Total Pageviews

Analisa 2011 - 2012: permulaan

Assalamualaikum,


Berikut adalah perkara yang mungkin bakal berlaku di masa depan:-


Perhatikan api-api perang korea utara. Sebab, jika meletus perang, maka senjata utama adalah nuklear.


Amerika akan bersatu dgn nato (besar kemungkinan malaysia join sekaki) versus blok korea utara, rusia dan china. Takkala ini, bumi di ambang Perang Dunia Ke-tiga.


Akhirnya perang ini di menangi oleh blok barat tapi harganya; eropah akan separuh hilang, new jerusalem terbina, amerika lumpuh, asia tenggara mulai naik dan china jadi superpower (maybe take over korea+japan, = new name). Dalam masa yang sama, sebuah perang di namai "European War" tercetus kerana pada saat ini perluasan empayar khalifah mulai tercetus di seluruh dunia. Oleh kerana itulah kebanyakkan negara eropah akhirnya di kuasai oleh empayar khalifah.

Pada masa yang sama, Iran plak versus dengan negara arab. Negara-negara Arab yang besekutu dengan Amerika dan Israel akan di bantu di bawah kekuasaan new jerusalem. Iran pula di bantu oleh pelbagai pihak (pengkaji akhir zmn tau pasal ni). Kemudia tercetuslah sebuah perang di sebut sebagai perang Armageddon (berlaku di sekitar tanah arab). Pada saat ini, dunia hanya ada dua team sahaja yang harus di pilih, yakni; Blok Barat atau Blok Muslim.

Akhirnya, anda sudah dapat mengagak siapakah yang menang bukan?! Eropah, Amerika dan New Jerusalem di kuasai oleh muslim. New jerusalem jadi pusat dunia mengantikan Amerika. 
Manakala China menjadi superpower (besar kemungkinan japan dan korea termasuk dalam New China ini). Bagaimanapula dengan Asia Tenggara? Usah risau kerana di sini juga melahirkan satu empayar yang agak besar dan menjadi hub ekonomi terpenting (sebagaimana zaman dulu, asia tenggara menjadi port perdagangan terpenting).

Apapun di atas bukanlah suatu ramalan tetapi andaian dan analisa di petik dari beberapa hadis, kata-kata peramal seperti Nostradamus, Baba Vanga ( http://en.wikipedia.org/wiki/Baba_vanga ), dan petikan penganalisa politik dan militari dunia. Saya hanya ringkaskannya untuk anda dan terpulang pada anda untuk menerima atau tidak. Apa yang saya suruh adalah, sentiasa perhatikan isu semasa lebih-lebih lagi menjurus pada perang nuklear. Einstain pernah berkata "senjata untuk perang dunia ketiga tidak saya ketahui tapi yang pasti, perang dunia keempat, ia mengunakan kayu dan batu." Fikir-fikirkanlah.

Apa pendapat anda?

p/s: perang armageddon bukan perang dunia tetapi salah satu siri perang terpenting dan selepas dari perang ini, dunia dalam keadaan cukup aman untuk beberapa puluh tahun.

Share this post :

+ comments + 16 comments

January 2, 2011 at 10:44 AM

ini cuma analisa dan bukannya bersifat absolute.

January 2, 2011 at 10:59 AM

byk jgk dh bace artikel2 mcm nie..tp stil x tau nk ckp ap coz byk sgt yg diperkatakan oleh plbg pihak..


Dextrous cyber life

January 2, 2011 at 11:41 AM

erm..
ni semua hanya ramalan..
apa yg blaku nanti kita tak tau lagi..
hope Islam terus bersatu...

BTW follow ur blog
http://fa3gnola88.blogspot.com/

Anonymous
January 2, 2011 at 7:41 PM

Asia Tenggara jadi port perdagangan dunia?

Apa peranan Melayu?

Jom bisnes, bisnes sesama melayu pon dah cukup kuat beb.

Anonymous
January 2, 2011 at 8:10 PM

ada kata Mulhamah Kubra tak?

bila pula ia akan berlaku?

Anonymous
January 3, 2011 at 12:03 AM

kalau pandangan saudara benar2 berlaku.. mungkin gabungan China, Jepun n Korea ni la yg melahirkan yakjuk makjuk akhr zman.. sbb mereka dari kturunan yg sama..

-staff-

Anonymous
January 3, 2011 at 6:53 AM

yakjuj makjuj la brader..

-boss-

hamba jahil
January 3, 2011 at 7:10 AM

persoalannya islam manakah yang akan berkuasa..sunni@syiah?

January 3, 2011 at 12:43 PM

mike say.....redah je bro....hehhehe

January 3, 2011 at 10:17 PM

Kenali asal usul baru kenal dgn sapa kita berhadapan. Menurut kitab bima, maharaja Lawaka@ iblis@ dajal telahpun menguasai dunia kini dan kematiannya akan diukur dgn saat bangkitnya tentera2tuhan. Peperangan yg sebenar jauh lebih hebat dari yg disangkakan. Kebanyakan manusia mengukur penguasaan dunia dari sudut material sedangkan peperangan sebenar lebih melibatkan kesaktian dan senjata2 yg jauh lebih moden dari yg di sangkakan. http://mahadaya-asalama.blogspot.com

Anonymous
January 4, 2011 at 11:54 AM

sokong pndpt staff n boss.
lps baca artikel ni je 1st terpikir mcmtu jgk.
gabungan kuasa china, japan, russia n korea ini lah munculnya yakjuj n makjuj dr sini. tp ia muncul dr utara russia.

hrmm..
bangsa china mmg ramai dimukabumi ini.
org2 india lak kemana? bknke org india paling ramai di muka bumi menjelang 2050 mengatasi china?

Anonymous
January 6, 2011 at 3:06 AM

salam bros,

dalam kes ni,banyak yang tersirat dari yang tersurat..kalau nak wat rujuk silang klu2 yang ada memang tak terbuat le..


aku dapat gerak yang paling cantik...setiap diri..
kenal diri masing2..
kenal dalam2..
kenal nyata2.

(",)...

Anonymous
January 9, 2011 at 9:07 AM

ramalan tetap ramalan..smua yg diperkatakan tentang perang akhir zaman memang betul cuma bagaimana ia berlaku tidak sampai akal kita untuk membayangkannya.. kepada semua apa yang penting adalah memperbanyakkan zikir kepada Allah kerana di situlah terletak segala rahsia..mungkin kita akan bersama dengan tentera Allah mungkin tidak..jika kita dapat bersama Alahamdulillah kerna itulah matlamat yang harus di semat dalam dada berjuang ke jalan Allah..jika tidak maka jika zikir tersemat maka besarlah imbuhan yang kita bakal terima..

Anonymous
January 30, 2011 at 4:44 PM

mintak izin share...

September 1, 2011 at 6:26 PM

Sebelum perang akhir zaman berlaku, akan muncul dulu pemimpim bertaraf khalifah. Ada dua pemimpin yang akan menjadi mujaddid bersama di akhir zaman ini iaitu Pemuda Bani Tamim dan Imam Mahadi. Sila ke blogku Lautan Biru untuk membaca kajian saya tentang Pemuda Bani Tamim dan Imam Mahdi ini.
http://lautan-biru.blogspot.com/

December 28, 2011 at 3:37 PM

salam kena, artikelnya menarik tetapi .... sepertinya asal nulis dan tidak ilmiah, anda belajar ilmu agama yang benar kemudian belajar iptek maka anda akan sedikit tahu tentang dunia ini.
http://blokmuslim.blogspot.com

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger