Total Pageviews

NOTA ARKIB Nusanaga bhg.2



Nota:  Siri NOTA ARKIB ini akan menyiarkan beberapa 'posting' dari pelbagai forum, blog dan chatting yang menjadi sumber rujukan saya. Tapi tujuan NOTA ARKIB di dedahkan adalah untuk 'memperbaharui minda' sempena zaman yang mendatang ini.
Berikut adalah nota yang di tulis oleh seseorang dan di simpan oleh saya untuk rujukan.  Nota ini telah di tulis oleh seorang yang mencetuskan kontroversi kerana mengubah terma sufi lama kepada terma baru yang lebih bersifat logikal dan sains. Beliau yang di perkatakan itu adalah 'highlander07' atau di gelar ho7. Berikut adalah posting yang telah di tulis olehnya di forum.cari sekitar tahun 2007-2008 dahulu.Untuk pertanyaan, anda bolehlah membuat demikian di fan page kami di SINI

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alam lain/parallel universe/other ilusi matrix ruh kadangkla teknologi mereka amat canggih (spt star wars) dan kreativiti ini kadangkala 'tersasar' dlm mimpi manusia yg 'matrix ruh' mereka kadangkala tersingkap..Itulah pencipta2 agung spt Edison,Einstein, Al-Biruni dll..
Jika anda masuk alam ghaib (ilusi matrix ruh jin/bunian dll) masa 1 hari kadangkala bersamaan 40 hari dan setahun di sana lbhkurang 10 tahun dunia..Itu sbb jin atau bangsa tsbt ada berumur 700 tahun, 500 tahun..hal ini pernah dinyatakan oleh Einstein dlm Teori Relativiti..


Istilah Highlander..Ramai bertanya tentang istilah ini. Mari saya terangkan.
Kadangkala istilah highlaner ini menybbkan ramai forumer 'cuak' atau tidak menyukainya..kenapa kami tak guna istilah :
Wali= Mesti kelihatan berjubah berserban dan mempunyai ratusan kitab dan guru
Immortal= Lebih kpd Cina dan masyarakat Islam tak suka image 'kapir'
Panglima=mesti kelihatan spt panglima2 silat yg  banyak ilmu sakti ada senjata
Moden=nampak spt tak mengamal sunah berpakaian ikut cara nabi
lagipun ada di antara kami menjadi diktator atau pemerintah zalim (atas arahanNya agar 'perjuangan' wujud dlm ilusi matrix ruh manusia)
jadi kami pilih Highlander
kami ni makan minum mcm manusia biasa
Peringkat matrix alam ruh tiada nilai baik/jahat..hukum ini tak diterima pakai..Semua dari Nama2 Yg Agung shj..
 

Gride alam lain..
gride alam lain (ilusi matrix ruh lain) bukan dlm universe ini..apa2 yg ada dlm berbilion galaksi dlm langit bumi yg kelihatan ini tiada makhluk alien..Semuanya dlm ilusi matrix ruh manusia..Itu sbb dlm Quran disebut..Apa2 yg dilangit itu sebagai perhiasan shj (maksud)


Itu sebab black hole yg hebat itu sbnarnya adalah ilusi matrix alam ruh manusia dari kepercayaan universal spt dlm plan alam semasa:-
Kepercayaan ada black hole -> Ramai percaya dan mengkaji -> kepercayaan global/universal -> triggering center yg ada dlm matrix ruh dirangsang dgn kuat -> tindakbalas masyarakat dunia -> terhasil blackhole yg berganda dan semakin kuat -> impak atau mungkin kiamat?!


Di atas adalah proses yg berlaku..
Orang yg mencipta teori dan menyebarkannya adalah Future phenomenon iaitu yg membantu dunia menujun matlamatnya. That's why pemimpin negara Malaysia  selalu menyebut term 'keamanan'..'perpaduan' ianya amat penting!!!

Kiamat
Dalam plan besar kiamat pasti berlaku dan majoriti percaya kiamat maka semua triggering center kemusnahan dunia ilusi matrix ini menunggu masa utk dimusnahkan..Dlm kehidupan alam nyata apa yg ada pada manusia, bumi, alam semua 'diinstall' kepercayaan utk dimusnahkan..
Mana yg anda percaya?..anda diserang demam virus mengikut doktor..doktor memberi 2 pilihan..pertama..virus adalah illusi dan anda sembuh atau yg kedua..anda diberi suntikan antidot dan anda sembuh..mana pilihan anda?..
Dlm ilmu homeopathy..hasil dr pengetahuan tenaga matrix kejadian..ubatan yg diberi hanyalah 'tenaga kepercayaan' yg di simpan dlm fruktosa utk mengatasi 'tenaga kepercayaan sakit/penyakit'

Pengabdian/kehambaan
Ialah taat setia dan patuh/redho atas plan alam universal yg telah kita setujui (alastu) di alam ruh..tapi bila masuk dlm rahim kita lupa..


Antara perjanjian sbg contoh : Jika solat maka kehidupan bahagia (iaitu keutuhan kpd ilusi matrix ruh)..maka jika kita tidak melakukannya dan hanya meditasi shj maka dlm dunia ilusi matrix ini akan berlaku kesusahan..begitu juga taat kpd ibubapa..kita telah bersetuju utk taat dgn hukum kesan negatif kpd penderhakaan..maka bila di dunia nyata kita mengenkarinya maka matrix ruh akan menjadikan segala aspek susah..Inilah pengabdian sbnarnya..Itulah sebab Makam hamba amat tinggi..
dalam matrix ruh hukum hakam tak sama lg dlm alam ilusi.


Tapi DUNIA BUKAN ILUSI yang harus di nafikan kerana anda kini SYAHADAH atau sedang MENYAKSIKANNYA. Biarpun ia adalah projektori atau ilusi suatu spirtual, tapi kenyataan anda berada di dunia ini adalah untuk SYAHADAH yakni menyaksikan bahawa dzat pencipta itu mencipta kehidupan untuk anda hidup. Jadi, jangan buang diri anda, jangan buang akal fikiran anda dan jangan buang daya upaya anda kerana anda di hidupkan untuk menyaksikan penciptaan ini dengan akal fikiran.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kesimpulannya:
Kita lahir adalah untuk mati. Tiada sebarang kehidupan yang hidup selamanya kerana sudah tertakluk, hidup di dunia adalah untuk mati. Sebelum mati, proses kehidupan diperlukan untuk 'mengumpul' sebanyak yang mungkin pengalaman dan koleksi ilmu untuk di buat bekal ke 'next station' yakni alam akhirat.

Hidup di alam akhirat adalah untuk kekal. Alam akhirat di reka untuk 'selama-lamanya' di mana mati itu tiada. Tapi, alam akhirat punyai 'next station' yakni SYURGA dan NERAKA. Dan syurga neraka juga ada 'next station' yakni di gelar 'hari melihat wajjah ALLAH di syurga firdaus'.

Jadi, boleh di simpulkan bahawa HIDUP adalah suatu proses untuk mengumpul data (pengalaman, ilmu, kefahaman serta kesedaran) untuk menuju ke 'next station'. Dan kehidupan itu terhasil dari 'trigger' yang kita cernakan dalam proses minda kita. Tidak mahu berubah kepada baik, maknanya anda baru saja 'mencipta dunia' yang akan jadi neraka dunia pada diri anda. Lebih besar 'kesedaran' (bermula dari diri sendiri, kemudian kepada keluarga, masyarakat dan negara), maka lebih besar 'penciptaan dunia' yang akan anda harungi sepanjang proses kehidupan ini. Apakah anda mahu membawa 'info/data/ilmu negatif' ke 'next station yang mana, di sana nanti, sebuah dunia baru tercipta berdasarkan data/info/ilmu/kesedaran anda dari 'alam sebelumnya'?!


bersambung... 
Share this post :

+ comments + 6 comments

Anonymous
January 18, 2013 at 11:24 AM

Tergamam sy dibuatnya! Ilmu sperti ini firts time sy dengar. Tp ade benarnya..

January 19, 2013 at 3:13 AM

salam tuan.. tolong terangkan apa itu matrix ruh... sya susah nak fahamlah pasal matrix ni.. harap penerangan tuan dpt membuka lagi minda saya..

January 20, 2013 at 9:35 AM

Salam.
Tuan minta pautan dlm blog tuan. Sy senaraikan blog tuan dalam SENARAI BLOG SEJARAH DAN AGAMA. Blog sy revolusifikiran.blogspot.com blog santai "Gambar-gambar dan Fakta-fakta yang menarik" Terima kasih kerjasama tuan

January 20, 2013 at 9:44 AM

Salam
MATRIX itu boleh di tafsirkan sebagai HIJAB atau suatu STAGE / ALAM untuk meneruskan kehidupan.

MATRIX RUH ini boleh di tafsirkan sebegini;
RUH@amar rabbi@penyebab hidup
akan menjalani kehidupan di suatu MATRIX/ALAM.
RUH ini sentiasa ada dan 'terus menerus' ke alam yang inifinit (alam rahim-bumi-alam kubur-alam akhirat- syurga/neraka dan seterusnya)

wallahualam

January 20, 2013 at 9:45 AM

@Arya Teja:-

Saya telah letakkan URL blog revolusi fikiran di koleksi saya.
Terima kasih kerana membaca :D

.
January 23, 2013 at 2:23 AM

Yup,
Kehidupan adalah 'hijab'.
Alam dan sekalian makhluk adalah 'hijab'.
Sekaliannya milik 'Dia'.

Yaa Rabbi,
Tuntuni aku.
Bimbingi aku..
Kenalkan aku...
dengan apa yang ada disebalik 'hijab'mu itu..

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger