Total Pageviews

T-shirt Edisi 1 (limited edition)

salam...



selamat sejahtera pada semua dan saya mulakan dengan ucapan syukur kerana saya di beri masa untuk meng-updated-kan blog ini. Meskipun demikian, saya memohon maaf kerana sudah lama membiarkan blog ini kosong tanpa berteman.


Jadi kini, saya bawa anda teman yang mana akan menemani anda sentiasa, kemana jua, yang mana akan sentiasa memberi kata semangat tentang kemunculan KHALIFAH, keagungan kedua MELAYU+ISLAM+NUSANTARA, munculnya ilmu baharu dan ilmu KUNO YANG DAH DI LUPA akan di upgrade version-kan.


Jadi, saya memperkenalkan anda T-SHIRT EDISI 1 yang hanya di keluarkan sebanyak 50 helai sahaja.
Harganya RM30, tidak termasuk posting.


Sebenarnya, idea pembuatan t-shirt ini datangnya dari ahli forum atasbawah yang mana mereka selalu mengharap kita keluarkan sesuatu yang 'real' di mana akan mempromosikan wujudnya blog-blog memperjuangkan 'masa depan' ini.


Jadi, saya sebagai designer dan pengedar baju ini, berharap anda dapat menunjukkan sokongan dan di harap anda juga dapat menjadi agen tak berbayar untuk mempromosikan baju yang tak seberapa ini.


Apapun, salam perjuangan dan di harap kita sama-sama akan mendapat keberkatan dan petunjuk dariNYA demi sebuah masa depan yang telah di janjikan.





sila tinggalkan tempahan di
nusanaga@gmail.com
nanti saya emailkan cara pembayarannya
sila tinggalkan detail seperti berikut:




nama:
alamat penghantaran:
jumlah t-shirt:
lengan pendek atau panjang
size 
(size XL, XXL, S masih boleh di tempah sebelum cetakan dibuat pada 21hb 01 2010)


*pada 17hb 1 2010, lebih dari 30 tempahan telah di buat. walaubagaimanapun, saya lebih utamakan mereka yang telah membuat bayaran. Apapun, sokongan kalian amat saya hargai dan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih


p/s: sila beri 7 hari waktu berkerja untuk proses penghantaran (yang akan di hantar secara serentak 12/02/2010)



www.bisneztalk.com
Share this post :

+ comments + 21 comments

January 12, 2010 at 8:07 AM

waa.. hebat n menarik :D

tq kerna design baju yg sgt cantik.

Anonymous
January 12, 2010 at 5:58 PM

Macam piramid lah design belakang baju tu..

Anonymous
January 13, 2010 at 1:02 AM

yerla macam piramid..dan berkepak ni mason yg suka

Anonymous
January 13, 2010 at 1:17 AM

betol 2.. kalu tgk betol2, mcm star david de gak.. cube prati, hujung kepak kanan kiri disambung dgn tanda ? yg paling bawah..
nusanaga de mksud lain ke..???

January 13, 2010 at 9:29 AM

Salam buat owner,

rekaan baju yang sangat menarik.
tetapi..

JIKA SAYAA...


Seorang biasa
- saya berminat untuk membeli baju ini kerana saya tertarik setiap kata kunci yang berada dihadapan baju. kemungkinan saya juga akan bertanya kepada "SI PENGGUNA" mengenai tujuan dan hasrat pakaian yang digunakan.

Seorang Pengkaji Konspirasi
- Merasakan keunikkan dan ganjil mengenai baju dan merasakan ini adalah satu konspirasi yang berlegar dipersikataran. kerana saya akan berpendapat bahawa..
1. Unfinished Pyramid
2. 13 Deegre (13 Link)
3. Wings (Fallen Angel)
4. 1 (One diatas Pirate)

Hehehe.. tapi ini hanya komen semata-mata. jangan pihak owner berkecil hati terhadap apa yang anda buat. tapi nanti ia menjadi satu isu kepada pengkaji2 baru.


apapun 'design' anda sangat menarik.


JIKA TIDAK KEBERATAN, sila terangkan maksud design ini untuk tidak mengelirukan pihak2 tertentu. takut-takut ada peluang untuk orang yang berniat tidak baik dalam merosakkan dan membuat pro-paganda.

sekian.

Dari Tukang Kata

January 13, 2010 at 9:31 AM

Maaf Kesilapan Ayat pada :

*dipersikataran - Dipersekitaran

*Pirate - Piramid


- tukang kata yang tersilap -

:(

January 13, 2010 at 10:52 PM

salam...

terima kasih kerana menyokong penjualan t-shirt ini.

walaubagaimanapun, tak sangka design t-shirt saya pun boleh di freemason-kan. ha3

tahukah kalian, siapa yang tiru siapa sebenarnya?

kita tiru mason?
atau mason tiru kita?

insyallah, jika tiada halangan, saya akan updatedkan artikel mengenai penyakit yang sudah pun boleh di katakan tahap kritikal yang menghinggapi para pengkaji kosnpirasi dan seumpamanya.

inilah senjata dajjal yang paling sempurna dan ianya berjaya.

apakah penyakit itu?!

penyakit itu ialah di kenali sebagai penyakit takut pada segala benda yang di kaitkan dengan masonic...

walaubagaimanapun, saya akan tukar design belakang itu kerana tak semuanya dapat melihat apa yang saya cuba ketengahkan...ha3

jadi, ucapkanlah design 'kunci pembunuh minda kotak'(design lama)
dan ucapkanlah selamat datang kepada design 'mekar seri bunga' (design baru)...

p/s: tahukah anda apa yang saya terapkan dalam design lama?!

13 rukun solat
solat pada yang ESA
segalanya berkumpul syariat, hakikat dan makrifat (we unite)
piramid keesaan (sebenarnya segi tiga alam kerohanian)
sayap 'ku mahu kepadaMU'

tapi..biarkan itu semua sebab minda hamba-hambaMU masih memandang dajjal al-masikh sebagai terhebat...wallahuaklam

January 13, 2010 at 11:18 PM

ha3..tapi jangan terasa pula semua2..

itu adalah yang akan saya 'tembak' untuk artikel akan datang.

walaubagaimanapun, penjualan t-shirt masih berterusan..dan kini sudah hampir 10 tshirt telah di tempah

terima kasih...
sokongan anda amat di hargai

January 14, 2010 at 3:56 AM

13 rukun solat
solat pada yang ESA
segalanya berkumpul syariat, hakikat dan makrifat (we unite)
piramid keesaan (sebenarnya segi tiga alam kerohanian)
sayap 'ku mahu kepadaMU'


.. Terima kasih kepada Nusanaga n Future Phenomenon untuk penerangan t-shirt tadi.

saya tidak mengatakan ianya salah atau memburuk-buruk design anda. tapi sebaliknya saya meminta pendapat untuk memberikan penerangan bagi design tersebut.

kerana comments sebelum dari saya byk yg terkeliru.

JIKA ANDA... ingin menerangkan seperti

13 rukun solat
solat pada yang ESA
segalanya berkumpul syariat, hakikat dan makrifat (we unite)
piramid keesaan (sebenarnya segi tiga alam kerohanian)
sayap 'ku mahu kepadaMU'

TIDAK SALAH, TAPI CIPTAKAN IA-nya berlainan..

anda boleh membuat bentuk sama seperti sebelumnya.. tapi jangan MENYERUPAI unfinished pyramid,... saya tidak mengata siapa dan siapa yang hebat. saya juga tidak takut akan logo itu. TAPI takut dalam ke-salah-fahaman saja.

jika teguran ini adalah PEDAS bagi anda. maafkan saya. tiada niat untuk melakukannya.

saya tahu anda telah terbuka minda. jadi bantulah kami yang kurang ilmu ini. dan kami sedia membuka minda.

Q
January 14, 2010 at 3:42 PM

"terbanglah dengan kedua-dua sayapmu (zahir dan batin).."

sy suka ayat nih. :)

rasa ada betul juga cik tukangkata katakn tuh,ade yg masih berat menerima simbol yg menjadi "fitnah" itu adalah milik Allah jua.

seperti kata nabi jgn ikut suatu kaum nnt kita pn sprti kaum tu , secara halus yg sy phm.. "elakkan fitnah" walaupun kita tahu maksud & asal smbol itu.

saje kongsi2 , mohon ampun ya :D

kalu salah tulung tunjukkan,

January 14, 2010 at 7:41 PM

Akhirnya kua jugak t-shirt ni, aku suka t-shirt camni, simbolik bg aku yg separa sedar ni.. hope aku dpt bangkit sblm tiba masanya. T-shirt cantek dah, tp syg xde kolar, kalu x leh aku pakai ke ofis. Well, all the best future phenomenon...

Anonymous
January 15, 2010 at 2:58 AM

dekat bahagian belakang tshirt tu, kenapa link pertama ade perkataan 'blogspot' 2x?

error ke?

Anonymous
January 15, 2010 at 8:58 PM

lagi suke klo design blakang yg lme 2..yg ni bentuk pasu r..

Anonymous
January 15, 2010 at 9:51 PM

MENARIK DAN BERGAYA..KEKALKAN DESIGN INI..WALAUPUN DESIGN ADA UNSUR MASONIC, TETAPI KITA SEDIA MAKLUM KITA BUKAN PENYOKONG FREEMASON..KITA MAHU PENYOKONG FREEMASON PULA YANG TERTANYA-TANYA, ADAKAH HIDEN HAND DAN MASON RAHSIA YANG LAIN, SELAIN DARI MEREKA..
SYABAS, MUNGKIN FF DAN NN DAPAT MEN'DESIGN'KAN CORAK YANG LAIN PULA DI MASA AKAN DATANG..

January 17, 2010 at 11:58 PM

salam kalian...

apapun saya dahulukan dengan ribuan terima kasih kerana sokongan kalian amat mengalakkan.

sebenarnya design belakang tu tidak termasuk dalam voting ari tu. sebenarnya design belakang adalah tambahan semata2. ia adalah usaha untuk mempromosikan blog2 yang sealiran (iklan perihal blog ini saya ada letak di shout box/chat box di blog2..dan blog yang di pamerkan itu adalah pemintaan dari pemilik blog)

untuk design ini, saya tukarkannya dari piramid yang kelihatannya kontroversi. tapi untuk design blog list kali ini, memang kelihatan pasu tapi tahukan anda, 'pasu2' inilah yang mencambahkan 'bunga timur' yang makin berkembang kini.

apapun, sedaya upaya saya meletakkan subliminal massages yang positif agar dari kejauhan lagi orang akan merasakan 'ada sesuatu' pada 'pasu bunga' yang tak cantik tapi bunganya sedang mekar...

apapun, saya minta maaf kerana design baju ini tidak menarik dan amat terhad.

insyallah, saya akan keluarkannya lagi tapi tak tahu bila..mungkin hujung tahun ini barangkali.

apapun, terima kasih sekali lagi di atas sokongan anda..

wassalam

Dinaz
January 19, 2010 at 9:43 PM

Apa kata, nama blog dijadikan ranting, dan setiap ranting keluarlah bunga...

Ya, seperti ranting yg menumbuhkan bunga. Pasu tu cam tak berapa menarik.

Cadangan saja utk menambahkan seri.

January 21, 2010 at 12:26 AM

salam,
cantik baju ni,harganya pun berpatutan.
memang ikutkan hati nak je saya tempah dan order sehelai, tapi apakan daya... rasanya belum tiba masanya lagi untuk saya mendedahkan alamat dan h/p no saya kepada saudara FF untuk tujuan penghantaran.

Ribuan maaf juga dipohon kerana tidak turut mempromosikan baju ini di blog saya, sebenarnya memang tujuan asal blog sangtawal saya buat bukan untuk tujuan bisness,walaupun saya juga memang orang bisness.biarlah blog sangtawal dengan caranya yang tersendiri.Harap FF boleh memaafkan saya dan memahami prinsip perjuangan saya.

Apa pun, semoga usaha FF dan ahli FAB berjaya dalam usaha pertama ini, saya doakan.

wassalam.

January 21, 2010 at 11:37 PM

salam...

terima kasih di atas sokongan anda...

dinaz: insyallah nanti saya akan keluarkan koleksi design yang lebih mengancam.

sangtawal: sebenarnya, baju t-shirt ini bertujuan untuk membantu dalam pembayaran forum atas bawah.com. saya pun tak suka blog ilmiah tiba-tiba ada proses bisnez, tapi tahukah kita bahawa kebangkitan masa depan juga harus ada element bisnez dan bisnez bukan terletak pada proses jual beli semata2..
insyallah saya akan keluarkan artikel yang berkaitan dengan dunia perniagaan dan kaitannya dengan masa depan.

Anonymous
January 22, 2010 at 4:52 PM

Saya setuju dgn idea Dinaz...nama2 blog dijadikan ranting..dan keluar bunga warna hijau dah ok..lambang warna kebenaran[Islam]..rasanya lebih menarik -Panji Akhir Zaman-

Anonymous
January 22, 2010 at 4:58 PM

atau bleh buat design konsep tali temali [string theory]-Panji Akhir Zaman-

February 18, 2010 at 2:56 AM

apa apa pun saya dah beli t-shirt ni, tadi 18 /2/2010 dah sampai kat rumah dan skrg saya dah pakai pun

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger