Total Pageviews

permulaan bagi suatu pengakhiran

masa hadapan begini yang di idamkan?

bismillahirahmanorahim

hanya kalimah suci ini dapat menerangkan bagaimana kritikalnya keadaan semasa.

kenapa saya mengatakan begitu? ini kerana kita sedang di ambang suatu permulaan bagi pengakhiran.

apa sebenarnya yang ingin saya katakan adalah mengenai keadaan semasa yang jelas menunjukkan kita berada di ambang yang kita selalu sebut sebagai 'kiamat', armegeddon, akhirah dan lain-lain.

sebenarnya apa yang kita telah memahami dari erti kata kiamat, armegeddon dan sebagainya?

sebenarnya, apa saja yang kita sebut mengenai titik noktah dunia itu adalah titik noktah kepada 'masa' kita berada di alam ini.

bila di tenung jauh, perkataan ini menjurus kepada masa hadapan. masa hadapan pula boleh di ertikan sebagai masa yang terus menerus. bila ada titik noktah pada masa hadapan yang terus menerus ini, maka 'kiamat' la 'masa'.

hal inilah saya cuba beritahu kepada bloggers sekalian. perkara yang cuba saya sampaikan itu di namakan sebagai teori 'future phenomenon'. teori yang saya cipta ini sedaya upaya menerangkan keadaan 'masa' yang saling berkait dan memberi impak pada 'masa' di hadapannya.

teori ini hanya sekadar teori dan masih dalam kajian. biarpun begitu, alamdulilah, sedikit sebanyak ia menerangkan keadaan semasa dan kejadian masa hadapan yang mungkin membawa manusia dan dunia ke tahap yang lebih tinggi.

masa kini adalah terhasil dari 'booster' zaman dahulu...'booster' zaman kini pula akan memberi impak kepada masa hadapan. biarpun teori ini nampak remeh, tetapi sedikit sebanyak ia menyedarkan kita, bahawa kita 'berkuasa' untuk mengubah sesuatu.

saya tidak mahu menerangkan hal ini lebih lanjut. biarlah ia menjadi suatu yang umum. sedikit masa lagi, saya kan terangkan perihal teori ini. di harap, bloggers dapat membantu kerana kajian zaman kini bakal membawa manusia ke 'tahap lebih tinggi'...

satu perkara lagi, teori ini menyokong teori 'masa berfasa-fasa'...ini dapat di buktikan dengan kedatangan islam/nabi muhammad sebagai rasul akhir zaman.

jika nabi muhammad rasul akhir zaman (yang ketika itu sudah lebih 1400tahun telah berlalu), maka kita boleh simpulkan bahwa kita berada di penghujung akhir zaman...

jadi, apa yang terjadi selepas ini, jika masa sudah di 'noktah'kan...

ketahuilah, masa itu infiniti. hal inilah yang akan saya bincangkan dengan anda semua nanti...

apa yang pasti...adakah anda 'booster' yang akan memangkin 'peristiwa masa hadapan'?

jawpannya di tangan anda sendiri...

wallahuakalam

Share this post :

+ comments + 2 comments

Anonymous
April 27, 2010 at 1:04 AM

bismillahirahmanorahim

saya bru kenal blog ni..... sekali imbas ada maklumat gak..... byk kali dh tgk tapi belum sampai geraknye..... so hari ni telah terbuka dihati utk baca blog ni.....

hairan bin ajaib kenapa ramai gak bloggers yg dikenali didunia maya ni leh jumpa disini.

anyway, saya akan baca dari permulaan......

-marque-

July 13, 2011 at 11:37 PM

nampak seperti blog yg menarik. akan cuba start baca dari awal. mgkn dr memberi informasi berguna utk lebih faham tentang apa yg sebenarnya sedang berlaku pada dunia akhir zaman

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger