Total Pageviews

ORION BELT, SIRIUS dan JARI SYAHADAH

Salam.

Kini musim Pilihan Raya Umum Ke-13 di Malaysia telah tamat. Walaupun di landa pelbagai kontroversi, di harap ia akan aman dari sebarang spekulasi. Jadi, sebagai rakyat, haruslah bersatu padu dan mengekalkan keharmonian antara satu sama lain. Di harap kita akan memastikan perpaduan dan kemajuan akan terus di kekalkan. Insyallah


Untuk kali ini, saya mahu kongsikan suatu perkara yang mungkin sukar untuk di cerna oleh umum. Walaubagaimanapun, saya tetap menyiarkannya dengan harapan, ada orang yang faham dan seterusnya mengembangkan apa yang telah saya ceritakan ini.

Dulu, masa saya mengeluarkan Artikel Bersiri BANI MIM sekitar 2009, saya tak sangka ia mendapat liputan yang hangat bahkan saya baru tahu, siri itu telah di copy. Dan ada orang menyerahkan artikel itu kepada saya yang di katakan di ambil dari beberapa blog untuk saya ulas.

Biarpun begitu, untuk kali ini, artikel ini seolah-olah kesenimbungan dari artikel BANI JAWI itu.
Dalam artikel itu saya ceritakan tentang JARI TELUNJUK yang di abadikan dalam TAHYAT AKHIR dan UNGKAPAN SYAHADAH itu berkait dengan 'wasiat' ADAM-NUH-IBRAHIM dan seterusnya di abadikan kepada umat MUHAMMAD s.a.w.

Tapi, tahukah kita, bahawa jari telunjuk kita itu menunjukkan apa sebenarnya?
AMARAN:
Artikel ini bukanlah ingin menunjukkan 'old religion' atau kisah pelik wal khayal. Cuma sekadar pendapat sahaja.



Dialah pemilik bintang Syi'ra (sirius)
An Najm ayat 49


'Maka jadilah ia dekat dua hujung busur panah atau lebih dekat dari itu" 
An Najm ayat 9 


Ayat di atas menerangkan kedudukan bintang SIRIUS.
Dalam Quran menerangkan bahawa, dalam sekalian alam mana pun, ALLAH lah empunya kepada alam ini. Jadi, ini menerangkan bahawa, tiap sesuatu di alam ini adalah tiada sia-sia bahkan di jadikan adalah kerana INSAN.

INSAN itu sempurna kerana mampu berfikir dan mengenali dirinya dan tuhanNYA.
Ini di sempurnakan lagi dengan ISLAM yang mana 'menyelamatkan' INSAN itu di duniawi dan akhirat. ISLAM itu berkekalan. ISLAM itu mengandungi 3 unsur utama yakni TAUHID, IMAN, IHSAN.

Jadi, ISLAM telah mengazetkan SOLAT yang mana terkandung di dalamnya perbuatan TAHIYAT. Di situ pula, di gazetkan perbuatan mengangkat JARI TELUNJUK tika kita menyatakan SYAHADAH.

Jika JARI TELUNJUK itu adalah KUNCI, makanya TELUNJUK itu merupakan PETUNJUK kepada sesuatu. Perbuatan JARI TELUNJUK itu adalah sepadan dengan gugusan bintang ORION.
Gambar di atas menunjukkan guguran ORION itu bertepatan dengan Jari telunjuk itu.

Ayat Surah An.Najm: 9, "dua hujung busur panah"

Menunjukkan perihal dua cabang bintang pada gugusan ORION itu. Tambahan pula, andai anda membuat perbuatan Jari telunjuk itu, JARI TELUNJUK anda akan bengkok sedikit ke arah kanan. Ia sepadan dengan 'dua busur panah' di ORION itu.


Satu hal lagi, Jari telunjuk bengkok ke kanan itu juga merupakan petunjuk bahawa, UTARA itu bukanlah sebenar-benar PAKSI. Paksi sebenar adalah utara yang ke Kanan sedikit. Ini menunjukkan BUMI kita ini sedikit condong. Dan tahukah anda, JANTUNG kita juga condong sedikit ke arah kanan seperti mana kedudukan paksi bumi kita?!

Persoalan seterusnya;
Apa kaitan dengan ORION dan SIRIUS?
Dalam Al-Quran, di nyatakan bahawa bintang-bintang itu berperanan sebagai penghias langit dan petunjuk semata.mata. Jadi, maka benarlah ORION dan SIRIUS itu hanya sekadar petunjuk di langit.

Berbalik kita kepada 'gazet' yang telah di wartakan pada kita sejak zaman Nabi Muhammad s.a.w.
Perbuatan Jari Telunjuk itu selaris dengan kedudukan bintang ORION. Manakala, kedudukan KAABAH selari dengan kedudukan bintang SIRIUS.

Tika Solat, jari telunjuk tika tahiyat itu simbolik kepada gugusan ORION.
Solat pula harus mengadap KIBLAT. Kiblat itu adalah KAABAH. Dan kaabah itu selari dengan gugusan bintang SIRIUS. Di kaabah pula, terdapat 1 batu hitam yang 'turun dari langit'.
Persoalan mengenai dari mana sebenarnya HajaratulAswad itu pasti banyak bermain di minda umat islam. Adakah SYURGA itu telah ada? Adakah di dalam alam ini juga? Mengenai ini, maaf, saya tidak mampu untuk menjawabnya.

Mengenai ORION BELT, secara simboliknya, ia terletak di 3 urat utama di belakang telapak tangan kita. Jika kita membuat perbuatan Tahiyat, secara automatik, 3 urat ini akan timbul. Ia akan muncul hanya bila kita lakukan perbuatan ini sahaja. Tidakkah ini menunjukkan sesuatu?


Dan tahukah anda bahawa Tangan kita punyai PULSAR MAGNETIK. Peramal aura merasai aura magnetik di telapak tangan dan dengan ini juga mereka bermain gelombang aura. Ini terjadi kerana kuasa elektromagnetik datang dari hasil NADI, di salurkan ke telapak tangan melalui 3 urat tangan utama ini.



Secara Simbolik, Urat pergelangan tangan yang punyai gerak NADI itu adalah bintang SALPH dan RIGEL. NADI atau tenaga itu pula di salurkan kepada 3 urat utama yang di simbolikkan kepada The Three Kings yakni ORION BELT [Alnitak-Alnilam-Mintaka]. Di sebalik 3 urat utama itu, pulsar tenaga terjadi di telapak tangan. Begitu jugalah kepada ORION BELT ini. Suatu pulsar tenaga akan di salurkan kepada suatu kawasan bintang. Bintang paling hampir kepada ORION BELT adalah bintang SIRIUS.

Jika di BUMI, kaabah menjadi MEDAN TENAGA.
JARI TELUNJUK pula di isyaratkan ke arah KIBLAT yakni KAABAH.
Boleh di katakan, di muka bumi ini, KAABAH itulah PULSAR TENAGA.
Tapi, bagaimana pula di langit sana?
Adakah bintang SIRIUS itu medan Pulsar Tenaga?
Adakah SIRIUS itu WORM HOLE dan Pintu kepada sesuatu?


Secara 3D Star Map (jika salah, maafkan saya. Sila beritahu pembetulannya di ruangan komen).
ALNILAM adalah titik pusat dari 3 bintang di ORION BELT itu. ALNILAM pula di pusatkan kepada bintang SIRIUS.

Kesimpulannya;
Syahadah itu adalah penyaksian dengan QALBU. Qalbu itu INSAN yang mana perbuatan jari telunjuk tika solat itu di acukan ke arah KIBLAT. Kiblat adalah kaabah yang mana berpaksi pada bintang SIRIUS. Bintang SIRIUS di acukan pula dari arah ORION BELT. Perbuatan 'saksi-meyaksi' ini sentiasa berulangan. Frasa 'as above so below' itu menepati andaian ini.

Apapun persoalan yang timbul, manusia masih muda dalam memahami perjalanan misteri alam, akan tetapi tidak pula di biarkan begitu saja tanpa sebarang kajian, kerana tiap sesuatu itu tidak sia-sia. Sebarang sesuatu itu di jadikan agar manusia itu dapat berfikir mengenai tuhanNYA.

Wassalam








Share this post :

+ comments + 12 comments

ramlee
May 12, 2013 at 12:39 PM

Mind blowing walau payah nak faham

Anonymous
May 13, 2013 at 8:54 AM

mungkin bintang tu tunjuk kat sidratul muntaha....
Alam Sagir ada kiblatnya
Alam kabir pun tentu ada kiblatnya
yg penting Dia ada di mana-mana....
hati yg bersih itulah istananya...
tunjuk menunjuk
aku mengaku...........

Anonymous
May 13, 2013 at 9:31 PM

Terima kasih banyak-banyak Tuan Admin.. :)

Anonymous
May 14, 2013 at 8:52 PM

Dalam Kaabah terletak portal utama ke langit, gugusan bintang dan sidratul muntaha. Kuncinya pd Al Mahdi.

May 14, 2013 at 11:45 PM

ada portal?
maksud tuan, stargate? wujud ke?

Toing...
May 16, 2013 at 3:14 AM

Salam beb,

camner nak activated..trigger bendealah nih??
org biase(kutu)cm aku boley ker???

wslm.

May 16, 2013 at 5:14 AM

kepada TOING:

tak perlu trigger apa2 kerana simbolik 'kunci' itu sentiasa dok ada pada kita.

siapa yang lakukan solat akan di akhiri dengan tahyat akhir dan di kala itulah kita buat 'simbolik' ini.
Ada yang berkata, inilah peristiwa di mana isra mikraj itu berlaku.

jadi, artikel ini membenarkan peristiwa isra mikraj itu berlaku secara nyata bukannya imaginasi nabi muhammad seperti dakwaan sesetengah orang.

tapi jikalau mengenai stargate, saya tak tau. yang pastinya, satu lagi lokasi yg harus di kaji ialah;
BAITULMUQADDIS. kerana, di situlah nabi muhammad naiki buraq dan naik ke langit. Bahkan ada yang kata, sebarang pelancaran roket ke atas, mesti melalui track baitulmuqaddis dulu sebelum melepasi langit bumi.
Hal ini masih dalam kajian.

Apapun, segala ini adalah simbolik bahawa langit dan bumi itu 'bertemu' pada diri kita.

wallahualam

Anonymous
May 19, 2013 at 9:03 PM

Baitulmuqaddis berada bertepatan dengan pintu langit; itu adalah salah satu hikmah/sebab kenapa Nabi Muhammad SAW di Israkkan ke sana.

Anonymous
May 20, 2013 at 3:48 AM

Jangan lupa Masjidil Aqsa.... untuk yg berhati bersih... Amal bukan ukuran, kutu ke, ustaz ke tak penting, yg penting kenal, tahu dan buat. Jangan ikut-ikut atau sekadar warisan........
JOM KE LANGIT KE 7...........

NAGA JAUHAR.

Anonymous
June 23, 2013 at 9:34 AM

Allah bukan ada di mana-mana,tp Kuasa Allah meliputi atas tiap2 sesuatu 7 petala Langit,7 petala Bumi, kerana wujud Nya Allah tidak Bertempat, i2 salah 1 perbezaan Makhluk Dan Allah S.W.T.. Makhluk terer, bijak,kuat, pandai,besaq cm na p0n ada had,ada Hingga.. Allah Maha Besar,besar mana? Allah tiada Had tiada hingga.. Mmg tak terjangkau akal.. ~RAFSHANJANI~

January 21, 2016 at 11:08 AM

Interesting! Betul ke orion belt boleh tentukan arah kiblat? Saya menetap di germany and kalau ikut daripada baca an Internet and kiraan apps and secara logic nya, kiblat yang pakai orion belt tu totally opposite from the apps. Does it apply for wherever you are in the world?

January 21, 2016 at 11:08 AM

Interesting! Betul ke orion belt boleh tentukan arah kiblat? Saya menetap di germany and kalau ikut daripada baca an Internet and kiraan apps and secara logic nya, kiblat yang pakai orion belt tu totally opposite from the apps. Does it apply for wherever you are in the world?

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger