Total Pageviews

1 muharam 1434 = kisah Gaza

salam tahun baru hijrah buat semua

al kisahnya,
bila saya bangkit pada pagi 1hb muharam baru-baru ini, saya di kejutkan dengan kisah seranga bertubi-tubi di gaza. Kononnya, israel buat begitu kerana mereka mahu 'pertahankan diri mereka'. Itulah alasan paling bodoh tapi di percayai hampir keseluruhan rakyat barat dan yang membenci islam.

Saya mahu bertanya; kenapa mereka katakan mereka 'pertahankan diri mereka'?
al kisahnya, zionist adalah satu haluan radikal dalam judaisme yang cuba pertahankan tanah palestin itu adalah milik mereka, kerana mereka adalah 'bangsa pilihan tuhan'.

tapi, percaya atau tidak, mereka tak pernah menjadi pilihan pun kerana bila di suruh menyerang 'golam' atau babarian di tanah Palestin dulu, bangsa israel ini menentang dan memerli nabi musa. Maka, akibat dari itu, mereka sesat perjalanan selama 40 tahun. Di kisahkan lagi, sesatnya mereka bukanlah mereka sesat lalu membina penempatan di suatu tempat. Tidak, itu bukan sesat namanya.

Sesat yang di maksudkan adalah; selama 40 tahun mereka berjalan tanpa arah tujuan. Bayangkan dari tanah mesir dan menuju ke timur, agaknya ke mana mereka akan berhenti selepas 40 tahun berjalan.

Baiklah, tinggalkan persoalan itu...
apakah si yahudi mabuk zionist ini adalah bangsa israel itu? tidak, mereka bukanlah bangsa israel itu. Mereka hanyalah penganut judaisme yang bercampur baur darah keturunannya (dan sedikit dari jurai judea dan levi).

Dari situ, terbit perangai yahudi yang sungguh busuk hati. Mereka mahu menguasai segala-galanya atas alasan 'bangsa pilihan'. Sedangkan mereka bukan terpilih pun. Bahkan mereka mengalami delusion complex yang menyamai kedudukan 'bayangan tuhan' seperti firaun dulu.

Adapun mereka berjaya adalah kerana misi kristianiti yang berlaku pada era colonial yang mana, jurai yahudi ini merompak, mencilok dan meniru pelbagai kepandaian orang lain dan jadikan ia hak mereka sendiri. Kemudian, mereka jadikan alasan agama sebagai 'matlamat menghalalkan cara'.

Maka, kini, bumi palestin jadi mangsa kerana alasan 'god chosen people'.
Lagi satu asbab adalah, mereka pertahankan diri mereka daripada penghapusan total.
ya, sebenarnya penghapusan total ini adalah 'kehendak' mereka sendiri.
Sejak dulu hingga kini, mereka mahu menguasai dunia dan pelbagai alasan di guna pakai,
akibatnya, dunia jadi sakit kerana mereka. Dan sudah sunnahtullah, sakit itu ada penyembuhnya.
Maka, daripada akibat kisah palestin dan zionist ini, maka mereka yang berada di tanah israel akan di hancur luluhkan kerana 'permintaan' mereka sendiri.

Terdapat satu hadis yang menerangkan tentang kisah ini di mana, barang siapa tinggal di dalamnya akan mati kerana kelaparan, yang berada di luarnya mati kerana kesakitan.

Maka, apakah tahun 1434 ini puncak persediaan bagi zionist itu?
ada yang bertanya, bagaimana pula ahli kitab yakni penganut judaisme itu?

adapun kisah mereka akan berada di tangan nabi isa a.s
yang pasti, kita umat islam janganlah berdendam, tapi tidak pula berlepas tangan.
Adapun, kisah gaza pada awal tahun hijrah ini hanyalah satu 'pengalihan topik' dari event sebenar. tidaklah pula saya mahu mengungkit kisah imam mahdi, tp yang pasti, israel sedang menyerang ganas supaya 'sesuatu' di keluarkan atau memunculkan dirinya. Dan rentetan dari itu; zionist mahu mereka di hapus musnahkan dengan segera, kerana the chosen people itu adalah sendiwara semata-mata. The chosen people of bani israel telah jauh ke timur selepas 40 tahun 'sesat dalam perjalanannya'

p/s: andai seorang yahudi menyebut anda 'goyim'... jangan berlengah, tumbuk muka dia. Siapa 'goyim' sebenarnya.
Share this post :

+ comments + 3 comments

Anonymous
November 18, 2012 at 6:26 AM

Assalamualaikum,

Bangsa Yahudi yang berkuasa di Israel pada masa ini bukanlah bangsa Yahudi asli, tetapi Bangsa Khazar yang beramai-ramai memeluk agama Yahudi pada satu masa dahulu. Mereka ini dipercayai berketurunan dari Caucus, kawasan yang pernah dibina tembok oleh Iskandar Zulkarnain. Merekalah Yakjuj dan Makjuj.

Anonymous
November 19, 2012 at 3:25 AM

Penganut judaisme mengaku mereka bani israel. Suatu ilusi yg merepek.
Jangan umat islam ikut terilusi, sudah la

Anonymous
December 1, 2012 at 8:47 AM

yup saya sokong. tumbuk je bertubi-tubi. adakah patut kita ni dikatakan goyim haha

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger