Total Pageviews

NOTA ARKIB Nusanaga bhg.3



Siri NOTA ARKIB ini akan menyiarkan beberapa 'posting' dari pelbagai forum, blog dan chatting yang menjadi sumber rujukan saya. Tapi tujuan NOTA ARKIB di dedahkan adalah untuk 'memperbaharui minda' sempena zaman yang mendatang ini.
Berikut adalah nota yang di tulis oleh seseorang dan di simpan oleh saya untuk rujukan.  Nota ini telah di tulis oleh seorang yang mencetuskan kontroversi kerana mengubah terma sufi lama kepada terma baru yang lebih bersifat logikal dan sains. Beliau yang di perkatakan itu adalah 'highlander07' atau di gelar ho7. Berikut adalah posting yang telah di tulis olehnya di forum.cari sekitar tahun 2007-2008 dahulu.
Untuk sebarang pertanyaan, boleh lah layari fan page di SINI
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sebenarnya apa2 yg ingin diwujudkan atau dilakukan dlm  ilusi matrix ruh amat mudah..sebagai contoh menukar diri menjadi monyet yg besar 40 hasta..jadi pa yg diingini/ditrigger/diperintah dlm matrix ruh akan membentuk jasad nyata dlm alam nyata ini.Dlm alam nyata(ilusi matrix ruh ianya nampak ajaib/tak masuk akal)..

Alam nyata : manusia -> (bertukar) monyet raksasa
pemerhatian manusia lain: ajaib!!
hakikat sebenar: perintah/arahan dari trigger center dl
matrix ruh / dunia (trigger center): keempat2 elemen dunia nyata (ilusi matrix ruh) akan menukar dan membentuk monyet raksasa..

bukti : terdapat manusia yg hebat boleh menjadi tinggi dan sasa dlm masa yg pantas ( seorang almarhum sultan yg terkenal)

Cth lain:
1- jet supersonik meluncur selaju 30 minit sahaja dari London ke New York (hebat kerana sukar)
2- David copperfield sampai dari New York ke hawaii dlm masa 10 saat (pemerhatian: hebat,tentu banyak jin digunakan)
- Hakikat : David Copperfield beri 'perintah'
- aktifkan triggering center dimatrix ruh
- david copperfield telah berpindah ke Hawaii (amat mudah)..
Ulasan lagi : Sebenarnya 'tiada jarak' kerana ianya ilusi shj..

Maksud hadith: Barzakh dgn dirimu senipis kulit bawang
Ahli2 silap mata yg terkenal amat memahami konsep 'kejadian' dan 'perintah'..mereka hanya mengaktifkan triggering center (hanya dibenarkan dlm masa singkat shj) dan akan kelihatan 'ilusi matrix) mengenai kepala ayam disambung semula dll..inilah yg berlaku kpd tulang-temulang ayam yg 'dihidupkan semula' atas izin Allah apabila dicabar membuktikan Allah berkuasa..

Dlm alam lain (ilusi matrix ruh) yg mempunyai elemen2 berbeza..Mengikut konsep matrix ruh apa2 yg diwujud dan kejadian (spt tamadun yg amat canggih yg dikesan wujud berbillion tahun lalu) boleh terjadi dgn mudah..masa boleh dilipat, planet terjadi sekelip mata,perjalanan berkali2 ganda laju cahaya, istana dipindah pada jarak jauk dgn pantas, teknolgi 'masadepan', kesan2 tamadun di 'lenyapkan' tanpa sisa, penempatan teknologi yg tidak kelihatan  dll boleh di jadikan dgn amat mudah

semua perkara telah diajar kpd Adam AS..dia telah lihat senua cd umatnya..apabila berlaku maka kena taatlah...

Syaitan iblis sukar dan kurang sangat autoriti nak ubah apa2 secara direct pd triggering center..tapi dia amt tahu caranya..manusia biasa tak tahu cara/teknik..jadi dia buat bisikan..manganggu elemen2 asas persekitaran dlm persekitran atau individu manusia (nafsu) lantas ia 'percaya'..seterusnya triggering center diaktif dan perkara mungkar dan batil dilakukan

Jadi highlander(mereka yang tahu/sedar dan praktik pengetahuan ini) terima 'perintah'..jika dilakukan di alam manusia maka prosesnya sama spt manusia..

Kadangkala ada highlander yg terpengaruh akibat 4 elemen asas tadi yg amat pintar dimanipulasi oleh iblis/syaitan maka ia 'dihukum' amat berat dgn penyiksaan dan kesusahan yg tiada perinya..terperangkaplah ia dlm ilusi matrix seksaan itu sehingga ada 'perintah' baru..

sebenarnya dgn mendengar 'rahsia' ini  anda telah mula berubah dan started to unplugged dari ilusi matrix (makrifat mula terbuka dan dirangsang)

Cd yg ada pd kite mcm plan alam jua..ada destinasi tetap..gerabak boleh ditambah..rel  juga boleh diupgrade..tapi 'kesadaran' yg benar2 berubah..Haq itu Kekal..

Seorang waliullah yg agung pernah berkata: "kesaktian (spt kebal,berjalan atas air,meraga sukma) adalah permainan kanak2"..

Ulasannya: Apa shj dlm alam ilusi matrix boleh terjadi dgn mudah apabila alam matrix diberi arahan utk atifkan tiggering centre..

Ada waliagung pernah berkata: "Latihan puasa dll (menahan nafsu )akhirnya menjadi permainan biasa shj..Aku makan minum dgn mewah, tidur dlm istana yg indah, berkahwin ramai dan suka tidur tapi lebih dkt dgn Allah berbanding orang2 yg menahan tadi"..

Ramai tersilap mengatakan ia telah terbuka makrifat apabila dpt melihat alam ghaib, pandang tembus, kebal, meditasi dlm aair, terbang, berjalan atas air ataupun astral journey tapi sebenarnya itu semua adalah ilusi matrix ruh dan triggering center jua..Ramai guru2 sufi dan persilatan tertipu dgn kelebihan 'permainan' ini dan akhirny adisesat oleh iblis..


Ramai guru/mahaguru/sheikh tarikat/persilatan yg tidak melalui ini..walaupun byk 'kesaktian/karamah'
jika tidak bernasib baik dpt ketika hidup maka akan dpt ketika hampir ajal..Inilah wasiat tanda2 kematian yg diterangkan oleh Sheikh Abd Samad Al Palimbani/Palembangi..

Menurut satu maksud hadith:" kehidupan atas dunia ini ibarat musafir di padang pasir yg singgah sebentar utk berehat.."..Perjalanan amat jauh lagi..Jika anda 'stuck' kat barzakh lg anda terpaksa 'dicuci' oleh penjaga2 barzakh dan seterusnya diNeraka..wa nauzubillahiminzaalik..

Kpd pengikut ajaran sufi/makrifat ..Pandang ke cermin dan lihat apa yg ada dlm mata kanan dan mata kiri .Anda akan 'melihat ' 'penzahiran'   Allah&Muhammad disitu !!..(jangan tersalah tafsir..tanyalah guru2 mursyid anda)

Orang kita Melayu ini memang sgt kreatif dgn 'ilusi' sehingga perkara yg 'tidak wujud' akan jadi 'wujud'..
seperti mana kisah seorang Melayu yg sedang menikmati sup 'mutton' dan apabila mendengar nama sup tersebut sup kambing lantas tekanan darah menjadi meningkat dan tumbang..
Ada kebaikan dan keburukan kaum yg amat kreatif/kuat ilusi spt bangsa Melayu yg dpt kita lihat:

Kebaikan:
-Persilatan dan aliran kerohanian menjadi banyak cabang dengan pelbagai kelebihan
-Pencapaian rohani individu Melayu amat pantas krana mereka suka mencari 'jalan pintas' dan amat gemar menggabungkan teknik yg ada.
-Kepercayaan/keyakinan amat tinggi terhadap suatu kenyaataan dari guru dan ini menambah kepantasan pencapaian kerohanian
'ini semua menunjukkan bhwa Individu Melayu amat bijak memanipulasi matrix ruh iaitu mengaktifkan triggering center yg ada"

Keburukann:-Bercampur aduk antara kebenaran dan kebatilan
-terperangkap dlm ilusi matrix ruh jua kerana amat seronok dan takjub dgn kebolehan mengaktif triggering point dlm matrix spt kesaktian mengubat,bersilat,terbang,pantas bergerak dan astral journey
-Mensyirikkan Allah SWT kerana percaya dgn kesaktian guru dan diri sendiri boleh mengubah nasib, mencarik adat  dll

Seperti yg kami nyatakanterdahulu dlm meditasi perasaan 'ada' kehadiran 'Aku' itulah yg benar2 wujud tanpa ilusi..

Petika kata2 waliullah dan juga immortal2 terkenal:
'Pencapaian dlm perjalanan makrifat adalah hijab sebenar ke Al- Haq'
'Kesaktian adalah permainan kanak-kanak'
'Kesaktian adalah silap mata dan boleh dibeli'

Maksud hadith Qudsi:" Allah itu tetap sama spt dahulu (kekal abadi, selamanya segalaNYA)"..
jadi apa yg berubah?
-sangkaan anda
-pandangan anda
iaitu Perasaan...

PeRASAan adalah antara 'sifat dari Illahi' yg amat 'hampir' dgn Al-Haq..inilah menghubungkan diri Anda dgnNya

Perasaan cinta, benci  n takut
tempoh Cepat dan Lambat
Nikmat dan seksaan..dll

Perasaanalah yg 'mewujud' dan melipat dimensi, masa dan kepercayaan..
contoh di bawah:
-Anda minat seorang wanita/pemuda..'hidup' anda difokus kepada dia dan segala2nya nampak indah
-Doktor sahkan anda mendapat kanser peringkat 'akhir'
-Apa perasaan anda kpd Allah swt?
-Anda 'membenci' seseorang spt saya dan anda membayangkan 'segala yg jelek terhadap saya'..hihi
kajian sains menunjukkan kewujudan atom/partikel sub atom dari tiada akibat 'kepercayaan dari perasaan'
Mana letaknya perasaan ini? Adakah ia dlm aktiviti neuro? Minda sedar? minda separa sedar?
Sekarang 'buangkan perasaan'..Apa yg tinggal?..Itulah wujud Anda tanpa Ilusi..Ketika itulah anda dapat 'info' tanpa melalui apa2 matrix !!

Menurut maksud hadith: Dunia ini ibarat perhentian sebentar musafir dlm perjalanannya..
Jika anda 'terperangkap dgn nikmat, pencapaian, perbalahan/peperangan' maka ada kemungkinan 'gerabak' akan lambat malah terhenti di situ dan perlu di 'servis' dlm barzakh...

Sesiapa yg melepasi matrix maka 'tiada barzakh' baginya InsyaAllah dan akan 'sepantas kilat dan seringan kapas, mampu terbang, mendapat nikmat pringkat tinggi' di akhirat kelah dan yg paling penting adalah Rel menujupadaNya..


jika tuan berjawatan sbg guru atau sebagai seorang ayah adakah kita akan memberitahu orang lain 'saya ayah' atau 'saya guru'..anda mesti percaya kpd saya..Kecuali jika seseorang itu 'rasul' 'pemimpin' atau 'hakim'..Kami sudah menyatakan bhw dlm alam matrix ruh apa tiada terikat dgn 4 elemen ilusi maka di situ tiada apa yg dikatakan dosa, pahala,dll..cuma yg ada 'Perintah dan Taat' shj iaitu kpd moderator2..bila sesuatu 'perintah itu memerlukan ianya dilakukan dlm ilusi matrik (alam nyata) kadangkala 'perintah' ini tidak diikuti akibat pengaruh 4 elemen tadi maka 'hukuman'amat berat dijatuhkan. Ini berlaku kpd Iblis krana tidak mahu taat krana dia telah terpengaruh dgn 4 elemen kebumian tadi..


Jika Pemerintah uthmaniah kekal dan pemerintahan Islam dijalankan adakah secara individu kita akan semakin beriman...Para ulamak sufi amat takut jika diberi ujian kesenangan atau kemewahan..Jika anda kaya anda akan disibukkan dgn membeli harta, aksesori dan berhibur..jika anda susah maka anda berjuang..anda menginsafi dan sentiasa kembali kepadaNya.

Lihatlah senmasa zaman keagungan Islam, ulamak amat suka perdebatan antara aliran2 mazhab sehingga kadangkala membuat fitnah dan dgn dendam sehingga golongan lain terpenjara dan tersiksa..
istana dan bangunan2 indah dibina sehingga 'keindahan' Ilahi itu 'tiada dlm hati'
Dijadikan alam yg terpengaruh dgn 4 elemen ini terikat dgn Gelombang pasang surut..Selepas Cahaya ada Kegelapan dn seterusnya..


Dlm alam matrix tiada jauh dan dekat antara kita..semua berhubngan..Itu sebab dlm dunia ilusi ini kesan tsbt terjadi apabila kita teringat seseorang..

Benarlah kreativiti itu Universal..Inilah jawapannya !!! Jika anda dah mampu keluar dari ilusi matrix inilah hal dunia di sisi anda..Cuma yg tak boleh dibuat adalah MensyirikkaaNya..Melanggar PerintahNya adalah Syirik yg paling besar..!!! Kita apabila berbincang tentang kerohanian meletakkan amalan, tahap pencapaian, guru atau ijazah dihadapan..Kita silap..Kitalah Wali Agung kerana sebarang 'kesilapan' adalah ditanggung oleh kita..bukannya  PhD atau perguruan..Menarik sangat jika ada forumer boleh kembang dan ulas tamsilan yg Aiz berikan..

Alam ini memang hiasan shj (iaitu tabir kpd rahsia sebenar agar kita takjub kpd ilusi matrix)..walapun begitu ia 'diprogrammed' atau di gelar SUNNATULLAH yang tidak boleh di hancur musnahkan kecuali boleh di olah bagi mereka yang di beri sedikit pengetahuan (di gelar highlander dalam konsep ini)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kesimpulannya:-
'Tidak berlaku kiamat kecuali dengan tangan-tangan manusia jua'.
itulah yang di nyatakan dalam quran dan hadis. Tangan-tangan manusia di ertikan sebagai 'akibat dari perbuatan manusia'.

sesungguhnya manusia di beri suatu kuasa yang sungguh luar biasa. Mereka mampu mengubah dunia sebagaimana di kehendaki, melebihi makhluk lain bahkan lebih dari malaikat, syaitan dan jin.
Tapi, mereka yang mampu mengubah dunia mereka ini, bukanlah calang-calang orang kerana 'pengumpulan data dan kesedaran tentang dunia' di perlukan. Andai tidak mampu, kita hanya mampu mengikuti percaturan dunia yang di buat oleh mereka yang berkuasa serta bernafsu.

Jadi, amat di galakkan untuk mengubah diri agar tidak di cucuk hidung untuk mengikuti percaturan mereka yang bernafsu dunia. Sedangkan matlamat sebenarnya HIDUP adalah untuk menjalani KEHIDUPAN dengan mengutip data dan kesedaran melalui pelbagai peringkat amalan dan pengalaman, sebelum kita berlepas ke 'next station' yakni alam kekal abadi; alam akhirat.

Kita Bani Adam yang di beri hak sama rata dan yang sentiasa berfikir akan di hidayah ALLAH. Dan hidayah ALLAH itu umpama pintu untuk mengumpul data/info secara pukal lantas membenarkan kita untuk 'bend' atau merombak kehidupan yang kita hendaki sebelum MATI dan HIDUP di alam seterusnya.

Binary code untuk konsep ini adalah 01011 (0 dari tiada, 1 hidup, 0 mati, 11 kekal abadi).
Dan yang pasti, kita sentiasa HIDUP walau beberapa kali MATI kerana MATI dan HIDUP itu adalah proses kehidupan untuk SEDARkan diri bahawa sebanyak mana alam kita jejaki, ia tetap 'syahadah/penyaksian' dari sebuah pandangan dzat maha segala.

Sekian di sini.
Jika anda mahu siri NOTA ARKIB di teruskan, saya berbesar hati untuk menerbitkan siri 4,5 dan seterusnya jika ada sambutan. Insyallah. Wassalam
Share this post :

+ comments + 9 comments

Anonymous
January 25, 2013 at 5:43 AM

nak sangat! teruskan sampai habis ye

Anonymous
January 25, 2013 at 6:31 PM

ya...ya.. harap teruskan..

Anonymous
January 26, 2013 at 3:39 AM

Teng kiu Aiz!!!

endera
January 28, 2013 at 12:03 AM

"Tidak berlaku kiamat kecuali dengan tangan-tangan manusia jua'.
itulah yang di nyatakan dalam quran dan hadis. Tangan-tangan manusia di ertikan sebagai 'akibat dari perbuatan manusia'.

sesungguhnya manusia di beri suatu kuasa yang sungguh luar biasa. Mereka mampu mengubah dunia sebagaimana di kehendaki, melebihi makhluk lain bahkan lebih dari malaikat, syaitan dan jin.
Tapi, mereka yang mampu mengubah dunia mereka ini, bukanlah calang-calang orang kerana 'pengumpulan data dan kesedaran tentang dunia' di perlukan. Andai tidak mampu, kita hanya mampu mengikuti percaturan dunia yang di buat oleh mereka yang berkuasa serta bernafsu.

- Aku rasa faham mengenai ayat-ayat ini...kiamat hanya akan terjadi bile kerajaan BN lumpuh kerana kalah dalam PRU13, manusia akan mengundi parti pembangkang

Anonymous
January 28, 2013 at 8:07 PM

Asmwbt.

Endera, apa pkembangan? Rujukan di mana sekarang yea? Cari tiadak berjumpa lah. Emailkan boleh? ni emailnya normanmohamad80@gmail.com

January 29, 2013 at 2:12 AM

teruskan tuan.....
sy sentiasa merujuk blog tuan ni..
:)

January 29, 2013 at 4:11 AM

endera?

adakah ni author endera web kontroversi tu?

Apapun tuanpuan semua, insyallah, tajuk yg sama akan di teruskan. Tapi sebelum itu, saya selangkan dengan tajuk lain dulu.

artikel selepas ini adalah review 'cloud atlas'
(tak pernah2 buat review film, tp kali ada pula, kenapa? saksikan bulan dua ini)

Dan besar kemungkinan, saya akan review film seperti MATRIX, AVATAR THE LAST AIR BENDER, dan beberapa film dan animation yang saya 'faham' maksud mereka (dan kenapa film2 mereka 'tidak kosong' seperti film2 kita)

wassalam

end of the be end era
January 29, 2013 at 5:44 AM

Nope bro, just one of the follower.

Author endera telah diangkat Tuhan seperti skrip yang telah ditentukanNya menanti saat dan waktunya.

Pernah baca endera? Apa pendapat kamu future phenomenon? Ramai yg menolak, ada yg takleh terima langsung...biasa lah...ramai manusia telah dicucuk dengan 3 cabang perkara.

Ye...menarik juga utk review ttg filem2 kerana byk perkara diambil dari kajian dalam kitab2 asal, tetapi biasalah, kebenaran pasti dipusingkan oleh mereka.

sebelas dimensi
January 30, 2013 at 11:11 PM

Umat-akhir.blogspot.com
Akhzaman.blogspot.com
Mistisfiles.blogspot.com
Abatasa2.blogspot.com
Sangtawal.blogspot.com

Antara blog2 yg membuka minda serta memberi syafaat dlm ilmu2 mengenal diri(fiqh) serta bab2 yg berkaitan dgn teori konspirasi dunia akhir zaman.

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger