Total Pageviews

NOTA ARKIB Nusanaga bhg.1



Nota:  Siri NOTA ARKIB ini akan menyiarkan beberapa 'posting' dari pelbagai forum, blog dan chatting yang menjadi sumber rujukan saya. Tapi tujuan NOTA ARKIB di dedahkan adalah untuk 'memperbaharui minda' sempena zaman yang mendatang ini.
Berikut adalah nota yang di tulis oleh seseorang dan di simpan oleh saya untuk rujukan.  Nota ini telah di tulis oleh seorang yang mencetuskan kontroversi kerana mengubah terma sufi lama kepada terma baru yang lebih bersifat logikal dan sains. Beliau yang di perkatakan itu adalah 'highlander07' atau di gelar ho7. Berikut adalah posting yang telah di tulis olehnya di forum.cari sekitar tahun 2007-2008 dahulu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Anda mimpi..anda merasai ianya 'nyata' tetapi sebenarnya dlm otak anda shj..aktiviti neuro elektrik shj..
Anda sedar..anda makan..anda minum..anda melihat benda shj..bagaimana orang yg buta atau 'stroke acute'..mereka tak melihat dan tak merasa..jadi: pengesanan deria adalah aktiviti neuro elektrik shj..
jadi apa beza sedar dgn tak sedar..?

Sayidina Ali kwh berkata: "Apabila anda mati barulah anda sedar"
apakah aktiviti neuro elektrik?..iaitu pergerakan elektron dlm saraf..Apakah yg membina elektron? apakah yg membina partikel yg membina sub partikel elektron??..jawabnya 'tiada'..hanya "Illusi Illahi yg dimasukkan dlm ruh"..

Malah jasad kita ini illusi shj..kerana atom2 yg membina sel2 badan actually tak wujud..Hanya IIlusi atau 'khayalan shja".

Kanser..
Zaman skrg bermacam pyakit spt kanser yg dikaitkan dgn bahan pencemar..tapi hampir tiada kajian paling tepat menyatakan kanser disbbkan oleh makanan dan udara tercemar (kecuali radioaktif krana ia adalah satu dari 4 unsur cipta tenaga alam-magnetism+graviti+tenaga nuklear kuat+tenaga nuklear rendah)..sebenarnya ia adalah 'kepercayaan sains' terkini..sel2 badan anda yg mempunyai intelligent (mampu mengubahsuai,menyerang bakteria dll tanpa kawalan saraf) sebenarnya didapati dari jaringan matrix ruh akan diubah kepercayaan bahawa bahan2 karsinogenik ini mampu mengubah kadar pmbahagian sel lantas mybbkan kanser..walhal sbnarnya bahan2 ini tak mampu pun..

Inilah bagaaimana cerita seorang usahawan melayu (di London) ditanya oleh seorang rakan"engkau makan apa?"Jawabnya: "Mutton soup"..rakan itu membalas"Itu bukan mutton soup!!Itu sup kambing!!"..Sebaik mendengar kenyataan rakannya itu, usahawan itu terus tumbang kerana mengalami tekanan darah tinggi walhal mutton=daging kambing!!
'Kepercayaan ruh ini amat berkaitan dgn situasi saka, pengalaman OBE, berpantang, gangguan makhluk halus,persilatan " dll.

Pernahkan kita membuat pendinding diri mengguna malaikat 4..atau dari ayatul kursi..perasankah anda bahawa Anda memberi 'perintah' kpd mereka..Mereka adalah triggering centre yg mengambil tenaga matrix utk hajat anda..Sebenarnya andalah yg 'berkuasa'..Begitu juga jika anda menyeru atau memanggil syeikh atau wali2 ahung utk membantu anda..Mana mungkin anda pada keduduka kerohanian jauh lebih rendah boleh memerintah Wali2 ini..Sebenarnya 'mereka' adalah triggering/energy centre dlm ruh..Anda menjadi percaya kerana guru2 anda membawanya kpd anda..Moderator2 ini akan pergi kpd anda atas perintah Allah shj..
Al-Ghazali dlm Ehya " Jika aku menyatakan ada sebutir api yg mampu memusnahkan sebuah bandar..adakah anda ingin percaya? gak2 jika dinyatakan skrg adakah masyarakat percaya?

Apa yg kami nyatakan sblm ini..
bagaimana anda dpt judge ianya..
Realiti, fantasi? Masa depan? masa lalu? zaman yg lalu? alam lain?..


Ini 'Dunia hanya permainan utk mencetuskan perjuangan'..

Teknikal..tapi Yang Haq kekal tak berubah

jadi cara kami sampaikan Plan alam ini bukan menurut cara tradisional lama yg dibawa oleh jalan kerohanian tapi cara terkini yg mudah difahami oleh masyarakat moden
Dalam Forum ni ramai menentang cara kami sampaikan kerana mereka masih ingin mengikuti penerangan cara lama dari kitab2 tok guru atau ulamak iaitu inginkan nas2 yg melibatkan perdebatan selama ribuan tahun..kami telah melalui semua ini tapi atas PerintahNya kami dikehendaki mengikut cara saintifik dan sains dan teknologi..lagipun masyarakat skrg maklumat amat pantas dan tak berminat dan tiada masa menyelak mukasurat2 kitab2 lama..

Gajah tetap gajah walaupun macamana cara kita tafsirkan
Anda kena bebaskan diri anda dari 'kepercayaan' sama ada dari guru2, dato nenek, ahli sejarah (jadikan Al-Quran sbgai panduan) supaya matrix ruh ini 'terbuka pada anda' dan anda boleh merentasinya utk lihat kebenaran alam, sains , sejarah, cakerawala dll...BEBASKANLAH DIRI ANDA..Bertanya pada Diri Anda..bukan apa yg Guru anda Lihat tapi apa yg Anda ingin Lihat..Guru hanya menunjukki jalan shj. Kitalah yang berjalan sendiri. Mengutip pengalaman dan hidup. Guru beri panduan tapi daya upaya itu adalah atas anda sendiri.


Apa kelebihan manusia
Jika dibanding umat sblm manusia..amat hebat spt membina istana/bandar terapung di atmosfere..merentasi bintang/galaksi..tenaga kuat..
jadi apa hebatnya umat nabi Adam AS..

Jika mengikut konsep matrix ruh  lagi byk kelebihan dlm alam nyata makin kuat terperangkap dlm matrix ruh (kekuatan kita adalah kelemahan kita/ pembukaan makrifat adalah hijab kpd makrifat itu sendiri/ pengembaraan alam ghaib adalah permainan kanak2-wali agung)..
Apa hebatnya manusia sehingga diakui oleh para malaikat..INSAN MAMPU KELUAR/MELINTASI KELUAR DARI MATRIX !!..Insan yg PERTAMA melaluinya adalah Rasulullah SAW ke Sidratul Muntaha..Jika mengikut kalender..ianya berlaku 1500 tahun..tapi dalam alam matrix ianya melipat masa/dimensi..maknanya Setiap Masa..





--------------------------------------------------------------------------------------------------
Kesimpulannya:
Walaupun dunia adalah ilusi dari cetusan kimia dalam otak (keadaan sebenarnya dunia ini tidak di ketahui, tapi yang pasti pandangan kita di olah oleh tindak balas kimia dengan cahaya), tapi ilusi inilah yang harus di hadapi kerana amanah HIDUP adalah untuk menyaksikan KEHIDUPAN dengan bertuhankan dzat maha segala-galanya.

Jika benar pandangan adalah tindak balas kimia dengan cahaya, maka boleh di tafsirkan bahawa dunia sebenarnya adalah suatu gelombang cahaya (ahli sufi dan tasauf memanggilnya nur Muhammad, mengambil nama sempena nama nabi muhammad s.a.w).

Dan cahaya itu tadi pula merupakan koleksi besar tiada terhingga, suatu 'DNA' infomasi yang kita gelar sebagai 'ILMU'. Jadi, kehebatan insan adalah kerana insan mampu 'keluar'/memahami konsep dunia lebih dari segala makhluk.

bersambung....

Share this post :

+ comments + 2 comments

Anonymous
January 7, 2013 at 1:04 PM

sekarang tiba masa kita menerima ilmu EMAS seperti ini dalam peradapan sekarang. Seusuai sengan kitaran alam di mana kita berada dalam kemuncak kesadaran pemikiran selepas 2012.

Tahniah tuan, teruskan !

kidxx_obito

timurbangkit.blogspot.com

pemuda era baru
January 7, 2013 at 1:26 PM

Era telah berubah, pemikiran kena ubah. Sudah cukup orang tua era lama permain2kan generasi muda ikut acuan mereka. Kini kita bangkit dgn minda baru, cara baru tapi tetap azali dzat kekal haq Allah

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger