengan bantuan sesawang elektronik maya.

bakar buku bawah pohon ara,
buang kitab didalam sungai furat,
minda di fikiran tetap tak terkalahkan,

dungu(n) BUSTED!
June 14, 2009 at 9:34 AM

salam semua salam dungu(n),

quote:
'1. electromagnetic pulse bomb hanya mengganggu atau merosakkan alatan elektronik. (kalau tak percaya, rujuklah buku2 tentang EM pulse)-dungu(n)

takper, tak payah cerita fasal EMp, kami dah tahu, tu la kelemahan ko, ko cuma rajin baca buku,
tapi ko tak rajin berjalan-jalan di muka bumi Allah SWT,
ko jalanlah pergi ke IRAQ, bukankah di sana ada banyak kapal2 jet, kereta2 kebal yang terrer-terrer tapi kenapa tak keluar? IRAQ siap sorok bawah tanah lagi tau, kenapa saddam tak mampu keluarkan semua2 tu. Jadi siapa yg berpura-pura kononnya nak check nuklear, tapi mereka sebenarnya pasang EMp bomb.

jadi dungu(n), ko pegi baca lagi banyak2 buku kau tu, bila di 1 dunia nanti bila semua pakai EMp, apa akan jadi kepada medan magnet dunia?
bila medan magnet gagal, ko nak tembak pun tak boleh kau tau, ko nak formula dia? formula dia macam ni:
1D(EMp)x Ac = 1D(EMp) x MMUSg
=>
1 Dunia (ElecMag pulse) x Activated = 1 Dunia (ElecMag pulse) x Medan Magnet Utara-Selatan gagal
=>
1 Dunia (ElecMag pulse) x Medan Magnet Utara-Selatan gagal
=>
tentera berkuda, tentera bergajah,
tentera pedang dan kris + tentera bergajah akan diwujudkan kembali.
manusia akan berperang dengan menggunakan pedang dan binatang seperti gajah, kuda dan BELALANG.

dungun(n),
jangan buta sejarah,
ada insan2 disini yang mula berjaya menggunakan Otak Kanan dan Otak Kiri,
kau jangan hanya guna Otak Kiri kau sahaja,
kalau benar kau saintis atau 'sceints wannabe', you better be one, and BEHAVE yourself.

dungun(n), "dunggu"
-your 'art of war' "FAILED" by using a personal attack method. Repeat, YOU FAILED.
To study or read more about 'the art of war, please log in to: www.theartofwar.com(wakakaka),
kalo ko teserempak dengan 'tsun zu', dia mesti katok kepala kau dengan pedang nenek dia jer.

so you go finish wht you need read,
lets the expert do their works.

cheewahhh... iyer ler..
bagi la semangat kat kawan tu sikit, sebab orang macam ko ni sudah banyak bertaburan kat atas muka bumi Allah ni, suka memperlecehkan dan memperlekehkan orang. ko nak aku panggil nenek 'tsun zu' rotan bontot kau? ko nak?
apa daa..

dungu(n)BUSTED!
June 14, 2009 at 10:01 AM

dungu(n) a.k.a 'dunggu',
dari Universiti Bengap Susu,

dungu(n) ko tahu kalau 44 menyumpah nama ko kat sini ko boleh benggap macam tu jer ko tahu, sebab ko bawak negative energy kat dalam sini,

CERITA GAJAH
Sudah ternyatalah ko ni orang sains yg tak minat sejarah.
Sejarah ko kena tau.
Gajah ada di Siam,
Gajah ada di Pahang,
Gajah ada di Perak,
Gajah ada di Perak Utara,

Jadi kenapa gajah tidak ada di Kedah?

ko tau, bukan sahaja rakyat dibunuh, gajah pun mereka bunuh,
satu tragedi di Gurun, Kedah,
Gajah digunakan untuk memijak kepala sesiapa sahaja yang melawan kerajaan Thailand pada waktu penaklukan Thai di Kedah,
kepala-kepala manusia penentang diletakkan di atas tempat pasung, dan kepala mereka dipaksa dipijak oleh gajah. tempat itu dinamakan Gerun dan kini disebut Gurun. Ko bace la, tak pecaya tanya kat anai-anai, tak percayer lagi ko tanya kat Tuanku Nai Long, tanyalah...

jadi,
CERITA GAJAH
dalam dunia ni, dalam sejarah (Kau jangan buta sejarah lagi selepas ini) dalam sejarah tentera bergajah,
ada berapa tentera bergajah yang telah diceritakan?
1.Tentera Abrahah,
lagi?

2.Tentera bergajah raja porus yang bertempur di India dengan raja Iskandar Zulkarnain, 'Pertempuran Sungai Hydaspes'
baca kat sini: http://ms.wikipedia.org/wiki/Pertempuran_Sungai_Hydaspes

3.Lagi?

kau pegi lah baca dunggu,
kau tahu kenapa kau kena baca?
sudahlah, aku tak nak pakai method 'personal attack' kau tu, takut nanti nenek tsun zu' rotan bontot kau kuat2 lagi,

baca, kenapa tentera bergajah kita dilumpuhkan dan hilang terus dari sejarah?

note:
hassell, please take note.

dungu(n), lepas ni ko nak HANTAM apa lagi, aku sedia menjadi: 'dungu(n)BUSTED!',
TETAPI:
nasihat aku:
lebih baik kau 'berkongsi idea' daripada kau masih mahu mencuba nak hilangkan gajah yang sangat besar yang sudah nampak didepan mata.

'Jawapan itu ada ditangan kau, pilihan itu adalah pilihan kau'

'The answer is in your hand,
the choice is yours'
-dungu(n)BUSTED!

June 14, 2009 at 7:02 PM

salam semua..

sebenarnya saya memula agak kecewa dgn dungun(n)...tapi bila di fikirkan balik, bagus juga sebab dia sanggup baca blog aku..ha3..

lagi satu, jangan anggap aku profesional yang lembut2..aku juga tegas dan aku PALING TAK SUKA ORANG YANG TAK BERAKHLAK...

tapi to dungu(n), ko bagus sebab ko tau apa yang ko nak cakap..tapi chill la bro, ni blog ilmiah. aku sebab bukan aku nak kongsi ilmu aku dan dari korg, takkan nye aku bukak blog ni.

ha3, sorry la. aku bukan jenis 'kena hentam dan duduk diam'.. aku muda remaja lagi dan banyak lagi aku kena explore. aku akan 'dengar' bila org tu berakhlak dlm penyampaian ilmunya. taapi, kalau orang tu poyo dan berlagak pandai tapi tak berakhlak, KO SIAP!!!

kalau dungu(n) and frieds (aku tau korg tau fizik)..please laa share dlm blog ni..tak pun ko wat blog ko (dan aku tau ko ada blog sendiri..) untuk share knowledge yang ko ada...

agak payah aku nak cari blog yang ilmiah. sebab tu aku wat lawatan 'ziarah' hampir 100 blog!!! dan aku jumpa sikit saja. tapi tu pun setakat apa yang sudah kita tahu...

jadi, untuk kukuhkan ukhwah, kita harus share knowledge dan paling penting..share our spiritual.

that the point of this blog and PLEASE DONT MAKE A FOOL COMMENT.

thanks..

wassalam

by...
hasell usiby

June 14, 2009 at 7:12 PM

to: indebted to you for giving me a good time

are you gay sir?!!!

hello sir, that i write any statement that look so gay while i write is to be a good muslim for future?!

what the hack you say,sir.

i know you know better in science. but, please dont fool your self just because religion (islam) and science cant be together. just and Orthodox science people can trust the statement 'religion and science are separated'.

please sir, here i come i just to share my knowledge and experience confronting life. i know i just a not enough knowledge to talk about science and islam. but please sir, i do respect to anybody that share their knowledge with me, and i will listening.

but, please with politely. but, from today, do not fight but share your kindness between ummah. (if u are muslim..)

well...thanks for visiting my blog sir. (dude, where ur blog..can we access it to comment? coz si anon2 ni menghentam tapi blog diaorg di sembunyikan..korg pondan, dayus atau penakut ke...ha3)

June 14, 2009 at 7:18 PM

to dungun(n) busted:-

saya akan try kaji dan research mengenai gajah tu.. yea, saya tahu apa peranan gajah tpai mungkin lebih dari apa yang telah saya tahu selama ni.

gajah telah di gunakan oleh tentera abrahah untuk menakluki mekah..tapi, korg harus fikir, dari mana gajah itu dtg dan kenapa mekah yang kering kontang itu dan hanya mempunyai kaabah saja yang dpt menarik minat abrahah?!

sebenarnya, ada satu benda yang harus kita fikir bersama..tapi saya confirm korg akan melatah dan mem'bodoh'kan saya balik...ha3

nak tau apa bendanya?
ini rahsianya.

MEKAH ADALAH SEBUAH KOTA INDAH YANG DI PENUHI HUTAN HIJAU, POKOK KAYU BERHARGA, POHON2 BUAH-BUAHAN ENAK DAN TEMPAT FLORA FAUNA MENETAP..

ha3, korg fikirkan dulu statement ni..tak yah fikir guna sains, fizik, khayalan bagai...ni fikir logik saja..dan di katakan juga, ada bukti..ermm

June 14, 2009 at 7:30 PM

owh ya..lagi satu. pasal dimensi ke 4 dan statement 'dimensi 4 akan dtg pada hari akhirat'...

minta maaf banyak2 laa yer. untuk pengetahuan semua, blog ini adalah blog 'pindahan' dari webblog lama saya yakni futurephenomenon.wordpress.com

saya tak belajar fizik dan tak amik sains pun. tapi saya nak belajar dan saya guna apa yang orang panggil 'otak dan akal'.

dimensi ke4 and above memang telah sedia di bina oleh maha pencipta dan ianya berada dgn kita dan lain2..

tapi, kenapa pula kita tak leh controlnya sebagaimana kita control 3 dimensi yakni x,y,z(maaf kalau silap)

dan kenapa dalam quran mengatakan "demi masa, sesungguhnya kamu dlm kerugian?"

ya, dimensi bersama kita tapi tak 'ada' pada kita. jadi, statement mengenai dimensi ke4 atau ada di akhirat, lebih bermaksud "kamu di bangunkan tanpa masa yang mempengaruhi kami".

so, kepada encik sains..apa kata anda..saya cuma nak jadi muslim..bukannya 'orang islam' yang tak de pula di sebut dlm quran (ha3..lagi satu statement kontroversi dari hasell.)

June 14, 2009 at 9:15 PM

salam 'alaika..
it is interesting BUT...COMPLICATED.

hehe...ISLAM tu indah n mudah. Tp sronok gakla baca...jgn terkeluar dari tauhid n akidah yg penting.

*indigo tu ape...masih tk jelas walau diulang baca *

dungu(n)
June 15, 2009 at 8:05 AM

saya btul2 minta maaf kepada tuan blog ini atas kata2 kesat saya, harap tuan blog dapat terima.

saya dpt tahu blog anda semasa melawat blog rakan saya. Dialah yang mencadangkan kepada saya utk "menyerang" blog tuan

saya akan cuba berkomen dgn lebih "baik"


-----------------------------------

Busted- saya nak cuba sedaya upaya nak tahan diri saya daripada memaki, tolonglah saya. Fikirkanlah dua tiga kali sebelum anda bagi komen.

1.takper, tak payah cerita fasal EMp, kami dah tahu, tu la kelemahan ko, ko cuma rajin baca buku,
tapi ko tak rajin berjalan-jalan di muka bumi Allah SWT,


hmmm.. rajin mencari ilmu pun dikutuk.. orang mcm mana lah ni

2. bukankah di sana ada banyak kapal2 jet, kereta2 kebal yang terrer-terrer tapi kenapa tak keluar? IRAQ siap sorok bawah tanah lagi tau, kenapa saddam tak mampu keluarkan semua2 tu. Jadi siapa yg berpura-pura kononnya nak check nuklear, tapi mereka sebenarnya pasang EMp bomb.

haish, nak sembang perang lah pulak. tak habis2 dgn bom emp ni.
-saya tak nafikan kewujudan bom emp lah.. point ni xdak kena mengena dengan komen saya. Nak bidas, biarlah kena tempat.

2. bila medan magnet gagal, ko nak tembak pun tak boleh kau tau, ko nak formula dia? formula dia macam ni:
1D(EMp)x Ac = 1D(EMp) x MMUSg
=>
1 Dunia (ElecMag pulse) x Activated = 1 Dunia (ElecMag pulse) x Medan Magnet Utara-Selatan gagal
=>
1 Dunia (ElecMag pulse) x Medan Magnet Utara-Selatan gagal

formula ni anda dapat dimana? nyatakan sumber. tak pernah saya dengar sepanjang hidup saya pasal
benda ni. Jangan anda reka sudah :)

kalau nak tembak pn x boleh, maknanya gravity tidak seperti sekarang? begitu busted? (kalau tidak betulkan saya)

gravity tak kuat/makin kuat tak menghalangkan penggunaan senjata api!

equation konon anda itu menunjukkan gravity akan tidak kuat, kalau tak kuat, lagi senang nak tembak lah! peluru bergerak straight dan tidak parabola seperti skrng.

3. tak habis2 cerita pasal gajah! anda tny soalan, anda jawab sendiri. xtahulah nak kata apa. Simpan dalam hati shjlah, saya dah berjanji kepada tuan blog utk tidak berkata-kata kesat.

gajah2 yang anda gemar dan agungkan ini tidak digunakan lagi dalam peperangan kerana

a)mereka takut kepada babi dan bunyi babi (digunakan oleh org greece)

b)takut kepada bunyi trumpet(Scipio mengalahkan hannibal)

c)akan mengamuk bila dicedara dan akan pusing ke belakang dan melanggar formation tentara sendiri.

gajah ni bnyk bwk masalah dari kebaikan.

4. dungun(n), "dunggu"
-your 'art of war' "FAILED" by using a personal attack method. Repeat, YOU FAILED.

ni namanya orang yang tidak menggunakan nikmat Allah (akal)

anda kata saya gagal kerana guna personal attack
HOI! cermin diri :)

trimakasih

dungu(n)BUSTED! are now dungu(n)FRIENDS
June 15, 2009 at 10:41 AM

salam hormat kepada dungu(n),

itulah kau, masuk kat rumah kawan tak reti nak bagi salam, kan ko dah kena, takper lah, kat sini ko belajar melalui cara;
'school of hard knocks'

eh? ko mintak maaf kat tuan punya blog jer? kat kami semua? apa ceriter?

itulah ko, bila kena hujah ilmiah, barulah ko nak raser macam kecik sedikit daripada besar gedabak, ko tahu, sebenarnya jadi kecik ni sebenarnya banyak 'terselamat' daripada banyak perkara, aku pun kecik jugak, sebab tu aku nak jadi kawan ko, boleh kan...

ko kena ingat baik-baik perkara ni didalam dunia yang fana ini: tak semua orang kau leh buli atau hentam sewenang-wenangnya: kerna, didalam 1 tandan pisang tidak semua pisangnya elok.
Jadi, 1 pisang yang tak elok itu akan jadio sebagai pemBATAL perkara,
maknanya tidak semua barang (buah,perkara,apasahaja) yang tak elok itu dianggap buruk. ada gunanya, kerna ianya telah menjadi perbandingan kepada pembatal perkara, 'ilmu Allah SWT itu luas kan, sama-sama lah kita membahaskannya dan membicarakannya dengan ehsan (sebelem kita mendahuluiNya) ingatlah pesan yg serba sedikit ini wahai saudarakaku dungu(n),

dungu(n),
banyak lagi fasal fizik, bio, chem dll yang masih BEKU untuk diperjelaskan, contohnya: air,
AIR = H2O, kalau aku kata H2O tu tak cukup, tentu semua orang marah siap akan mengancam nak buat macam2, kenapa (sebab mereka kena tukar buku teks & buku lain-lain, heheheheeh)

kau percaya tak jikalau aku kata AIR = H2O itu tak cukup sifat?
hanya yang 'mengenal' sahajalah yang mampu mentafsirkanya dan mempercayainya.

maka benarlah,
kita disuruh berjalan, benar2 berjalan kaki,

esok pagi, ko jalan kaki, kau tengok bawah, apa yang kau pijak?
apa yang telah engkau pijak,
contohnya: apabila kau pijak rumput2 yang ada diatas permukaan bumi itu, maka tahukah kau, yang mereka(rumput2 itu) telah meredho'kannya sambil bertasbih kepada Allah,
'Ya Allah, sesungguhnya aku bersyukur kerana Engkau telah menjadikan aku sebagai pelembut kepada letakkan-letakkan tapak kaki manusia, dan aku faham akan tugasan-tugasan ku sambil aku menurut segala perintahmu':kata rumput itu,
dungu(n) saudaraku, aku sangat PASTI, jilkalaulah engkau dapat mendengar rumput2 itu berkata2, maka tersungkurlah engkau disitu sambil memberikan sepenuh-penuh pujian kepada Yang Maha Mencipta.

dungu(n),
berjalanlah diatas muka bumi Allah, nescaya engkau akan dapat melihat sesuatu, dan,
"pada yang demikian, terdapat tanda-tanda (kebesaranNya) yang bertanya"

dungu(n)BUSTED! are now
dungu(n)FRIENDS,

p.s- 'future phenomenon' pun baik2 sikit, yang ko pun sama nak jadi macam mereka yg suka swearing2 tu apahal?, the heck, the heck tu kenape? nak kena 'Future PhenomenonBUSTED! jugak?

June 15, 2009 at 1:30 PM

assalamualaikum warahmatulahi wabarakatuh hasell usiby,
semoga saudara sihat dan dimurahkan rezeki selalu hendaknya.

kata pujangga lama dulu-dulu,

'theres a man,
they called him mad,
the more he give,
the more he will get.'
-Anonymous

selamat maju jaya kepadamu saudaraku,
zr

June 15, 2009 at 7:18 PM

kepada dungu(n)...

taniah sebab ko dah 'berubah'. tiba2 aku jadi student ko dlm bahagian sains..ha3. elok ko bagi sedikit info pasal sains yg ko tau..dpt jugak pencerahan..

kepada dungu(n) busted...

ampun kan kami penunggu gua..ampunkan kami penunggu gua (dailog p ramlee)

dgn hambe sekali kena busted..ha3.
tak pe. ni peringatan untuk semua. kalau kita nak komen, di mana jua sekali pun...kita harus jaga akhlak kita. sebab pasti akan ada 'buku bertemu ruas' nanti.

pada semua pembaca nusanaga:-

terima kasih sebab anda bagi sokongan pada saya. insyallah, saya akan updated artikel2 dengan ilmu pengetahuan yang cetek ni. sebab ceteklah, saya nak tau juga apa pandangan, komen, ilmu dan kajian telah korg lakukan..nanti leh compilekan sekali..insyallah

p/s: ada satu artikel menarik untuk di siarkan, tapi saya kena tanya tuan artikel tu dulu. kalu dpt izin, nanti saya pastekan..insyallah

June 16, 2009 at 10:46 PM

salam hormat,

next,

WHATs NEXT?

-zr

June 17, 2009 at 7:18 PM

Hahaha..Salam ziarah..pening saya baca post anta tapi lagi pening bila baca comments yang macam ilmiah tapi ada perkataan bodoh dan semacam hal th dari seorang yang ada sedikit ilmu physic(Boleh la dikira physician)...

Ana faham apa blog nh nak sampaikan dan ana tak rasa post anta tak masuk akal cuma sangat advance dan ana sangat setuju dengan hadis-hadis anta tentang ikhwan..

Dan teori indigo anta usulkan memang sangat menarik dan ana memang fikir macam anta yang mereka yang tersisih dari masyarakat cam dak skol yang pendiam dan pembuli ada style of thinking yang berbeza dan tak boleh diterima ramai, thus dorung tak leh nak conquer communication skills yang betul nak berinteraksi ngan umum..

Tentang pgysic dan dimension memang ana tak faham dan menarik..Tak faham physic sebab ana streamingnye untuk jadi doktor..

Bukankah ada satu kisah nabi Muhammad cakap kat seorang sahabat ini tentang seorang sahabat yang sangat expert dalam pertanian.Lebih kuang cam ni la bunyi kata-kata nabi tuh: 'Dia lebih tahu tentang dunianya itu..'
Thus, asal anta masih berpegang pada akidah dan ajaran yang betul dalam Islam, ana tak kisah..
Salam ukhwah

P/s: Ana pun dah pening ni

Anonymous
June 17, 2009 at 8:54 PM

dungu(n)

aku menepati ciri2 yg indigo dan kristal ada. Lupakan pasal dimensi 4 tu.

Cuma, setelah aku baru berjumpa blog hasell ni dan aku search lagi kat internet dan chat room mereka, aku rasa senang nak express kan apa yg aku rasa, sebab ada persamaan.

Jadi takkan indigo tu takde, dimensi tu mungkin penggunaan bahasa utk menyampaikan bagaima energy dan frekuensi itu bergerak. Aku setuju dengan cakap kau, dimensi 4 memang dah lama ada.

Cuma, dimanakah aku ni sepatutnya berada.

Semenjak aku bertambah dewasa, this energy pada aku mungkin semakin bertambah, cuma belum fullest sampai menterbeliakkan mata org. Cuma aku saja yg merasa tanpa ada explanation.

Aku kadang2 takut, yelah, boleh kau tak rasa seram, bila tanpa semena-mena dan aku pun tak pinta, kdg2 aku boleh terasa org yg aku kenal tu akan pergi. Tercetus saja. Tup2 dalam masa 1 bulan - seminggu org tu memang mati. Cuma aku tak tau tarikh sebenarlah. Aku cuma boleh rasa tak lama lagi.

Aku juga boleh tau apa yg akan terjadi padanya, bukan aku tanya, tapi kalau org tu menyakitkan hati aku berterus-terusan, rasa semacam aku mendapat added info tentang org tu. Kata2 aku pun terhambur. Pada mulanya aku ingat sebab aku marah sangat, aku pun curse dia. Tak sangka aku betul2 berlaku. Sekali dua aku tak heran. Tapi lama2 aku pun takut. So now aku berhati2 dengan apa yg aku cakap, sebab bukan niat aku utk dia dapat susah.

June 18, 2009 at 11:30 AM

salam 'alaik...

er, ilmu yg agak mencabar...

June 21, 2009 at 11:54 PM

seruan guruh ari Jumaat 19.06.06 adalah seruan kepada hati setiap x-man utk bangkitkan "kasihkan Rasul yg dikasihi dan takutkan Allah yg Esa"..seruan yg mendatangkan perang dlm diri,gelisah,risau,sedih & sebagainya yg xtau sebabnye...hari2 akan dtg akan lebih menggemparkan! :-

July 29, 2009 at 11:03 AM

syukur atas infi

Anonymous
August 28, 2009 at 1:14 PM

slm aiz. sy suka mmbaca post2 aiz di cari forum.

1)saya seorg dulu seorg perokok dan saya telah meminta nasihat ustaz saya mcm mana nak berenti merokok. ustaz tu ckp, kau berkawan dengan org yg tak merokok. pergi ke tempat yg dilarang utk merokok. dan saya tanya kat ustaz, kenapa? dan ustaz tu ckp " kalau nak tahu org tu baik ke tak, tgk dgn siapa dia berkawan". tu je jwpan ustaz saya. dan lepas tu saya tak tanya dah.

2) saya pernah tanya diri saya dan kwn2 saya, Kenapa Jibril peluk Nabi Muhammad semasa di gua hirak sewaktu turunnya ayat pertama? kita tahu bahawa malaikat dari cahaya dan semestinya malaikat itu baik. boleh tak saya ckp bahawa bahawa malaikat mengeluarkan cas positive lalu membolehkan nabi yg tidak tahu apa2, terus mampu melafazkan apa yg disuruh oleh malaikat jibril? dan adakah teori ni sama dengan kenyataan saya di 1) tadi?

3) kita kalau berfikiran positif kita akan mengeluarkan cas positif. kita pergi ke masjid tentunya dengan niat yg baik/positive. masjid menjadi tempat menerima cas positive sbb org dtg ke masjid utk beribadah. jd, di dalam masjid lah terkumpulnya cas positive, ( sbb tu kita tng je rasa bila ada di masjid). Aiz setuju tak kalau saya katakan bahawa masjid besar kat acheh tak runtuh sebab tsunami telah di nuetralize kan oleh cas positive dari dalam masjid tu apabila bertemu dgn ombak tsunami yg negative tu?

soalan saya, adakah apa yg saya tahu di kenyata 1,2 dan 3 itu sbnrnya berkait2?

adakah apa yg saya tahu tu ada kena mengena dengan apa yg aiz katakan di dalam blog aiz ni?


thanks for reading.

maaf kalau soalan saya ni pnjg sgt. saya dah tak tau nak tanya sapa.


-mohd Nadzmy-

August 30, 2009 at 12:38 AM

salam mohd nadzmy

kenyataan nadzmy ada betulnya sebab segalanya saling berhubung kait. tapi, untuk menjadi sebahagian kepada 'kebaikan' tu bukannya sesuatu yang mudah. ia perlukan usaha dari kita juga.

seperti saya, amat sukar untuk menjadi seorang yang berani dan berkeyakinan kerana sudah tabiat saya untuk mengelak dari menjadi tumpuan. tapi, demi kebaikkan, saya perlu ubah diri demi sesuatu yang positif.

jadinya, ia bukan saja melibatkan cas2 psotif-negatif, tapi ia melibatkan cara pemikiran kita kerana akal di cas oleh hati dan hati yang baik akan menjana pemikiran yang baik, seterusnya menzahirkan persektiran yang baik.

apapun, amat sukar untuk melatih hati menjadi baik kerana kita ada musuh sejak azali..yakni nafsu. NAFS yakni diri kita sendiri yang mahukan dunia

Anonymous
October 26, 2009 at 4:05 AM

salam aiz, saya, mohd nadzmy.

begini, saya tertarik apabila aiz mengatakan asal usul org melayu berasal drpd org yg namanya mudhor.

sy pun berniat nak wat perkara sedemikian.

aiz pernah mencuba meraga sukma( astral projection)?

adakah proses channelling ada kaitan dgn meraga sukma?


sy teringin berbual secara personal dgn aiz. byk yg hendak saya katakan.

October 26, 2009 at 4:22 AM

salam en. mohd nadzmy

encik boleh emailkan kepada saya di

hasellusiby@gmail.com

atau

aiz_ver@yahoo.com

insyallah, saya akan bantu jika berkemampuan. mengenai meraga sukma, ia bukan dari cara chanelling kerana meraga sukma bermain dgn roh manakala channeling adalah interaksi antara dua entiti yakni si channeler dan alam/jin dll.

bagaimanapun, meraga sukma juga boleh memberi info kepada kita tapi dari pemerhatian saya, meraga sukma ni akan 'bertindak' mengikut 'akal' kita pada masa itu. kalau kita kata ingin ke planet zargus, makanya kita akan 'dibawa' ke planet zargus. tapi keshahihannya, saya tidak pasti. wallahuaklam

Anonymous
January 2, 2011 at 4:56 AM

salah satu senjata masa depan yang akan digunakan oleh pihak musuh adalah angin puting beliung yang memiliki tentacle yang bisa menyusup/mencari mangsa yang bersembunyi ditempat seperti gua dan dalam bangunan.

dengan satu pukulan angin ini akan membunuh ratusan puluhan ribu tentera barisan hadapan terpelanting ke belakang, melemahkan semangat moral tentera bahagian belakang memaksa mereka berundur. mereka ini hanya bertempur menggunakan pedang dan perisai.

yang hidup akan berundur/bersembunyi diburu oleh angin ini hingga ke lubang cacing, kekecohan/ketakutan tiada dapat digambarkan ketika itu, kematian/pembunuhan besar-besaran pejuang-pejuang yang hanya dapat disaksikan sepanjang pengunduran ke tempat persembunyian.

ditempat persembunyian, pejuang yang terselamat merasa tiada/putusan harapan dalam perjuangan ini. mereka tunduk mengerut dahi dalam kesusahan/kesedihan. tiba-tiba terbit satu cahaya putih pada wajah mereka ini, muka mereka sebelumnya penuh kesedihan, kini penuh ketenangan. iaitu jalan terakhir cahaya jihad...

Anonymous
March 16, 2013 at 6:59 AM

Menarik..the world is not belong to science..Allah is the Master of all...the more we learn the less our ego will be...man that cant control their tongue will never control their nafs...for heart and tongue is the lighter in weight but heavy in term of gaining heaven or hell

March 18, 2013 at 10:36 AM

[copy paste bila ada yg bertanya kenapa artikel ini tidak di beritahu sumber2nya]

saya rasa saya ada tulis sumbernya dlm tu. tp mgkn tak jelas sebab ia adalah ayat karangan saja. maafkan saya kerana saya jahil dalam hal ini. artikel di atas adalah sambungan dari artikel2 sebelum itu.

mungkin ia di lihat sedap kepala tika menulis dan mungkin ia dah kelentongkan orang yang membacanya. jadi, saya minta maaf kerana saya jahil dan bodoh dalam menyampaikan sesuatu yang tidak di sampaikan blogger pada masa di publish itu yakni pada tahun 2009. mungkin nafsu barangkali menyebabkan saya menulis sedemikian..

kalau di tnya mengenai sumber, star people adalah terma barat utk kanak2 'luar biasa' yg bermula pada tahun 1960-70an.
ia adalah fenomena global. ia sebagai 'generation marking' pada manusia2 tertentu dgn ciri2 tertentu.

ia bukan utk bodoh2kan orang, tp utk sedar, di mana 'marking' sesuatu generasi tersebut kerana ia punyai 1 kelompok yg lain dari org biasa (walaupun zahirnya sama).

kalau di soalkan kenapa di kaitkan dgn hadis;
maka saya persoalkan kembali.. apakah hadis utk di simpan atau di hafal tnpa guna?

star people adalah marking generation tp tnpa arah yg betul, mereka akan mudah terpesong kerana 'will power' mereka tersangat kuat.
andai baiknya mereka menjadi IKHWAN yang sayangkan rasulnya dengan sadar diri mereka, siapa mereka. dan berusaha utk jadi umat yg terbaik...

kerana itulah star people ini terdiri dari anak muda yang mudah rebellious kerana mereka tidak tahan dengan dunia kini. Jika tidak sediakan tempat yg aman buat generasi ini, jangan terkejut andai mereka ini boleh 'menamatkan riwayat' orang2 tua yg hanyut duniawi.

saya menulis kerana saya faham.
Bukan utk bodohkan orang. saya pun tak suka membodohkan orang kerana bagi saya, kebijaksanaan itu sungguh subjective.

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger