Total Pageviews

Bunyi pelik di Malaysia?

  salam...

Bunyi pelik di malaysia seakan bunyi trompet, engine dan denyutan mulai heboh bila berita tentang bunyi di Kota Samarahan di sebarkan. Biarpun tidak begitu jelas kedengaran, tapi 'recording' itu boleh di sahkan shahih. Tidak seperti di luar negara, kerana banyak yang telah di 'dubbing' bunyi latar belakangnya.

Pun begitu, berita itu mulai senyap bila pakar yang menyiasat perkara itu memutuskan bahawa ia adalah bunyi dari kilang yang berdekatan. Meskipun ianya 'tak logik dek akal' tapi rata-rata mendiamkan isu ini kerana tidak mahu panik.


Ini adalah rakaman saya pada hari kejadian

Saya tahu, isu ini dah lapok sebenarnya. Sengaja saya hebahkannya semula, kerana beberapa bulan yang lepas, kawasan saya di kedah ini, kedengaran bunyi yang lebih kurang sama juga. Sehingga kini, ia masih ada. Saya bertanya beberapa orang tua di sini, mereka katakan itu 'kepala angin' yang berlegar-legar di suatu kawasan berbukit. Pun begitu, bunyi sedemikian tidak pernah berlaku sebelum ini, atau mungkin kami tidak perasan ianya telah lama berlaku, dan hanya sedar bila isu bunyi pelik itu mulai tersebar luas sejak awal tahun 2012 ini.

Pelbagai teori di kemukan tentang bunyi pelik yang berlaku hampir seluruh dunia itu. Ada yang kata, ia adalah khianat HAARP. Ada yang kata ianya adalah fenomena alam. Ada juga yang kata itu adalah amaran dari tuhan. Apapun, saya tidak tahu mana satu yang benar tapi barang kali, semuanya benar belaka.

Tahun 2012 juga di katakan banyak peristiwa bakal berlaku. tapi peristiwa yang paling di tunggu-tunggu untuk di buktikan ianya salah, adalah peristiwa END OF THE DAY 2012 MAYAN CALENDER.
Sejak beberapa tahun lepas, saya selalu juga bertanya ramai orang tentang pendapat mereka tentang tahun 2012 ini. Rata-rata menjawab, 2012 pasti akan terjadi suatu yang agak mengemparkan. Saya tidak pasti apa yang di maksudkan dengan kata-kata itu.

Jika dari sudut politik, barangkali ianya adalah kerana Pilihan Raya Umum ke-13. Antara lainnya, kemungkinan tercetusnya perang dingin korea utara-selatan yang mana akan mencetuskan bait-bait perang dunia ke-3. Ada juga yang mengatakan, wajah zahir Mahdi akan dapat si saksikan pada tahun ini walaupun ianya tidak di baiah lagi. Ada juga yang berpendapat, Dajal zahir akan muncul pada tahun ini. Banyak pandangan dan pendapat. Mereka benar pada pengetahuan mereka. Saya pun tidak mampu untuk mengandaikan, apa yang bakal berlaku nanti. Tapi, dengan analisan yang kukuh, bait-bait perang mungkin bakal terjadi. Maka, beberapa religious berpendapat bahawa, bunyi pelik di seluruh negara itu terjadi, adalah sebagai amaran akhir pada manusia tentang bakal berlakunya perang dunia ke-3 nanti.

Apapun, mohon kita berdoa agar negara kita dan family kita dalam keadaan selamat. Insyallah. Wassalam
Share this post :

+ comments + 7 comments

Anonymous
June 6, 2012 at 3:12 AM

Salamun 'alaik...

Yang tidur terjaga

Yang berdiri terduduk

Yang duduk menjadi berdiri

"Menanti suara dari langit yang akan 'memperkenalkan' al Mahdi."

Harap2 Baginda akan menyampaikan khutbah di Makkah pada tahun ini juga.

Semoga aku dan kamu dan kamu semua diberi kekuatan untuk mengikuti al Mahdi. Aamiin Ya Rabb!

June 13, 2012 at 11:44 AM

....baru2 ni kt area gunung jerai kabuih teruk bak hng!!! ada pa2 ka?

June 19, 2012 at 12:04 AM

tertunggu2...

July 14, 2012 at 6:03 PM

Tepat..isnin ari tu da timbul al-mahdi palsu.

Anonymous
July 14, 2012 at 11:02 PM

seorang pecinta kebangkitan telah tumpas. hm hamba ,macam dah dapat tangkap siket siket ape itu fitnah zaman dajjal. tp masih tk dpt kate putus.seperti segala puzzle puzzle sbelum nie dh boleh di link kan cuma masih kabur.. ape yaaa... ahhh pening hamba. tunggu shaja lahhh. :)

Anonymous
July 27, 2012 at 6:07 PM

asalammualaikum..harap maklum..setiap kejadian..dan bakal berlaku..hnya allah taala shj yg mengetahui..kita hny perlu berdoa dan berpegang kpd ajaran rasulullah.al-quran dan hadis shj..meramalkan kiamat 2012 adalah sesuatu yg salah..kerana semua itu urusan allah..Kita pula tidak hanya boleh mempercayai bulat-bulat sesuatu berita dan harus berusaha mencari kebenaran sendiri..Sekian

August 19, 2015 at 12:20 PM

Artikel yang sangat bermanfaat sekali, semoga artikel ini juga bermanfaat untuk orang yang sudah membaca.

.

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger