Total Pageviews

Imej MAHDI di bulan?

Salam.
Saya perlukan bantuan. Bolehkah kalian membantu saya?
Dulu, saya pernah membaca di suatu buku tentang imej Mahdi boleh di lihat di permukaan bulan. Kalau tidak salah saya, ia datang dari hadis. Meskipun ia adalah hadis dhaif sekalipun, bolehkah kalian membantu saya untuk membawa ke mari kata-kata dari hadis tersebut?!

Bukan apa, kerana berdasarkan perihalan itu, saya terlintas untuk membuktikan perkara itu melalui cara saya sendiri, dari berbalah tentang sanad atau keshahihan sesuatu hadis itu berdasarkan kitab-kitab yang bertimbun-timbun dan tidak pernah habis-habis sejak ratusan tahun lamanya. Jadi, seharusnya method sendiri di ambil untuk buktikan keshahihan dari berdebat kosong, melihat siapa juara.

Saya tidak tahu imej yang saya jumpai ini boleh di katakan YA atau TIDAK, tapi inilah yang saya jumpa. Percaya atau tidak, itu terpulang atas diri kalian sendiri. Tak perlu menunding jari kata syirik, karut atau sebagainya kerana ini adalah kajian saya. Jika kalian ada kajian, bawakan kemari, kita boleh berbincang di meja bulat.

Percaya atau tidak, itu soal kedua. Soal pertamanya, adalah, imej di muka bulan ini adakah boleh membuktikan keshahihan hadis itu?
Bagi saya, tiap kata baginda muhammad s.a.w itu adalah ikatan yang teramat kuat untuk penduduk akhir zaman. Cumanya, anda yakin atau tidak sahaja. Meskipun anda yakin atau tidak, ia telah pun dan tetap akan berlaku, baik anda sedang berusaha untuk yakin atau mencebik mulut untuk tidak menyakini. Ia tetap berlaku meskipun anda suka atau tidak.

Perkara yang bakal berlaku itulah yang di namai PERISTIWA AKHIR ZAMAN.
Yang masih belum dan masih lagi di tunggu-tunggu oleh umat islam adalah penzahiran mahdi.
Masing-masing berteori dan bertanya-tanya soal shahih atau tidak MAHDI ini.
Bagi saya, shahih atau tidak MAHDI ini, itu bukan soalnya, yang pasti baginda rasul telah BOUND/IKAT penduduk akhir zaman dengan janjinya itu.
Sebelum penzahiran keluar, yang ghaib akan ambil alih dahulu.
Ia tertakluk kepada 'DARI TIADA KEPADA ADA'.
Maka, sejak dulu hingga kini, umat islam hanya berlegar-legar dalam sangkaan teori dan pertanyaan. Tiada usaha penzahiran berlaku.
Penzahiran mahdi bukanlah mengaku-gaku menjadi MAHDI, tapi suatu usaha menampakkan teori itu akan menjadi realiti dalam masa terdekat. Tentang ini, nanti saya detailkan dalam post akan datang.

Kini saya mahu share apa yang telah saya 'nampak'. Keputusan percaya atau tidak, yakin atau tidak, itu terpulang pada kalian kerana saya telah lakukan bahagian saya. Yang pasti, 2/3 tidak mungkin mampu mengikuti 'PANJI' masa depan yang saya namakan ia sebagai PEMIKIRAN MAHDI yang mana, mampu mencantas pusingan kehendak kepada duniawi. Apapun, anggaplah semua ini sebagai kegilaan saya dan orang gila tidak pedulikan apa orang mahu kata. Dan Blogger nusanaga ini hanya gilakan sesuatu supaya umat islam kembali damai sahaja. Itulah kegilaan nusanaga. Anda pula bagaimana?



Kalimah ALLAH di tengah bulan
Peta ASIA di bulan ?
Peta Malaysia + Borneo pulak ?!
Ini imej yang pernah di paparkan dalam YOUTUBE dan di katakan imej kepada seseorang. Wajahnya dah tua, tapi imej seterusnya memberi tanda tanya pula. Saksikan imej seterusnya~
Gambaran side profile seseorang di permukaan bulan. Kelihatannya muda, tegap, seakan berambut yang di ikat di belakang. Apa pula sudut pandangan anda?
Imej yang paling sukses bagi saya. Kelihatan ada dua individu dan seekor kuda. Kalau kalian perhatian tiap sudut dengan mata yang tidak tertakluk pada logik, kalian boleh lihat bagaimana cara pemakaiannya, kerektornya dan aktiviti di dalamnya.
Imej yang di besarkan. Masih tidak nampak?
imej yang di 'colorize' kan supaya nampak sudut letaknya. Jelas kelihatan seorang berusia dalam 30-40an menunggang seekor kuda (mungkin) dengan lengannya mempunyai metal bracelet (pendakap besi), memakai cermin mata hitam (mungkin),seolah memegang sesuatu di tangan kirinya (mungkin pedang barangkali, tapi tidak jelas), dan seorang pemuda 20an (mungkin) sedang mengikut sama.

Saya telah dedahkan suatu kajian yang paling saya sayang untuk kalian hebahkan. Saya cukup takut andai ia di salah ertikan. Kemudian saya berfikir, buat apa saya mahu mengikut pendapat kalian?! Saya lakukan bahagian saya, dan kalian pula, lantak kalian, sama ada mahu lakukan apa sahaja dengan maklumat ini. Ia ibarat pedang. Andai jatuh tangan musuh, maka ia makin berkuasa. Andai jatuh ke tangan yang benar-benar perjuangkan akhir zaman, maka ia menjadi suatu hint terbesar (barangkali).

Meskipun demikian, saya sudah jelek dengan perdebatan tidak sudah tentang kemahdian. Maka, saya mahu segala teori ini menjadi bentuk pemikiran dan terdetik di sudut hati bahawa, ia bukan lagi fantasi, tapi suatu yang jelas. Meskipun jauh nun di bulan, insyallah, ia akan terzahir.

Wallahualam
Share this post :

+ comments + 43 comments

Anonymous
April 4, 2012 at 5:00 PM

Jgn terlalu obses hanya allah lebih mengetahui dan moga saudara antara org yg terpilih

Anonymous
April 4, 2012 at 6:53 PM

Aku nampak gamba yg ke2 terakhir tu mcm bagi signal middle finger je

Anonymous
April 4, 2012 at 9:05 PM

Menurut amalan pak blalang siapa tak nampak dia anak luar nikah.....

aikkk nampak nampakk nampakkk...hEhE...tu dia kannn,......tapi dimana tempat pak blalng .....

Anonymous
April 4, 2012 at 10:30 PM

Tiada situasi obses timbul dalam masalah ini, bagi sesiapa yang dapat 'rasa' alamat itu pasti ia dapat merasakan

Anonymous
April 5, 2012 at 12:21 AM

http://utuhlingkun.com/category/uncategorized/perang/perang-sungai-manik/

April 5, 2012 at 9:00 PM

sy masih x nampak point pun anda cari gambar mahdi di bulan... yg sah2 pun hadis dhoif plak tu...

kita mmg mempercayai Mahdi akan muncul. Tp kenapa kita masih sibuk2 dgn perkara ini? perkara remeh ini. yg langsung x memberi apa2 hasil. Sangkaan semata2 plak tu.

mmg sesuai mengatakan ia adalah kegilaan kamu, kerana org gila ia tidak berfikir. Jadilah org yg mula berfikir syeikh. org yg bijak ialah orang yg sentiasa mengingati mati (ini hadis sohih). jadi bersiaplah membawa bekalan utk mati... :)

Anonymous
April 6, 2012 at 2:09 AM

Hanya orang gila jer yang bace posting orang gila nie..

Sekian

Dari Orang Gila yang bergelar "BULAN MENYINAR" dalam bahasa kapir.....

April 6, 2012 at 3:26 AM

apa point saya tunjukkan gambar mahdi di bulan? adakah untuk buktikan hadis shahih?

ha3.. kalau dah tau tak de feadah, jangan di baca.

orang kita memang suka bergaduh bab yang remeh. Ini baru imej di bulan, belum yang zahir lagi. Tengok lah apa yang bakal terjadi.

kalu imej pun sudah bertekak sakan dan masing2 berasa sudah capai level tinggi, inikan pula bila penzahiran berlaku. Belum lagi pemkiran mahdi yang bakal berlangsung nanti. Lagi haru jadinya. Memang umat islam tidak mampu di selamatkan lagi. Suka bergaduh sesama sendiri dan menyalahkan orang lain berbanding point diri sendiri untuk di salahkan.

Kepada yang komen, ingati mati itu lebih baik?
saya mahu tanya; sudahkan tuan berasa mati itu dan tuan sendiri ingati mati atau belum?
Siapa kenali saya akan tahu saya ini bagaimana.

Ya, saya gila dan kegilaan saya khas untuk yang gila sahaja.
Yang cerdik pandai mungkin boleh uruskan dunia ini atau jadikan ia lebih baik kerana anda semua telah cerdik pandai. Kami adalah orang gila dan bodoh sekali.

Imej di bulan ini bukanlah secara directnya saya bagi clue. tp ia adalah indirect.
Kenapa bulan itu memaparkan imej dan tiap orang punyai pandangan berbeza sedangkan imejnya sama saja.

Nah, nak tahu perihal mati..
Baca post ini dan kaitkan dengan diri sendiri, dan tahulah anda apa itu mati.

"Bulan tidak memancarkan cahayanya sendiri tp bersandar kepada cahaya matahari. Imej terbentuk kerana pancancaran cahaya dari mentari. Dan yang melihat itu, kita di bumi. Maka, siapakah yang mati atau hidup di sini?"

Jawab ini kalau anda telah merasai mati dan pernah ingati mati!!!

Anonymous
April 6, 2012 at 3:52 AM

saya tak nmpk pulak imej pemuda mnunggang kuda pada gambar terakhir tu..tapi pada gambar yg kamu tulis peta asia tu kelihatan seperti seseorang sedang berdoa di atas kudanya..itu pada penglihatan saya saja..wallahualam

Anonymous
April 6, 2012 at 4:32 AM

waktu yang akan menjawab.... betul atau tidak metode tuan. saya suka cara berpikir tuan yang out of the box. sudah lazim orang yang berpikir out of the box dianggap 'gila' oleh orang-orang yang tidak mengerti.

yang mengerti akan sangat menghargai buah pikiran ini karena memberi perspektif baru, memberi kesegaran ide, menghantam kejumudan. sesama pencari kebenaran, sesama pencinta Allah akan dapat memahami maksud hati tuan, jadi jangan dilayan mereka yang sinis.

saya hanya berpendapat, tidak ada sesuatu pun yang dijadikan Allah tanpa maksud, demikian pula dengan pola gambar di permukaan bulan itu. pasti ada maksudnya, sebagaimana kenapa pulau irian berbentuk burung dan burung eksotis asli nusantara semacam cenderawasih hanya ada di pulau itu. kenapa pula pola kepulauan nusantara berbentuk kapal atau huruf nun, apakah itu menunjukkan bahwa negeri kami, Indonesia, harus dikelola sebagai negeri maritim untuk mencapai adil dan makmur....

salam,
reeree

Anonymous
April 6, 2012 at 6:37 PM

IMAGE MAHDI DIBULAN..??

Ini mana punya prophecy, pak..?? Fasal bab Imam Mahdi, ada terdengar pengikut2 Ar-Arkam yg terlalu taksub pada pemimpin mereka itu, ada yg mendakwa dapat melihat wajah Abuya pada bulan purnama. Arwah Abuya didakwa oleh mereka itu sebagei Orang Kanan kepada Imam Mahdi Syeikh Suhaimi. Ini satu pandangan yg amat mengelirukan.. Namun bulan tetap dgn fungsi2nya tersendiri yg ada kaitan dgn Bumi. Bulan lebeh kuat dan erat kaitannya dgn Air. Sebab itu ada air pasang/surut. Kesan tarikan bulan paling kuat dan maksima, seperti apa yg dinamakan "Air Pasang Keling"...

Bulan/Qamar/Lunar is a "YIN" (-ve) sign. Bulan dianggap part of the "Mother" sign. Bulan ngak ada cahaya sendiri, bulan bergantong pada pantulan cahaya Matahari/Sang Suria, a "YANG" (+ve) sign. Namun Bulan ada keunikan tersendiri, Bulan is the nearest planet to "Mother Earth". Ada satu Hadis tentang Bulan/Matahari yg ada kaitan dgn kemunculan Imam Mahdi AS. Kapan berlakunya 2 gerhana Bulan/Matahari dan gerhana Matahari/Bulan berturutan dlm mana2 satu bulan Hijriah, ada diramalkan tanda2 akan dekatnya kemunculan Imam Mahdi AS. Fenomena ini telah pun kerap kali berlaku. Apakah Imam Mahdi AS itu sudah pun muncol...???

Allahu'alam, Wassalam....
& Peace.....

Anonymous
April 6, 2012 at 6:45 PM

http://rubbertapperz.blogspot.com/2011/01/tanda-tanda-kematian.html

Anonymous
April 6, 2012 at 6:56 PM

menarik. cuma mata saya tidak tajam dan susah untuk melihat imej yang anda paparkan. namun tiada yg mustahil bagi kuasaNYA. semuga minat anda mendapat kebaikan.

rui
April 7, 2012 at 2:38 AM

kalo ikut gambar 2,orgnya agak smart dan muka mcm org arab.

rui
April 7, 2012 at 2:45 AM

nampak macam pakai baju askar pun ade..tp naik kuda..

April 7, 2012 at 6:39 PM

salam,
saya faham perasaan tuan rumah,
bilamana orang tak mengerti dgn apa yg kita cuba smpaikan...
tak mengapala,teruskan usaha saudara...

-Annur-

Anonymous
April 8, 2012 at 4:13 AM

sila lihat bulan (sekarang). nampak spt imej org sedang tahiyat akhir..subhanallah

Anonymous
April 9, 2012 at 1:38 AM

saya dapat nampak sedikit gambaran dari segi bentuk. tidak jelas rupanya. tapi pemuda kedua tidak dapat saya kesan.
-ct-

Anonymous
April 9, 2012 at 1:39 AM

saya dapat nampak sedikit gambaran dari segi bentuk. tidak jelas rupanya. tapi pemuda kedua tidak dapat saya kesan.
-ct-

Anonymous
April 9, 2012 at 6:13 PM

Assalamualaikum pembaca sekelian,

Nah! Memang benar dunia ini sudah pada peringkat akhir akhir zaman) dalam menuju kehancuran seperti yang dijanjikan oleh Allah Taala. Banyak tanda-tanda nyata yang telah muncul umpamanya yang paling jelas kejadian gempa yang semakin kerap dan banyak berlaku di seluruh dunia serta ramai manusia semakin kaya yang menyebabkan mereka kufur dengan nikmat yang dianugerahkan oleh Allah Taala.

Setiap kejadian yang akan berlaku mempunyai tandanya tersendiri. Selain kiamat, seseorang yang sedang menghampiri kematian umpamanya juga mempunyai tanda. Hanya mereka yang diberikan rahmatnya sahaja yang mengetahui tanda kematian yang sedang dilaluinya itu. Bagitu juga dalam hal yang lainnya.

Berkaitan Imam Mahadi pula, terlalu sedikit penerangan mengenainya. Namun penjelasannya sudah cukup jelas bahawa dengan kemunculan Imam Mahadi tersebut adalah alam ini telah berada di dalam frasa tertentu menjelang kiamat. Imej di bulan yang catatkan di sini sudah tentu menggempar sesetengah pihak, ada yang melihatnya dengan taksub dan tidak kurang pula menafikannya. Apa yang penting ialah kita perlu melihatnya dengan akal. Sebelum melihat paparan di ruangan ini kita telah yakin akan kemunculan Imam Mahadi. Jadi sudah tiada ragu lagi bahawa kita sudah memahami tanda kedatangan Hari Kiamat. Melihat tanda di bulan ini juga, jika benar imej itu seperti yang digambarkan mungkin ianya adalah benar atau satu kebetulan sahaja. Jika ianya benar sudah pasti tanda itu buka sekadar tanda sahaja, tentu ia mempunyai hikmah tertentu supaya kita berfikir dan insaf. Jika ianya hanya kebetulan, maka apakah kebetulan itu sengaja dizahirkan oleh Allah tanpa ada sebarang hikmahnya?

Bagi saya imej yang dipaparkan itu sangat kabur.... atau mungkin ia adalah kebetulan.... Wallahu a'lam..

Anonymous
April 10, 2012 at 6:54 PM

tajam pemerhatian saudara.. saya nampak.. tapi apakah bayangan warna 'orange' itu.. adakah suatu illustrasi colouring dari NASA?

~adek~

Anonymous
April 19, 2012 at 10:37 PM

Aku nampak seperti ape yg Aixa mahu beritahu... Meremang bulu roma aku...

- Sang Gundala Seta

Anonymous
April 20, 2012 at 8:25 AM

imej bulan yg kat atas sekali tu, jika dilihat dari mata kasar, akan kelihatan spt seseorang sdg duduk tahiyat akhir.

cuba tengok masa bulan mengambang..

April 21, 2012 at 10:50 PM

salam sejahtera semua,

saya jemput tuan empunya blog untuk sama2 duduk berbincang dengan kami tentang apa yang slalu disebut sebagai kepercayaan...atau dalam terma islamik keimanan...saya sgt berharap sesiapa jua yang terbaca komen ini untuk turut sama berkongsi pendapat dan idea tentang isu kepercayaan...siapa tahu mungkin ada hikmah disebalik perbincangan yang berlangsung?

silakan kepada semua...
saya jemput...

terima kasih,
sekian.

-Annur-

April 21, 2012 at 11:45 PM

assalamualaikum kepada tuan ampunya blog....saya begitu menghargai pengkajian kamu terhadap imam al mahdi ini mengikut cara serta pendapat kamu sendiri..saya nampak ini sebagai 1 rujukan baru bagi orang2 islam yang sangat dan amat mendambakan kedatangan al imam almahdi ini....walau cara kamu mendapat banyak kritikan serta pendapat yang berbeza-beza dari 1 sudut saya akan jadi kan ini 1 teori untuk mencari di mana al mahdi dan siapa al mahdi...insyaallah moga apa yang kamu impikan akan tercapai ..

bagi mereka yang kurang setuju dengan pendapat serta cara tuan ampunya blog ini rasa nya ia pon 1 tindakan yang wajar kerana semua kita punya hak untuk mengkritik sesiapa pon...cuma pastikan ia bertapis..apa pom all the best

Anonymous
April 22, 2012 at 8:32 AM

Seperti aku tahu gerangan 2 orang pemuda itu.

Anonymous
April 28, 2012 at 1:57 AM

Tanya Sikit..

Imej itu masa bulan fasa yang mana??

Bulan kan ada beberapa fasa.....

Tolong terangkan sikit...

Anonymous
May 9, 2012 at 1:20 AM

yg berjanggut dlm peta asia tu mcm ustaz azhar idrus je.. dia plak dari ganu. black banner.. hehe

Anonymous
May 15, 2012 at 11:31 AM

Kerana dunia ini sudah pun mula kiamat, bukan Mahadi atau Nabi Isa yang turun tetapi Maha Dia Yang Esa iaiatu Allah azza wajalla

Anonymous
May 15, 2012 at 11:45 AM

http://wafatabadi.blogspot.com/2012/03/mereka-akan-sentiasa-berbalah.html

Begitu jua tentang Imam Mahadi dan Nabi Isa ,,ia bukanlah seperti mana yang dinantikan,, namun ia telah pun hadir dengan Allah jua yang menyampaikan kebenaran seperti mana yang sekarang ini dikau catitkan,, MAHADIA YANG ESA itulah Allah,, dan bukanlah Mahadi dan Nabi Isa,, yang dimaksudkan. …

May 24, 2012 at 4:51 PM

\ye bunyinye gila bro..

tapi aku yakin.,..\

kekuasaan Allah itu diluar jangkauan akal manusia manusia di sini....
juge di luar sane...

namun setiap kejadian ciptaan Allah ade sebab dan hikmah rahsia(kod)....hanya yang menggunakan akal shj dapat pecahkan rahsianya.....

dan ternyata tak ramai yang peduli..melainkan segelintir...

wallahualam...

Anonymous
July 4, 2012 at 3:05 PM

MAAF Saya tidak nampak, saya akan cuba lihat lagi, dan tafsirkan, saya sokong usaha nusanaga, saya juga tercari-cari pejuang islam pembawa panji hitam dari timur, insyallah saya akan jadi pengunjung tetap blog saudara,

July 5, 2012 at 11:33 AM

imam mahdi...=)...sabar blom tiba masanya lagi...ia akan muncul juga nanti...

Anonymous
July 6, 2012 at 8:24 AM

ASSALAMUALAIKUM,

MAKLUMAN!!1

JAMAAH 313 PEMBAWA PANJI HITAM DARI TIMUR TELAH TERBENTUK

ORANG TERPILIH SAHAJA AKAN ALLAH BERIKAN TAUFIK & HIDAYAH UNTUK BERSAMA JAMAAH 313 PANJI HITAM DARI TIMUR INI.

DIPIMPIN OLEH RAJA BESAR NUSANTARA

March 18, 2013 at 12:27 AM

YA ALLAHU YARAHMANU YARAHIM!!!
ALLAHUMMA SOLIEALA SAIEDINA MUHAMMADIUWAALA IMAM MAHDI RAHMATTALIL ALAMIN WAALIHI WASSALIM.
Pujian bg milik Allah yg meliputi setiap sesuatu,selawat ke atas baginda hazrat muhammad s.a.w..ahli keluarga dan khalifah alrashidin..nabi adam dan rasul yg sterusnya dan nabi-nabi,wali-wali.orang soleh,dan syahid deminya.bagi kebenaran dari hazrat rasul dan ahlul baid!!!saya yg byk melakukan kslapan dan daif dlm apa jua keadaan.namun kesyukuran kpd Allah yg telah memberi wasilah,dan pertunjuk kpd insan yg dtunggu dakhir zaman ini!!!benar skali bg pertemuan wajah pda bulan yg disampaikan!!!sesungguh ada sedikit buat renungan!!!
Tipu daya setelah,kewafatan sahabat2 saw,cucu baginda,konfirasa,perjanjian raja,saudi,arab,wahabi,british,maka terputuslah kbenaran kitab2 soheh.!!!
Dan ketika ini datanglah mujadit,yang membersih,dan menghidupkan muhammad e islam..saya antara pengikutnya,mujadit dari kturunan hazrat saw,hazrat fatimah,ahli baid.
Tidak mahu menghurai panjang lebar lagi..jika hanya dgn sejadah yg dgunakan tertera gmbar kaabah mahupun masjid nabi!!!dpijak oleh kita yg berdiri solat!!!
Tinggalkan nombor tel penulis ingat lihat wajah d bulan dan byk lg rahsia ingin bertemu imam mahdi..hanya berdoa kpd Allah,memohan brsungguh agar dberi jln untk bertemu,mengenai bulan pd 15 hari,bln penuh pasti dpt melihat wajah penuh!!akan saya tunjukan,dan ketemukan kpd mujadid ini.hanya percaya dan ingin kepastiaan yg sbenar2nya!!!saya akan hubungi kalian!!!

March 18, 2013 at 3:00 AM

Www.dewanbagsharif.com

August 26, 2013 at 5:28 AM

tengok gambar yg last tu, imej seolah2 lelaki tu bermisai lebat, ala2 sarjan misai lak. yg dikatakan berkacamata hitam tu, tetiba teringat lone ranger :)

April 6, 2015 at 9:11 AM

Www.Dewanbagsharif.net

April 6, 2015 at 9:14 AM

Spiritual Genealogy Name Birth Place Demise Place
1 Hazrat Mohammad Mostafa Ahmad Mojtaba (Sm) Makka Sharif Madina Manowara
2 Khalifatul Muslemeen Hazrat Abu Bakar Siddique (Ra) Makka Sharif Madina Manowara
3 Sufi-e-Akbar Hazrat Salman Farshee (Ra) Iran Iraq
4 Hazrat Kashem Ibne Mohammad Bin Abu Bakar Siddique (Rh) Madina Manowara Madina
5 Imam Hazrat Jafar Sadeque Ibne Imam Baqer (Rh) Madina Manowara Madina
6 Sultanul Arefeen Hazrat Bayejid Bostami (Rh) Iraq Iraq
7 Shah Sufi Khaja Hazrat Abul Hasan Kherkani (Rh) Iraq Iraq
8 Shah Sufi Khaja Hazrat Abu Ali Farmudi Tusi (Rh) Iran Iran
9 Shah Sufi Khaja Hazrat Abu Yaqub Yusuf Hamdani (Rh) Iran Afghanistan
10 Shah Sufi Khaja Hazrat Abdul Khaleque Azdedani (Rh) Uzbekistan Uzbekistan
11 Shah Sufi Khaja Hazrat Areef Rewagari (Rh) Uzbekistan Uzbekistan
12 Shah Sufi Khaja Hazrat Mahmud Anzeer Fagnabi (Rh) Uzbekistan Uzbekistan
13 Shah Sufi Khaja Hazrat Azimane Ali Abra Mayetani (Rh) Uzbekistan Uzbekistan
14 Shah Sufi Khaja Hazrat Mohammad Sammasi (Rh) Uzbekistan Uzbekistan
15 Shah Sufi Khaja Hazrat Syed Ameer Kamal (Rh) Uzbekistan Uzbekistan
16 Imamut Tariqat Samsul Areefin Hazrat Bahauddin Nakshband (Rh) Uzbekistan Uzbekistan
17 Shah Sufi Khaja Hazrat Alauddin Attar (Rh) Uzbekistan Kirgizia
18 Shah Sufi Khaja Hazrat Yaqub Charkhi (Rh) Afghanistan Afghanistan
19 Shah Sufi Khaja Hazrat Obaydullah Ahbar (Rh) Uzbekistan Uzbekistan
20 Shah Sufi Khaja Hazrat Zahed Walee (Rh) Afghanistan Afghanistan
21 Shah Sufi Khaja Hazrat Darbesh Mohammad (Rh) Afghanistan Afghanistan 22 Shah Sufi Khaja Hazrat Khajegi Amkangi (Rh) Afghanistan Afghanistan
23 Shah Sufi Khaja Hazrat Mohammad Baqeebillah (Rh) Delhi, India Delhi, India
24 Imamut Tariqat Hazrat Mojadded Alfesanee (Rh) Sirhind, India Sirhind, India 25 Shah Sufi Khaja Hazrat Syed Adam Bennoori (Rh) Benpur, India Madina Manowara
26 Shah Sufi Khaja Hazrat Syed Abdullah Akbarabadi (Rh) Agra, India Agra, India
27 Shah Sufi Khaja Hazrat Abdur Rahim Mohaddese Dehlabhi (Rh) Delhi, India Delhi, India
28 Shah Sufi Khaja Hazrat Waliullah Mohaddese Dehlabhi (Rh) Delhi, India Delhi, India
29 Shah Sufi Khaja Hazrat Abdul Aziz Mohaddese Dehlabhi (Rh) Delhi, India Delhi, India
30 Shah Sufi Khaja Hazrat Syed Ahmad Berelabhi (Rh) Raybereli, India Balakot, India
31 Shah Sufi Khaja Hazrat Noor Mohammad Nijampuri (Rh) Maliyas, Chittagong Maliyas, Chattagong
32 Shah Sufi Khaja Hazrat Fateh Ali Wawesi (Rh) Maliyas, Chittagong Kolkata, India
33 Shah Sufi Khaja Hazrat Syedu Wajed Ali (Rh) Gerdda, Faridpur Kolkata, India
34 Shah Sufi Khaja Hazrat Yunus Ali Enyetpuri (Rh) Enyetpur Enyetpur
35 Imamut Tariqat Hazrat Syed Abul Fazal Sultan Ahmad Chandrapuri (Rh) Faridpur Chandrapara, Faridpur
36 The great reformer, Revivor of Mohammadi Islam Sufi Samrat Hazrat Mahbub-e-Khoda Dewanbagi (Maddazilluhul Ali) Huzur Qibla Bahadurpur of B.Baria..dhaka bagladest

December 30, 2019 at 12:30 PM

Bro lu xde ilmu akhir zaman lah

Anonymous
October 28, 2022 at 3:52 AM

Ia sudah wujud dan ada di nusantara

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger