Total Pageviews

360 darjah kemusnahan : Renungan 1

salam... berikut adalah kisah yang saya ambil dari forum. Mungkin ia pernah di siarkan di mana-mana dan mungkin anda telah tahu kisah ini. Tapi sengaja saya pastenya di sini untuk renungan dan gerakkan. Biarpun begitu, tidak di ketahui dair mana sumber ini (kerana fikir logik, adalah mustahil untuk manusia mengingati tiap bait dialoq yang amat panjang melainkan di karang semula).


Biarpun begitu, ia mengandungi beberapa rahsia dan hanya yang faham akan faham. Insyallah mudah-mudahan 360 darjah kemusnah yang bermula dair diri akan di lansaikan..


Moral / isi dalam dialog panjang ini adalah:-


- dalam dialoq ini akan ada bayang dalam bayang / api dalam api..jadi berhati2 ketika menerima kisah di bawah ini
- ramai yang berjuang kerana Islam, tapi berapa ramaikah yang berjuang kerana Allah?!
- 360 darjah kemusnahan adalah bermula dari diri sendiri
- Perang akhir zaman bukan perang jasad /senjata tapi perang keimanan.
- Akan ada orang beranggapan "tinggalkan dunia" selepas membaca kisah di bawah, tapi sebenarnya, jangan kamu tinggalkan dunia kerana dunia adalah untuk kamu, tapi tinggalkan dunia untuk iman kamu (spirtual)
- Perhatikan kisah Nabi Ibrahim yang mana tidak 'makan dek api', Kisah nabi Ismail tidak lut dek pedang/pisau paling tajam, Nabi Yunus tidak mati dek makan haiwan / air dan sebagainya. Inilah senjata kekebalan manusia sebenar yang mana menjadi 'pakaian' pejuang masa hadapan.
- Dunia akhir zaman dunia sihir terbesar. Adalah keperluan seorang muslim mempelajari ilmu kebatinan untuk pertahanan diri (tidak untuk menyerang /salah guna kepada orang lain) kerana sedar atau tidak 360 darjah kita di sihir. Zikir adalah jalan termudah bagi ini.
- Banyak isi tersurat dan tersirat di dalam ini.
- Moral of the story yang sebenar-benarnya ialah; Allah maha berkehendak ke atas segala-galanya.


............................................................................................................................................

Semasa saya dan pak cik bersiar2 di kota selepas singgah di sebuah kedai,pak cik telah tercicir barang yang dia beli,saya pulak tunggu dia dekat kereta dan terasa nak berak pulak..tak tahan giler,nak cari tandas tanya orang ada dekat situ,balon je la..gereja pun gereja la tumpang berak jer..

rupanyer gereja tu ada buat satu ceremony,ada orang pakai jubah dan topi segitiga,tengok air muka macam yahudi laknat jer…lantak ar.Bila sampai rumah pak cik aku, orang yang pakai jubah setan tu jadi jiran pulak..selang 2 rumah jer.2 minggu aku dah spy dan tegur org ni…takda apa2 pun hidup macam orang biasa jer..sampai la satu topik perbualan tu…

aku: saya ada nmpk pak cik kat gereja tu,tak nampak macam sembahyang,macam majlis konvo pulak..ada aper?



Bishop: oh! yang tu…memang mjlis konvo utk paderi baru..dorang yg jubah putih tu JESUIT PRIEST


aku: sapa tu bunyi macam best jer?good looking…macam educated jer

Bishop: hmmm…orang islam,1000 orang ulama baru bersamaan dengan seorang JESUIT PRIEST.


aku: pasal apa pulak?


Bishop : orang yg pandai, hebat yg ada name nyer di depan mereka professor,doktor dll..dengan kata2 yg hebat penuh ilmu dan fakta dan teori yg hebat2 tu ADALAH PERBUALAN HARIAN KAMI 700 THUN DAHULU…kemudian kami membuatkan bagaimane mahu hasilkan orang yg seperti professor,doktor dan mereka semua tu…KEBIKAJSANAAN MEREKA TIDAK AKAN LARI DARI TUJUAN ILMU ITU KAMI HASILKAN…SELUAS MANA PUN IA BERKEMBANG IA SEBENARNYA DI BAWAH TUJUAN KAMI,CUMA MATA MEREKA MELIHAT IA BERUBAH-RUBAH


aku; tapi kan…bukan ke universiti dan gereja tu berasingan,tak campur organisasi?…lg pun macammana pulak paderi2 ni bleh transfer ilmu..takda nampak pun paderi jadi lecturer dekat mana2 universiti dekat dunia ni…dekat kampung sy malaysia lg la xde…paderi kt malaysia kejanyer sembahyang jer kan…

Bishop ; masa pra-kemerdekaan wilayah2 jajahan eropah seperti kamu….pemimpin2 kamu yg memperjuangkan kemerdekaan tu telah BELAJAR DENGAN ORG YG KAMI AJARKAN.cuba kamu perhatikan cendekiawan,ahli falsafah,ilmuan yg NAMA MEREKA TERPAHAT DI DINDING2 SEKOLAH TU…apa yang guru2 kamu katakan pada wktu tu?

aku; apa ek…..yang saya ingat la dorang tu semua orang yg geliga kepala otak tak ingat dunia,dorang tu pengasas ilmu dan dorang tu jadi macam tu sebab wujud perasaan ingin tahu yg sangat mendalam dlm jiwa.


Bishop ; SAYA PASTI APA YG AWK CAKAP ITU MESTI TERCETAK DI BUKU2 TEKS SEKOLAH

aku; betul….mana pakcik tau ni?


Bishop ; pejuang kemerdekaan lah yang bawa nama mereka supaya di kenalkan kepada kanak2 lg supaya mereka mengagumi ANAK MURID KAMI


aku; kenapa gereja nak mereka respect dengan cendekiawan2 barat?… macam pak cik kan ahli gereja,kenapa tak bubuh nama pak cik jer kn senang..pak cik jugak yang glamour nti…

Bishop ; kami tidak mahu mereka tahu ilmu2 yang diajar dari sekolah hingga universiti tu adalah ilmu kami..KAMI REKA KEADAAN YG MENAMPAKKAN ILMU ITU MUNCUL SECARA SPONTAN.KAMI MAHU MEREKA RASA ILMU ITU SEOLAH-OLAH BUKAN DATANG DARI KEBIJAKSANAAN AGAMA.


aku; ish…betul jugak,masa saya sekolah dulu pun saya rasa seperti semua orang mampu kalau ada sifat ingin tahu..cikgu skolah yang ajar.

Bishop ; sifat ingin tahu itu sebenarnya tidak wujud dalam diri cendekiawan barat…KAMI YG RANCANG SUPAYA ANDA BERFIKIR SePERTI ITU..masakan manusia sedunia yang pelbagai kaum dan agama mahu belajar ilmu di universiti jika mereka tahu ia adalah perancangan gereja.

aku; bunyinya macam gereja ada kaitan dengan zaman penjajahan eropah ke atas seluruh dunia macam british,belanda,spanyol,prancis dll…betul ke?



Bishop ; BETUL….

Aku; jadinya kenapa?


Bishop ; JUBAH YG MEREKA PAKAI TU ADALAH PAKAIAN KAMI.. seluruh dunia telah mengenakan jubah kami dengan perasaan mereka begitu syahdu penuh bangga…MEREKA TELAH JADI WARIS KAMI TANPA KAMI PERLU WUJUD DI DEPAN MEREKA…malah
MEREKA BEREBUT2 MELAYAKKAN DIRI KE MAJLIS ITU.

Aku; ah….kalau saya graduate nanti saya tanak pakai pun jubah tu..


Bishop ; kalau mampu,silakan….SETIAP SEORG MENENTANG JUBAH NI, AKAN ADA 1000 LAGI YG AKN MENYARUNG JUBAH NI, MEREKA YG MENGIDAMKAN MAJLIS INILAH YG AKN MEMPERTAHANKANNYA SENDIRI….kami tak perlu Buat apa pun..

Aku; gereja jugak yang rugi…org islam semakin banyak yg pandai dan boleh Bersaing….


Bishop ; SUDAH LAMA KAMI MENANTI ORG ISLAM BERKATA SEPERTI ITU…BUKANYER MUDAH,BERATUS TAHUN KAMI USAHAKAN…….SEMAKIN RAMAI ORG ISLAM MEMAKAI JUBAH KAMI, SEMAKIN BANYAKLAH TERLUCUTNYA JUBAH MUHAMMAD.

Aku; pak cik silap ni…..makin banyak isntitusi pengajian islam kat dunia ni,dekat kampung saya malaysia lagi la banyak…


Bishop ; awak tertinggal suatu ayat…. DAN ISLAM YANG UMATNYA SEMAKIN HANCUR..dan saya Juga terlupa nak bertanya kepada awk sesuatu…

Aku; apa dia?


Bishop ; SEKIRANYA ILMU YANG KAMI LEPASKAN DARI DIRI KAMI ITU SUATU KEBAIKAN,MENGAPA TIDAK KAMI AJARKAN KEPADA KAUM KAMI SAHAJA DAN MEMBIARKAN KAMU MENTADBIR WILAYAH SENDIRI MENGIKUT KESUKAAN KAMU SELEPAS DIBERIKAN KEMERDEKAAN?

Pertama kali kami BERKENALAN DGN AL-QURAN SELEPAS MUHAMAD DIAMBIL TUHANNYA DAN KAMI MEMBACA DGN TELINGA,SELEPAS SALAHUDIN MATI KAMI MEMBACA DENGAN MATA,LIDAH,HIDUNG,TANGAN,KAKI DAN KULIT….

KAMI BUKA HALAMAN PERTAMA,KAMI BACA KEMUDIAN KAMI DATANG KEPADA DUNIA DAN HASILKANNYA..KEMUDIAN KAMI BUKA HALAMAN KEDUA,KAMI BACA..KEMUDIAN KAMI BERKATA “OH…MACAM NI RUPANYA KEHIDUPAN MANUSIA DICIPTAKAN TUHAN……KITA PERLU LAKUKAN SESUATU”..KAMI DATANG KEPADA DUNIA DAN HASILKANYA..

KEMUDIAN KAMI BUKA HALAMAN KETIGA,KAMI BACA…KEMUDIAN KAMI BERKATA “ ALAMAK…TUHAN BUAT BEGINI PULAK!!…KITA TAK BOLEH BIARKAN,KITA MESTI BUAT SESUATU” KAMI DATANG KEPADA DUNIA DAN HASILKANYA..DAN BEGITULAH SEHINGGA HALAMAN TERAKHIR…..DAN SIAPAKAH KAMU ORG ISLAM PADA HARI INI?

KAMU MELIHAT DUNIA YG KAMI HASILKAN TADI KEMUDIAN
KAMU DATANG KEPADA AL-QURAN,KEMUDIAN KAMU BERKATA “ APA AYAT YG AKU NAK GUNA DAN TAMPAL BILA AKU BERHUJAH DI DEPAN ORANG NANTI?…AYAT NI BOLEH LA”

KAMU DATANG KEPADA DUNIA KEMUDIAN BERKATA “LIHAT DUNIA TELAH BERLAKU SEPERTI INI….SEPERTI ITU,CUBA RUJUK AYAT INI,,,,AYAT ITU…HADIS INI…..HADIS ITU…..”

KEMUDIAN KAMU DGN BANGGA BERKATA “ INILAH JANJI TUHAN YANG AYAT AL-QURAN DIJAMIN TIDAK AKAN BERUBAH”

PADAHAL KAMI SENGAJA MEMBIARKAN TULISAN TULISAN PADA KERTAS ITU KEKAL,KEMUDIAN KAMI BERPURA-PURA HENDAK MENGUBAH TULISAN DAN BERPURA-PURA GAGAL SUPAYA KAMU BERKATA “INILAH JANJI TUHAN YANG AYAT AL-QURAN DIJAMIN TIDAK AKAN BERUBAH”

SUNGGUH BIJAKSANA ORANG ISLAM….JANJI TUHAN DISANGKANYA TULISAN-TULISAN…. MEMBUATKAN RAJA MEREKA BERKUASA KE ATAS AGAMA DAN ADAT SAHAJA TELAH MENYEBABKAN RAKYATNYA BERHARAP PADA DAKWAT DAN PENA…DAN HARI INI MEREKA BERLAGA,DAKWAT SIAPA LAGI PEKAT…..PENA SIAPA LAGI BERKILAT

Aku; sedap je pak cik cakap…..kalau org2 pak cik x ubah tulisan pun,org2 kami al-hafiz n al-hafizah sememangya dah hafaz spenuhya AL-QURAN dan terjemahanya…..yg ni pun bukan janji TUHAN ke?


Bishop ; HAFAZAN MEREKA HANYALAH TULISAN2…..apabila kamu bertanya tentang AL-QURAN kepada mereka…..INGATAN MEREKA AKAN KEMBALI MENJADI TULISAN SEMULA….Maafkn saya….tapi kalau kamu mahu lihat kebenaranya…pergilah uji mereka

Aku ; tadi pak cik cakap membaca AL-QURAN selepas salahudin mati(wafat)…gaya pak cik cakap “BERKENALAN DGN AL-QURAN selepas MUHAMAD DI AMBIL TUHANNYA” tu…seolah2 org pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu..tak faham la saya…


Bishop ; SANGAT2 LAH SUKAR UNTUK MENGETAHUI RAHSIA AL-QURAN TANPA MUHAMAD,KAMI SEMPAT BELAJAR DENGAN MEMERHATIKAN KAWAN-KAWANYA SAHAJA,MEREKA BEGITU SIBUK MENAWAN DUNIA…HAMPIR SUKU BUMI DI BAWAH KAKI ISLAM.

WAKTU ITU KAMI MASIH DI PADANG PASIR,TAPI HAMPIR TIADA TANAH LAGI UNTUK KAMI BERDIRI,KERANA TERLALU SIBUK BERPERANG MEREKA TELAH CUAI…KAMI MEMBAWA DIRI SEHELAI SEPINGGANG MENINGGALKAN TANAH YANG KAMI CINTAI

LALU KAMI MENEMUI SUATU BUMI YANG TIDAK PERNAH KAMI BAYANGKAN SEBELUM INI,BUMI YANG SUBUR DENGAN TUMBUHAN,SUNGAI YG MENGALIR DERAS DAN SANGAT SEJUK DAN ADA BENDA PUTIH TURUN DARI LANGIT (SALJI)

KAMI MENEMUI SUATU KAUM YG SAMA KULIT DAN WAJAHNYA SEAKAN KAMI DAN KAMI SPT PERNAH LIHAT DULU,TAPI KAMI LUPA….DAN ALANGKAH TERKEJUTNYA KAMI KAUM ITU MENYEMBAH ISA!!!…..YA..ISA YG KAMI BUNUH DAHULU!!!

Aku; dah tu apa kena mengena dengan salahudin pulak?


Bishop ; KAMI TELAH BERKELUARGA DI SANA,DAN KAMI TELAH KEMBALI DUDUK DI GEREJA…..TETAPI DI ANTARA KAMI..TELAH MELAKUKAN KESILAPAN BESAR…KAMI TIDAK TAHU BAGAIMANA KESATRIA ISLAM MENDAPAT TAHU JACQUES DE MOLAY SEBENARYA TIDAK MENYEMBAH ISA!..KALAU BEGINI SALAHUDDIN TIDAK AKAN BENARKAN SETITIS PUN AIR MANI KAMI TUMPAH KE ATAS BUMI…HABISLAH TAMAT RIWAYAT KAMI SEMUA!..KAMI BERMATI-MATIAN KE ATAS SALAHUDDIN….

Aku; la..macam tu ker,abis tu yang baca AL-QURAN dengan mata,lidah,hidung,tangan,kaki dan kulit tu apa bendanya pulak…..


Bishop ; YA….YA….PENYEMBAH ISA TELAH KAMI TAWAN,SALAHUDDIN TELAH KAMI TEWASKAN….DAN SEKARANG NI KAMI PERLU URUSKAN AL-QURAN PULA..

KAMI TELAH MELAKSANAKAN AL-QURAN SATU PERSATU MENGIKUT GILIRAN IA DIBERI KEPADA MUHAMAD…DARI SATU AYAT KEPADA AYAT,DARI SATU SURAH KEPADA SURAH SEHINGGALAH WAHYU TERAKHIR KEPADA MUHAMAD

HAMPIR 500 TAHUN KAMI BERUSAHA UNTUK SAMPAI KEPADA WAHYU KEDUA TERAKHIR…IA TELAH DILAKSANAKAN DAN YANG TERAMAT SUKAR MENGERAH KUDRAT KAMI SEADANYA ADALAH WAHYU TERAKHIR….



Aku; kenapa boleh ada yang pertama lah,yang kedua terakhir lah..pastu yang terakhir…pasal apa org pak cik tidak buat semua sekali….

Bishop ; KEJAYAAN SEMUA WAHYU BERGANTUNG KEPADA KEBERHASILAN WAHYU TERAKHIR…JIKA WAHYU TERAKHIR GAGAL MAKA LAHIRLAH SEORANG LAGI MUHAMMAD

Aku; apakah wahyu terakhir itu sampai orang2 pak cik rasa ia seolah2 menentukan
Hidup atau mati gereja?


Bishop ; “Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman…Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah. Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya, sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya (dirugikan)…..(surah Al-Baqarah: 278-281)

MELAKSANAKAN WAHYU TERAKHIR AKAN MENYEBABKAN GEREJA KELIHATAN SANGAT BERKUASA…SANGAT BAHAYA JIKA DISEDARI ORANG….KAMI TELAH MELAHIRKAN SATU KAUM DI DALAM GENGGAMAN KAMI…MESYUARAT ITU DIHADIRI BERIBU- RIBU ORG ANAK MURID KAMI

KETIKA ITU PAUS TELAH MEMUTUSKAN UNTUK MENYERAHKAN AMANAH YG TERAMAT BESAR INI AGAR KAMI BOLEH TIDUR SEHINGGALAH MUHAMMAD KEMBALI SEMULA.
DI ANTARA ANAK MURID KAMI TELAH MENYAHUT “SERAHKAN SAJA HAL ITU KEPADA SAYA,DAN SAYA TIDAK PEDULI BAGAIMANA IA AKAN DILAKSANAKAN”…KAMI TELAH TURUNKAN KESEMUA ILMU AL-QURAN KEPADA MEREKA SEMUA

Aku; sapa orang yang berani menyahut amanah tu?..ni mesti bukan calang2 punyer orang…


Bishop ; ya…dia telah dididik dgn sempurna,dia bernama…… MAYER ROTHSCHILD…KAMI MENYERAHKAN SURAH AL-BAQARAH : (278-281) KPDNYA UNTUK DILAKSANAKAN…

Aku;Apa status dia,apa lebihnya dia dari anak murid yg lain..


Bishop ; BERSAMANYA KAMI MENGARAHKAN JESUIT MEMBERI PEDOMAN…..KAMI GELARKAN DIA “THE GUARDIAN OF THE VATICAN TREASURY”…SUDAH HAMPIR 300 TAHUN,SEDIKIT TAHUN LAGI UNTUK MERASA KEBERHASILANNYA.

Aku; saya nak tanya la…tapi soalan ni akan membuatkan pak cik nampk seperti orang bodoh…


Bishop ; tanyalah…sebab dari awal kita berbual,islam telah kelihatan bodoh..


Aku; KeNaPa PAK CIK BeGiTU MUDAH MENCERITAKAN KePaDa SaYa,KALAU PAUS TAHU MACAMANA,KALAU SAYA CERITA PADA SATU DUNIA MACAMANA….PAK CIK YG SUSAH NanTI….


Bishop; SAYA TAK PERLU TIPU AWK…UMAT ISLAM DAH TIDAK MAMPU BUAT APA2 PUN… LAINLAH KALAU AWK KAWAN-KAWAN MUHAMMAD, SEKARANG JUGAK KAMI BUNUH…

Surah Al-Baqarah 278-281:

Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah (jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu, jika benar kamu orang- orang yang beriman. Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.
Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).


Aku; pak cik…kenapa kunci begitu penting dekat bendera tu…apa ada dengan benda bodoh seperti kunci ni….apasal tak letak salib jer macam biasakan?..


Bishop ; yang itu ye…….. ITU BENDERA VATICAN..ITU KUNCI DUNIA

SEBELUM MUHAMAD DIAMBIL TUHANNYA,DI SUATU PEMBARINGAN….DIA SDG DIUJI DGN SUATU YG AMAT BERAT,TUHANNYA MEMBERI PILIHAN SAMA ADA KEMBALI DISISINYA ATAU DIBERI “KUNCI DUNIA” SERTA HIDUP SEHINGGA SAAT KEROSAKAN UMAT AKHIR ZAMAN..

ALANGKAH BAGUSNYA JIKA MUHAMAD AMBIL “KUNCI DUNIA” ITU…DAN KAMI TIDAK PERLU LAKUKAN APA2 PUN KERANA IA PASTI TERTANGGUNG DI BAHU MUHAMAD,TAPI MUHAMAD PANTAS MENGHIDU KALAU IA MENYEBABKAN UMATNYA MENDAPAT KECELAKAAN.

KAMI RAMPAS “KUNCI DUNIA” ITU DAN MEMBUATKAN GIGINYA MENGIKUT KESUKAAN KAMI SUPAYA APABILA MUHAMAD KEMBALI NANTI,KAMI DAPAT BERKATA…….

“HAI MUHAMAD INIKAH KUNCI DUNIA YANG TUHAN KAMU MAKSUDKAN,IA TELAH MENDATANGKAN KECELAKAAN KEPADA MEREKA”.SELEPAS ITU MEREKA SEMUA MENIGGALKAN MUHAMAD DAN DATANG KEPADA KAMI…

LALU BAGAIMANAKAH MUHAMAD DAPAT MENUDING JARI KE ARAH KAMI?…TELAH KAMI SEMATKAN KUNCI DUNIA ITU PADA BENDERA KAMI….AKAN KAMI HADIAHKAN KEPADA MUHAMAD NANTI

Aku; ….adakah ini bermaksud “kunci dunia” yang nabi Muhamad s.a.w tidak ambil tu..sekarang telah berada di tangan Vatican?


Bishop; YA… BUKANNYA JIWA2 KAMU YANG MEMBENTUK PERSEKITARAN…. TETAPI PERSEKITAN DIBINA UNTUK MEMBENTUK JIWA2 KAMU MENGIKUT APA YG KAMI KEHENDAKI…

Aku; Kalau “kunci dunia” berada di tangan orang2 pak cik,maacmana plk kunci dunia ni akan merosakkan kami?


Bishop ; MUHAMAD DAN KAWAN2NYA MEMBINA PERSEKITARANNYA SEPERTI “ZARAH-ZARAH YG DISUSUN SEBELAH-MENYEBELAH DAN MENGIKAT KUAT ANTARA SATU SAMA LAIN….

LUCIFER TELAH BERPUTUS ASA TERHADAP PERKARA-PERKARA YG BESAR MAKA MUHAMAD MENGINGATKAN KAWAN-KAWANYA AKAN PERKARA2 YG KECIL(ZARAH) DAN KEROSAKAN YG SEKECIL ZARAH TELAH BERLAKU KPD ISLAM SEDETIK SELEPAS MUHAMAD DIAMBIL TUHANNYA

KERANA TUHAN KEPADA MUHAMAD MENGHITUNG PAHALA DAN DOSA SEKECIL ZARAH DAN IKATAN ZARAH2 INI BOLEH MENJADI LONGGAR DENGAN DIHENTAM OLEH DAYA SEKECIL ZARAH SECARA BERTERUSAN…MAKA SEKECIL ZARAH LAH KAMI MEMBINA PERKARA-PERKARA DI DUNIA INI…DAN SELEBIHYA LUCIFER AKAN MENGURUSKANYA

CUBA LIHAT KESENANGAN DI DUNIA INI YG TIADA PADA ZAMAN MUHAMAD DAHULU….APA YG AD DI DUNIA SKRNG INILAH YANG MEMBINA HATI2 DAN JIWA2 KAMU…YG SEDIKIT PUN KAMI TIDAK AMBIL,PADAHAL KAMI YG MEMBINANYA HANYA UNTUK KAMU…..LIHATLAH MANUSIA DISEKELILING KAMU..KEBAHAGIAAN MEREKA BERGANTUNG KPD “BARANGAN BUATAN KAMI”….YA,MEREKA SUDAH TIDAK MENGERTI BAGAIMANA MAHU BAHAGIA DGN “BARANGAN BUATAN TUHAN”…..MEREKA SEMUA AKAN SUJUD DI KAKI KAMI DAN MENINGGALKAN MUHAMAD…

KAMI TIDAK PERLU MEMPERTAHANKAN “BARANGAN BUATAN KAMI” APABILA MUHAMAD INGIN MENGHANCURKANNYA…TETAPI LIHATLAH! MEREKA YANG AKAN MEMPERTAHANKANNYA SENDIRI…MAKA TERCABUTLAH SYAHADAH DARI ROH MEREKA…



LUCIFER TELAH BERPUTUS ASA TERHADAP PERKARA-PERKARA YG BESAR MAKA MUHAMAD MENGINGATKAN KAWAN-KAWANYA AKAN PERKARA2 YG KECIL(ZARAH)
DAN KEROSAKAN YG SEKECIL ZARAH TELAH BERLAKU KPD ISLAM SEDETIK SELEPAS MUHAMAD DIAMBIL TUHANNYA

KERANA TUHAN KEPADA MUHAMAD MENGHITUNG PAHALA DAN DOSA SEKECIL ZARAH DAN IKATAN ZARAH2 INI BOLEH MENJADI LONGGAR DENGAN DIHENTAM OLEH DAYA SEKECIL ZARAH SECARA BERTERUSAN…
MAKA SEKECIL ZARAH LAH KAMI MEMBINA PERKARA-PERKARA DI DUNIA INI…DAN SELEBIHYA LUCIFER AKAN MENGURUSKANYA



Aku; Pak Cik ni dari tadi asyik cerita tentang kehebatan orang2 pak cik jer…Takkan takda perkara2 yang merisaukan pak cik….orang kristian banyak masuk islam kan…takan pak cik tak risau..takan gereja buat tak tahu jer…

Bishop ; ALANGKAN UMAT ISLAM SENDIRI HILANG ISLAM YG SEBENAR,INI KN PULAK YG BARU MASUK….
YA,RAJA KAMI (PAUS) PAPA BENEDICT PRNH BG TAU SY BHWA KAMI TIDAK AKAN MENEMUKAN MUHAMAD SEBELUM DIA BERJAYA MENEMUKAN KAMI KEPADA KHALAYAK RAMAI

Aku; tapi.. orang islam percaya Imam Mahdi akan dilantik dan kemudian melaksanakan misinya


Bishop ; BAGAIMANA JIKA SAYA KATA DIA TIDAK TAHU SIAPA DIRINYA,DIA MENGETAHUI KEBENARAN DAN MELAKSANAKANNYA HANYA KERANA PERASAAN TANGGUNGJAWAB,PERLANTIKANYA SBG MUHAMAD ITU MENANDAKAN USAHANYA TELAH BERHASIL DAN BUKANNYA BARU BERMULA

Aku; tapi kan kenapa dia berjuang pada waktu dirinya belom dilantik,selepas dilantik tak boleh berjuang ke?


Bishop ; INILAH YG MERISAUKAN KAMI,AL-QURAN DAN MUHAMAD YG TERDAHULU
TIDAK AKN MENIPU TETAPI ADA SEDIKIT HELAH YG DISEMBUNYIKAN DARIPADA KAMI,MANA MUNGKIN DGN MUDAH BERKATA DIA MUNCUL DAN DILANTIK…..KLU BEGINI SENANG2 SAJE KAMI MENEMUKANNYA.

PAPA BENEDICT ADA CKP MUHAMAD KALI INI BERBEZA DGN MUHAMAD TERDAHULU,ULAMA2 KAMU DIBIARKN HIDUP SEBAB MUHAMAD SEDIKIT PUN TIDAK MENYERUPAI MEREKA MUHAMAD AKN KELIHATAN SPT PENJENAYAH,ORANG YG MELAKUKAN KESALAHAN TETAPI SEBENARNYA DIA MEMBAWA KEBENARAN…..SEDANGKAN KAMI PULA SPT ORG BAIK YG MEMPERJUANGKN NASIB KAMU. YA..KERANA DIA TIDAK MAHU KEBENARAN TERTANGGUNG DI BAHUNYA,KAMU TIDAK AKAN MENEMUI SEBARANG HURUF2, ABJAD2 DAN AYAT2 DLM USAHANYA..

Aku; ….abis tu sapa pulak yang akan ikut Imam Mahdi? macamana nak tahu dorang?


Bishop ; KALAU KAMU MAHU TAHU…..KAMU DATANG KPD SESIAPA SAHAJA DAN KEMUDIAN CERITAKAN KEBENARAN KEPADA MEREKA,SELEPAS KAMU MENDAPAT TEMPAT DI HATI MEREKA…MEREKA AKN MENGATAKAN KAMU ADALAH ORG2 YG BAIK2 DAN KATA2 KAMU ADALAH PALING BENAR…

OLEH ITU KEBENARAN SUDAH TERTANGGUNG DI BAHU KAMU,MEREKA MELIHAT KAMU….NAMA KAMU..KEMUDIAN KAMU BERSIKAP BURUK LALU KAMU PERHATIKAN SAJA RAGAM MEREKA…..MEREKA AKN MENGATAKAN KAMU ADALAH ORG2 PALING JAHAT…DAN KATA2 KAMU ADALAH PALING DUSTA…

MEREKA ADALAH ORG YG PALING LEMAH KERANA MEMERLUKAN KEBAIKAN KAMU UTK MEMBUAT KEPUTUSAN SAMA ADA CERITA YG KAMU JAJA ITU BENAR ATAU DUSTA.

DAN ORG YG GAGAH ADALAH MEREKA YG TIDAK MEMERLUKAN KEBAIKAN KAMU UNTUK MEMUTUSKAN BAHAWA CERITA KAMU ITU BENAR DAN TIDAK MEMERLUKAN KEJAHATAN KAMU UNTUK MEMUTUSKAN BAHAWA CERITA KAMU ITU DUSTA.MEREKA INI ADALAH ORG2 YG AKAN MENYERTAI MUHAMAD.”PERMATA YG HILANG DARI TANGAN ORG MUKMIN” AKN KEMBALI SEMULA KPD TUANYA KERANA MEREKA ORG YG SUDI MENERIMANYA TIDAK KIRA BAGAIMANA IA AKAN DATANG….DAN MEREKA ADALAH ORG YG BENAR2 YAKIN BAHAWA KEBENARAN ITU MILIK TUHAN DAN MUHAMAD HANYALAH SEBAGAI PENYAMPAI

Bishop ; INILAH YG MERISAUKAN KAMI,AL-QURAN DAN MUHAMAD YG TERDAHULU
TIDAK AKN MENIPU TETAPI ADA SEDIKIT HELAH YG DISEMBUNYIKAN DARIPADA KAMI,MANA MUNGKIN DGN MUDAH BERKATA DIA MUNCUL DAN DILANTIK…..KALAU BEGINI SENANG2 SAJA KAMI MENEMUKANNYA.


Aku; saya tengokkan…… pak cik dengan kawan2 pakcik dan paderi muka lebih kurang sama je..malah muka paus macam muka pk cik,muka pak cik macam muka paus…sekarang ni susah nak bezakan wajah yahudi dengan orang2 Amerika,Eropah..semua lebih kurang jer…apasal ek?


Bishop ; ORANG SEPERTI KAMU BILA MELIHAT WAJAH MANUSIA,ITULAH YG KAMU KATAKAN….TAPI BILA KAMI MELIHAT WAJAH MANUSIA,TEMBUS KE LUBUK HATI MEREKA,APA YG MEREKA LALUI SEHARI-HARIAN,APA YG ADA DI JIWA SEHINGGA MENYEBABKAN WAJAH MEREKA SPT INI DAN SEPERTI ITU..



Aku ; apa kaitan kehidupan seharian dengan jiwa dan wajah…setakat muka,alat solek pun boleh tukar muka….

Bishop ; (PAUS) PAPA BENEDICT PALING ARIF AKAN HAL INI….KAMI GELARKAN DIA SBG “MILLON SOUL MAN”….YA, ADA BERJUTA- JUTA JENIS JIWA MANUSIA DI DUNIA INI,PERBEZAAN JENIS JIWA2 ITU SANGAT2 LAH KECIL UMPAMA TEBAL KERTAS YANG DIBAHAGI 1000.SESEORANG YANG NAMANYA PAUS,MAMPU MENGHITUNG SPT ITU WALAUPUN DI DEPANNYA ADA JUTAAN MANUSIA…DIA MAMPU MENYEBUT MEREKA SATU PERSATU…INI ADALAH KEMAMPUAN MUHAMAD TERDAHULU DAN KAWAN2 NYA YG KINI IA MENJADI MILIK KAMI…

PERASAAN KAMU ITU TERHASIL DARI GERAKBALAS TERHADAP “BARANGAN BUATAN KAMI”.KAMU LAKUKAN IA SETIAP HARI,LAMA-KELAMAAN IA AKAN MENJADI SPT AIR YG MENITIS MEJADI LOPAK,BILA LOPAK ITU KELIHATAN IA TELAH MENJADI JIWA…HURUF2,ABJAD2 DAN AYAT2 TIDAK LAYAK SBG BAHASA,MAKA WAJAH KAMU ADALAH SEBAIK BAHASAYG MAMPU MENERANGKAN APA YG TERKANDUNG DI HATI KAMU…CANTIK ATAU HODOH BUKAN PENENTU TAPI TERANG ATAU MALAP CAHAYA DI WAJAH KAMU

Aku; tadi pak cik cakap ada berjuta jiwa manusia…banyak sangat,mcmana boleh jadi macam tu..yang saya lihat manusia ni Cuma ada 4 jenis jiwa je….jahat,sederhana,baik dan sangat baik..tapi gereja nampak ada berjuta-juta jenis pulak….pelik dan ajaib….


Bishop ; SEBAB ITU KAMI WUJUDKAN PELBAGAI AKTIVITI KEHIDUPAN MANUSIA YG TIADA PADA ZAMAN MUHAMAD DAHULU..SEHINGGA HARI INI ADA PELBAGAI PERANAN MANUSIA YG PALSU…DARI KECIL KAMU KE SEKOLAH,KE UNIVERSTI,BEKERJA…DI DALAMNYA TERDAPAT BERJUTA2 JUTA PEKERJAAN (KARIER)..MAKA BERJUTA2 AKITIVITI MAKA BERJUTA2 JIWA HASILNYA…

MANUSIA INI SUNGGUH BODOH….MEREKA BGTU MENYAYANGI PEKERJAAN,MALAH KAMI BUATKAN MEREKA TERSEPIT JIKA TIADA KERJAYA…OLEH ITU MEREKA AKN MENYAYANGINYA..MALAH BEREBUT2 MEMILIKINYA….

Aku; untuk apa orang2 pak cik mewujudkn berjuta2 jiwa manusia…apa orang2 pak cik dah buat… tapi betul jugak sebab pak cik ni sendiri tak bekerja…sembayang je kuat..


Bishop ; ADA PELBAGAI AGAMA DI DUNIA INI,WAJAH2 MANUSIA BERGANTUNG KEPADA AGAMA YANG MEREKA ANUTI,WAJAH ORG2 ISLAM LAIN,WAJAH ORG2 KRISTIAN LAIN,WAJAH ORG2 YAHUDI LAIN,WAJAH ORG2 HINDU LAIN,WAJAH ORG2 BUDHA LAIN…PERBEZAAN WAJAH MANUSIA PD MSE ITU SANGAT KETARA….SEBAB AKTIVITI SEHARIAN MEREKA BERLAINAN,AKTIVITI SEHARIAN MEREKA ADALAH AGAMA,TIDAK WUJUD PERKARA LAIN…

OLEH SEBAB ITU KAMI BERUSAHA UNTUK MELUCUTKAN WAJAH2 AGAMA DALAM DIRI MEREKA…MAKA KAMI CIPTA AKTIVITI KEHIDUPAN YG KAMU LIHAT PD HARI INI…MAKA WAJAH MEREKA AKAN KELIHATAN SAMA SAJA…DAN JIWA MEREKA PASTI SAMA..

MISALNYA BEGINI…CUBA KAMU LIHAT WAJAH ORANG YG BERUMUR 2O TAHUN PADA HARI INI,DAN KEMUDIAN LIHAT WAJAH ORANG YG MEMPUNYAI UMUR YG SAMA,TETAPI HIDUP PADA 30 TAHUN YG LEPAS….KAMU BANDINGKAN…ADAKAH SAMA?

Aku; betul jugak ek….sebab macam dekat Malaysia,perbezaan generasi memang ketara…muka orang2 muda, melayu dah mcm cina,cina dh macam melayu..bohsia dah mcm amoi,amoi dah mcm bohsia…kadang2 tengok gambar dekat myspace,friendster..susah nak cam apa bangsa dorang…(tau pulak dia bohsia,amoi,myspace semua tu..hehe)


Bishop ; MEREKA YG BERJUTA2 JIWA ITU KAMI GABUNGKAN AKTIVITI KEHIDUPAN MEREKA UNTUK MENGHASILKAN SATU WAJAH MANUSIA BARU,JIWA MANUSIA BARU,JIWA TANPA AGAMA PADANYA, YANG TIDAK TERDAPAT PADA MANA2 ZAMAN SEBELUM INI..

DAN MEREKA ITU ADALAH JIWA PEMILIK WAJAH YG KAMU PANGGIL MEREKA SEBAGAI…..”CUTE”

LIHATLAH! ORANG SPT MEREKA SEMAKIN MEBANJIRI SETIAP PELUSUK DUNIA….SEMAKIN MELIMPAH MEMENUHI BANGSA DAN AGAMA SENDIRI….MAKA TAMATLAH RIWAYAT AGAMA SEDUNIA…

Aku;mereka yang berwajah “cute” ???..macam orang2 saya bangsa melayu..tapi memang saya perasan muka dorang dah tak macam melayu,macam orang agama budha..tapi tak jugak…ini suatu fenomena ajaib..


Bishop ; LIHAT SAJA DI ALAM MAYA (internet)..MEREKA BETUL2 MENYUKAI WAJAH MEREKA MALAH BERASA BANGGA PADAHAL MEREKA TIDAK MENYEDARI KEROSAKAN JIWA DAN MEREKA ORANG2 PALING BERPOTENSI UNTUK DIMURTADKAN,MENYEMBAH KAMI SEDIKIT MASA LAGI…

Aku; macamana orang2 pak cik menghitung potensi mereka untuk diperlakukan begitu?


Bishop ; KAMU DATANG KEPADA MEREKA,KEMUDIAN KAMU SURUH MEREKA MEMBENCI WAJAH MEREKA SENDIRI…LIHATLAH,MEREKA AKAN MEMPERTAHANKAN WAJAH MEREKA DAN MEREKA PULA BERKATA BAHAWA KAMU INI ORG GILA…DAN INGATLAH BAHAWA TUHAN KPD MUHAMAD TELAH MEMBERIKAN KAMI RAMAI PENGIKUT DARI KAUM HAWA…


Aku; kalau begitu…golongan ini telah dipersiap2kan untuk dajjal ke?


Bishop ; YA….MEREKA ADALAH GOLONGAN PALING LEMAH,JIWA2 MEREKA BERGANTUNG SEPENUHNYA KEPADA “BARANG BUATAN KAMI”….DAN MEREKA YG LAIN JIKA TIDAK SEMPAT DIDATANGI DAJJAL, AKAN DIURUSKAN OLEH LUCIFER

LUCIFER AKAN DTG APABILA MEREKA DI WAKTU AJAL….LUCIFER MEMBISIKKAN KE TELINGA MEREKA AKAN PERTOLONGAN DARI SAKITNYA MAUT…DAN MEREKA AKAN DIHANTAR KE NERAKA SELAMA-LAMANYA….DAN IA TELAH BERLAKU……

Aku;ini semua mengarut…..apa buktinya?


Bishop ;BARU2 INI PENJAGA MAKAM MUHAMAD,DIA MEMBACA AL-QURAN DISISI MAKAM DAN TERTIDUR,KEMUDIAN DIA BERMIMPI BAHAWA MUHAMAD DTG KPDNYA DAN MENGATAKAN BAHAWA DIA TELAH MENGUNJUNGI UMATNYA DAN MENDAPATI BAHAWA DALAM 60,000 ORG ISLAM YG KEMBALI KEPADA TUHANNYA,TIADA SEORANG PUN YG BENAR2 BERIMAN KPD TUHAN. DAN KAMU TAHU BAHAWA LUCIFER TIDAK DIIZINKAN UNTUK MENYAMAR SEBAGAI MUHAMAD

Bishop ; PERANGAI ORG2 ISLAM SUNGGUH KELAKAR….APAKAH HATI MEREKA SEMUA SUDAH BUTA…ADAKAH KAMI PERLU CEDERAKAN SEBELAH MATA KAMI SENDIRI SUPAYA MEREKA BERKATA “ RUPA-RUPANYA INILAH ORG YG DITUNGGU-TUNGGU”…..PADAHAL KAMI SUDAH SINGGAH DI KUIL SULAIMAN…SEKEJAP LAGI KAMI AKAN KE TENGAH-TENGAH BUMI…

KEBODOHAN ORG2 ISLAM SANGAT MENAKJUBKAN….SEBELUM INI PAUS BENEDICT XVI PERNAH DATANG KE SINI,MENYAMBUT HARIJADINYA YG KE-81..YA..IA DISAMBUT DI ‘GROUND ZERO”RAMAI ORG DATANG,MEREKA SAYANG KPD PAUS….

Aku;….eh, itu kan tempat world trade centre (WTC) runtuh..kenapa buat dekat situ pulak…


Bishop ; SEBELUM ROMBONGAN VATICAN TERBANG KE SINI….PAUS BERGURAU DGN SEORANG MONSIGNOR..DIA BERKATA “SAKSIKANLAH….ORG2 ISLAM AKAN MELIHAT SAYA BERBAHAGIA DI MANA TEMPAT ITU TELAH MEMBERI IZIN UNTUK PELURU DIHADIAHKAN KEPADA MEREKA”

“SANGAT MERBAHAYA TUAN DATANG KE SANA…MAHU SAYA HANTAR SEMUA ‘CANTUS’ UNTUK LINDUNGI TUAN?”..KATA MONSIGNOR..

PAUS PUN BERKATA “BIARKAN ‘CANTUS’ TIDUR PUAS-PUAS..KEMUDIAN SAJA KITA KEJUTKAN ‘CANTUS’ BILA MUHAMAD DATANG NANTI”…

PAUS PULA BERKATA KPD MONSIGNOR “TIDAK PERLU NAK DIRISAUKAN SELAGI SAYA TIDAK MENCEDERAKAN SEBELAH MATA SAYA…BUKANKAH SAYA MENYAMBUT HARI JADI SAJA?”…

SAYA SUNGGUH HAIRAN, BILA KAMI KATA “PAUS MENYAMBUT HARIJADI”….MAKA ORG2 ISLAM PUN AKAN KATA “DIA CUMA SAMBUT HARI JADI SAJA…BUKAN ADA APA-APA PUN”

Aku ; tadi pak cik ada cerita yang monsignor ada cakap tentang CANTUS…apa ke benda nyer ‘CANTUS’ tu….bunyi macam gempak jer..


Bishop ; CANTUS ADALAH WARISAN ‘KNIGHT TEMPLAR’….SUATU AMANAH YG KAMI BERIKAN KEPADA MEREKA KERANA KETAATAN MEREKA KEPADA PADERI,BISHOP,KARDINAL DAN SEMUA PEMIMPIN2 ROMAN KATOLIK..

KAMI BERIKAN SUATU KUASA KEPADA MEREKA,KUASA YG MELIPUTI SEMUA PENJURU DUNIA…MEREKA PERGI KEMANA SAJA TANPA BANYAK TANYA KEPADA PAUS…

SELEPAS PENJAJAHAN EROPAH KE ATAS DUNIA,DENGAN IZIN KAMI…KNIGHT TEMPLAR TELAH MENYERAHKAN WARISAN INI KEPADA KAMU…BUKAN KPD ORG ISLAM SAHAJA,MALAH SEMUA BANGSA DAN AGAMA DI DUNIA INI…



Aku; ni satu lagi…mengarut,bila masa pulak kami memikul warisan knight templar? Kerajaan sesebuah Negara kan milik rakyat sendiri selepas kemedekaan..

Bishop ; DI TANAH AIR KAMU DAHULU,DATUK2 KAMU TIDAK SEDAR PUN BAHAWA MEREKA TELAH BEKERJA UNTUK KNIGHT TEMPLAR…NYAWA MEREKA TELAH KAMI GUNAKAN UNTUK MEMBUNUH KOMUNIS..BEGITU JUGA DISEBELAH PIHAK KOMUNIS,KNIGHT TEMPLAR TELAH MENGGUNAKAN KOMUNIS UNTUK MEMBUNUH KAMU…..KEDUA2 NYA MATI..KNIGHT TEMPLAR BENAR2 ANAK DIDIKAN KAMI…

Aku; yang ni lagi kelakar…betul la datuk2 kami memperjuangkan tanah air..bila masa plk datuk2 kami diperalatkan oleh knight templar?…apa buktinya..


Bishop ; SEKARANG INI MEREKA MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB DAN PERANAN DENGAN PERASAAN BANGGA,MALAH RAMAI ORG2 MUDA BERCITA2 UNTUK MENYERTAINYA,MEREKA SUDAH MENGANGGAP IA SEBAGAI ‘KERJAYA’..MEREKA BENAR2 MENYAYANGI KERJAYA ITU..DAN KAMI TELAH MEMBERIKAN PAKAIAN YG INDAH KEPADA MEREKA..MEREKA BENAR2 SUKAKAN PAKAIAN ITU MALAH BEREBUT2 UNTUK MEMAKAINYA…ORANG2 YANG MEREKA LINDUNGI MEMANDANG MEREKA SEBAGAI WIRA…PADAHAL MEREKA SENDIRI TIDAK TAHU APA YANG MEREKA LAKUKAN,DGN SIAPA SEBENARNYA MEREKA BERKHIDMAT..

Aku; pak cik cakap pakaian?….pakaian apa yang mereka pakai sampai dorg tak tau untuk sapa dorang bekerja??


Bishop ; MEREKA ITU MEMAKAI SIMBOL WARISAN KNIGHT TEMPLAR PADA PAKAIAN MEREKA.DI BAHU DAN LENGAN TANGAN MEREKA ADA TERDAPAT PINGAT YANG MENUNJUKKAN MEREKA TELAH DIKITIRAF AKAN MENJALANKAN FUNGSI2 YANG KAMI KEHENDAKI…TAPI MEREKA TIDAK MENYEDARINYA…

PINGAT ITU KELIHATAN SEPERTI HURUF ‘V’….ITULAH SIMBOL “CANTUS”…WARISAN KNIGHT TEMPLAR…ITU ADALAH PERMULAAN SAHAJA SEBELUM KAMU MENJADI ORANG YG LEBIH BODOH LAGI APABILA MENERIMA PINGAT YG LEBIH BESAR….…



Aku; huruf ‘V’ pada bahu dan lengan???…..BUKANKAH TENTERA,POLIS, ANGGOTA KESELAMATAN DAN BADAN2 BERUNIFORM SPT PENGAKAP,KADET DAN SEMUA TU???

Bishop ; YA….MAKA SAKSIKANLAH BAHAWA SEMUA ANGKATAN TENTERA DISELURUH DUNIA ADALAH MILIK GEREJA!..TIDAK KIRA KAMU NEGARA APA SEKALIPUN! KAMU SEMUA SEDANG BERKHIDMAT UNTUK PAUS!!


Aku; ini mustahil3!!!!……BUKAN KE SETIAP NEGARA DI DUNIA INI MEMILIKI KETENTERAAN MASING2?….HABIS TU SELAMA INI PERANG YANG BERLAKU DI MANA2 SAJA APA ERTINYA?..SEDANGKAN MEREKA ITU SEMUA ADALAH MILIK GEREJA…


Bishop ; BUKA MATA KAMU DAN LIHAT DUNIA…..SEMUA TENTERA DI DUNIA INI TIDAK KIRA NEGARA BESAR BRITISH,AMERIKA,PERANCIS,CHINA,INDIA,JEPUN,IRAN…MALAH NEGARA KECIL SPT KAMPUNG KAMU,MALAYSIA….

SEMUA MEREKA MEMAKAI PAKAIAN DAN PINGAT2 YANG SAMA….

…DAN MENGAPA MEREKA SEMUA TIDAK MEMAKAI PAKAIAN MENGIKUT BUDAYA DAN AGAMA MASING2?????

..PAUS BERKUASA UNTUK MENGGUNAKAN SESIAPA SAHAJA DI ANTARA MEREKA UNTUK DIKORBANKAN….

Aku ; apasal pak cik nampak sibuk je…selalu outstation je,buat apa…orang Islam pegi haji.mekah…pak cik pegi Vatican pulak,Vatican ada buat haji jugak ke ?


Bishop ; BAGAIMANAKAH KAMU BOLEH KETAWAKAN SAYA PADAHAL SETAHUN DUA INI ADALAH HAJI YG TERAKHIR BAGI UMAT ISLAM…KAMU SUDAH BERKAHWIN?

Aku; belum lagi…kenapa pak cik tanya? (ada hati nak tanya padahal dia dah tua nak mampos tapi tak kawin2)


Bishop ;…SKRNG INI ADALAH KETURUNAN ISLAM YG TERAKHIR MELANSUNGKAN PERKAHWINAN… JIKA KAMU TIDAK BERUMAH TANGGA DLM MASA SETAHUN DUA INI,KAMU AKN MENYESAL SEUMUR HIDUP…

TIDAK ADA LAGI KESEMPATAN UNTUK BERUMAH TANGGA APABILA PAUS ROMAN PETER II DILEPASKAN DARI RANTAI YG MENGIKATNYA SEJAK SEKIAN LAMA….UMAT ISLAM SENDIRI YG MEMBUATKAN RANTAI ITU TERPUTUS…

Aku ; ni apasal pulak yang terakhir haji la,kawin la….sapa peter tu..yang terakhir jugak ke….


Bishop ; AKAN SAMPAI MASANYA KAMI AKAN TANGGALKAN PAKAIAN KAMI,KAMI TIDAK LAGI PERLUKAN SEMUA INI…KAMI PULA YG AKAN MENUNTUT SEGALA HUTANG2 BUDI YANG MANUSIA AMBIL DARI KAMI, SEDANGKAN SELAMA 1000 TAHUN KAMI BERSABAR KAMI TIDAK AMBIL SEDIKITPUN NIKMAT KEHIDUPAN DARI KAMU,MALAH HANYA CUKUP-CUKUP SAJA MAKAN MINUM UNTUK JASAD KAMI…..SEKARANG KAMU AKAN MEMBAYAR HARGA “DUNIA” YG KAMI BINAKAN UNTUK KAMU…….

PAUS BENEDICT XVI SUDAH HAMPIR SELESAI PEKERJAANNYA…SEDIKIT LAGI MASA SEBELUM VATICAN MELEPASKAN “PENGHULU SEGALA PAUS”

…YA.. PAUS ROMAN PETER II…

DIA ADALAH PAUS YG PALING HEBAT,PAUS YG PALING AGUNG,PAUS YG TERAKHIR SEBELUM HARI PENGADILAN….DIA AKN MENUNGGU MUHAMAD DATANG….HABISLAH MUHAMAD NANTI…

Aku; tadi pak cik cakap pekerjaan paus benedict xvi dah nak selesai..apa yang dia dah buat?…kenapa ada orang ganti dia…apasal tak terus lead sampai kiamat jer?


Bishop ; PAUS SUDAH TUA,JASAD MANUSIA ADA USIA TETAPI JIWA TIADA USIA, JIWA BOLEH DISERAHKAN PADA JASAD YG MASIH HIDUP….TIADA MASALAH BAGI MANA2 PAUS,JIKA JASAD MEREKA MATI,JIWA MEREKA AKAN DISAMBUNG OLEH PAUS YG SETERUSNYA

PAUS2 YG TERDAHUL TELAH MELAHIRKAN SEORANG HAMBA “ HAMBA YG TELAH DIBERIKAN OLEH PAUS SUATU KUASA YG AKAN MENEMUI SESIAPA SAHAJA”

SESEORANG HAMBA YG AKAN MENEMUI KAMU TANPA JASAD PAUS DI DEPAN KAMU,HAMBA INI AKAN PERGI KE SETIAP MANUSIA YG BERNYAWA …YA…BEGITU PANTAS IA DATANG APABILA BAYI-BAYI BARU SAJA KELUAR DARI RAHIM IBUNYA,SELEPAS ITU HAMBA INI AKAN MENGIKUT SEHINGGA SEJAUH MANA USIA BAYI2 ITU …DAN HAMBA INI BUTA,IA TIDAK MENPUNYAI RUPA,IA JUGA TIDAK MEMPUNYAI NAMA….

Aku; siapa hamba yang paus pius xii lahirkan tu?…ni pasal orang ke apa?


Bishop ; PAUS PIUS XII PERNAH BERKATA “SIAPAKAH JASAD TANPA JIWA DAN SIAPAKAH JIWA TANPA JASAD”

PEKERJAAN PARA PAUS TELAH MEMBUATKAN LIDAH2 MANUSIA BERKATA “PECAH DAN PERINTAH”… PECAH DAN PERINTAH TELAH DIAJAR KPD KAMU DENGAN PERBEZAAN WARNA KULIT,PADAHAL KAMI MENGHASILKAN IANYA LEBIH HALUS LAGI……PECAH PERINTAH KE ATAS WARNA KULIT KAMU SUDAH DILAKUKAN DENGAN MELETAKKAN SUATU KAUM DI SUATU WILAYAH YG KAMU KATA IA “NEGARA”

…SELEPAS ITU PECAH DAN PERINTAH KE ATAS HATI –HATI KAMU PULA…SUNGGUH MENAKJUBKAN SEHINGGA HARI INI KAMU MASIH MEMAHAMI IA SEBAGAI PERBEZAAN WARNA KULIT.

SELAIN KAWAN-KAWAN MUHAMAD,HANYA KAMI SAHAJA YANG MENGERTI APA ITU “DEMI TUHAN YANG JIWA MUHAMAD DI TANGAN-NYA” SEKARANG INI IA TELAH MENJADI “DEMI TUHAN YANG JIWA2 MANUSIA DI TANGAN PAUS”

MUHAMAD SUNGGUH BIJAKSANA..MUHAMAD HANYA MEMBENARKAN WUJUD HUBUNGAN TUHAN DAN MAKHULKNYA,RASUL DAN UMATNYA,RAJA DAN RAKYATNYA,IBUBAPA DAN ANAKNYA…TIDAK WUJUD HUBUNGAN LAIN..

KAMI TELAH MEWUJUDKAN PELBAGAI HUBUNGAN MANUSIA DGN WATAK KEHIDUPAN PALSU CONTOHNYA SEBUAH PERNIAGAAN YANG PERLU ADA ORANG YANG BERNAMA PENGARAH,TIMBALAN,SETIAUSAHA,EKSEKUTIF DAN LAIN-LAIN…PERBEZAAN WATAK INILAH YANG AKAN “PECAH DAN PERINTAH” HATI-HATI KAMU

BODOH BENAR ORG2 ISLAM,TIDAKKAH MEREKA TERFIKIR MENGAPA WATAK2 INI TIDAK WUJUD SEMASA ZAMAN MUHAMAD DAHULU???….
DAN KAMU JUGA DIAJAR SUPAYA MERASA DIRI SBG KAUM YG BODOH SEKIRANYA TIDAK WUJUD SEMUA WATAK2 ITU DALAM KEHIDUPAN KAMU…

Aku; nanti kejap pak cik….adakah ini yang dikatakan “hamba” paus …takda sebarang symbol pun seperti sebelum ni….


Bishop ; ADA….PARA PAUS TELAH MENAMAKAN “HAMBA” SEBAGAI “BENEDICTINE ORDER” YA..BENEDICTINE ORDER….IA SANGAT PERSIS UNTUK MENGETAHUI JIWA2 MANUSIA SAMA ADA MEREKA AKAN MENYEMBAH TUHAN MUHAMAD ATAU MENYEMBAH LUCIFER..

Aku; la…ingatkn org tadi…benedictine order…order…adakah ia suatu seperti peraturan atau undang2??


Bishop ; BENEDICTINE ORDER ADALAH SEGALA PERKARA DI DUNIA INI YANG TERTULIS DI ATAS KERTAS,KEMUDIAN KAMU AKAN MENGATAKAN IA SEBAGAI ILMU,MAKA TERJADILAH DIRI KAMU SEPERTI HARI INI…BUKAN MUDAH NAK MEMBUATKAN KAMU MENERIMA IA SEBAGAI IlMU…


Aku; kenapa pak cilk perlu buatkan kami menerima ia sebgai ilmu?


Bishop ; SEBAB ILMU ITU SEBENARNYA ADALAH UNDANG-UNDANG…. ILMU ADALAH UNDANG2 UNTUK JIWA KAMU,DAN UNDANG-UNDANG BERTULIS YG ADA DI DUNIA INI MASIH LG SBG UNDANG2 TETAPI IA UNTUK JASAD KAMU.

CONTOHNYA ILMU “SAINS”..KNP IA DIAJAR KPD KAMU DALAM BENTUK IA SBG ILMU???…DAN BUKAN IA DIAJAR DALAM BENTUK UNDANG2???……SUDAH PASTI KAMU TIDAK MAHU BELAJAR SEBAB KAMU AKAN LIHAT IA SEBAGAI SUATU PAKSAAN..

Aku; ah….tak mungkin la pak cik…bukan ke setiap negara ada peruntukan dan menggubal undang2 sendiri???..macamana pak cik kata semua undang2 dekat dunia ni milik gereja???


Bishop ;SAYA TIDAK MENIPU KAMU….. LIHAT SAJA DI MANA2 NEGARA SEKALIPUN,PADA BENDERA,JATA,MAHKAMAH,PERLEMBAGAAN DAN APA SAJA YG SEUMPAMANYA MEREKA SEMUANYA MEMAKAI SIMBOL BENEDICTINE….‘CANTUS’ DAN BENEDICTINE MACAM ADIK-BERADIK,MEREKA TIDAK BOLEH DIPISAHKAN…


Aku; undang-undang untuk jiwa???….kalau benedictine order untuk undang2 jasad manusia dah ada symbol pada jata,bendera,perlembagaan semua tu…Benedictine order untuk undang2 jiwa manusia apa pulak???


Bishop; INI ADALAH YG BERAT SEKALI BAGI KAMU…KATAKAN LAH PADA SAYA YG KAMU TIDAK INGIN MENGETAHUINYA..

Aku; tak kisah la hati saya pedih menerimanya..pak cik cakap je la..


Bishop ; MUHAMAD DAN KAWAN2NYA TIDAK MEMBENARKAN ILMU, SESUATU YG MEMBERIKAN HARGA KEPADA DIRI SENDIRI…MAKA KAMI HASILKAN PERKARA2 YG BERLAWANAN DGN MUHAMAD DAN KAWAN2NYA SETIAP PERKARA YG KAMU LALUI SEHARI-HARIAN AKAN MEMBENTUK JIWA2 KAMU…

SEMASA KAMU KANAK2…KAMU DIAJAR MENGGUNAKAN PANCAINDERA…KAMU DIAJAR BAGAIMANA SESUATU ILMU ITU AKAN MERESAP DI OTAK KAMU..KAMU DIAJAR MEMBACA,MENULIS,MENGIRA,MEWARNA,BERMAIN,BERLARI..

SELEPAS ITU KAMU AKAN DITANYA “BILA DAH BESAR NANTI NK JADI APA? APA CITA-CITA KAMU NANTI?”…KAMU DIAJAR SUPAYA MENJAWAB “BILA SAYA DH BESAR SAYA NK JADI DOKTOR,CITA-CITA SAYA MENJADI PEGUAM..DAN SEBAGAINYA”…PERBEZAAN JIWA BELUM WUJUD TETAPI FUNGSI2 WATAK SUDAH KAMU FAHAMI. SELEPAS ITU KAMU AKAN DIAJAR FUNGSI-FUNGSI ILMU,BAGAIMANA SETIAP ILMU AKAN BERTINDAK MENGIKUT MAKNANYA SENDIRI…KAMU MERASA KAGUM DAN PERCAYA ILMU

SELEPAS ITU KAMU AKAN DIPISAHKAN DENGAN ORG LAIN..KAMU DIAJAR UNTUK MENILAI “PELAJAR PANDAI” DAN “PELAJAR BODOH”….PELAJAR PANDAI MENDAPAT PUJIAN,PELAJAR BODOH DIMARAHI OLEH IBU MEREKA..INI ADALAH ASAS UNTUK MEMECAH BELAHKAN KAMU…TETAPI KAMU DIAJAR “PERPADUAN ANTARA KAUM” SUPAYA KAMU PERCAYA WARNA KULIT MENYEBABKAN PERPECAHAN.. PADAHAL PERBEZAAN ILMU ADALAH SENJATA..



Aku; kalau macam ni la keadaanya…orang2 kafir lagi bodoh sebab diorang lagi maju…tapi pasti ada orang2 Islam yang akan lawan Benedictine order..

Bishop;MAHUKAH KAMU TAHU MENGAPA MUHAMAD YG BARU AKAN KELIHATAN SPT ORG JAHAT SPT YG SAYA KATAKAN SEBELUM INI????

SEBAB DIA MENENTANG BENEDICTINE ORDER!!!

YA,SETELAH UMAT ISLAM SENDIRI MENGAKUI BAHAWA PEKERJAAN MEREKA MENDATANGKAN KESELESAAN HIDUP DAN MEREKA BERKATA “ILMU2 INI DARI CENDEKIAWAN ISLAM DAHULU,DAN LIHATLAH KAWAN2KU INILAH NIKMAT ISLAM”

SEBAB ITULAH UMAT ISLAM DIUMPAN SUPAYA MEREKA MEMPERTAHANKAN ILMU2 INI BAHAWA IA LAHIR DARI SARJANA2 ISLAM….PADAHAL KAMI TELAH MENGUBAH SUAI ILMU INI SEBELUM PENJAJAH MENGAJARKANNYA KPD KAMU

APABILA PAUS ROMAN PETER II MUNCUL NANTI,UMAT ISLAM AKAN DITUDUH OLEH ORG2 KAFIR BAHAWA ILMU2 KEPUNYAAN ISLAM LAH YG MEMBAWA KEROSAKAN KPD DIRI MEREKA…..ORANG2 ISLAM AKAN DIBUNUH HABIS-HABISAN OLEH ORG KAFIR..GEREJA X PERLU BUAT APA PUN…

ADAKAH ORANG2 ISLAM YANG DIKATAKAN “UMAT ISLAM CEMERLANG” AKAN MENIGGALKAN SEMUA “KECEMERLANGAN” MEREKA KETIKA MUHAMAD DATANG UNTUK MENCABUT KECEMERLANGAN PALSU MEREKA…SAYA FIKIR TIDAK!!!MEREKA AKAN MEMPERTAHANKAN “BENEDICTINE ORDER”….SAYA IZINKAN UNTUK KAMU CERITA PERKARA INI KPD ORG2 ISLAM…..KAMU AKAN LIHAT MEREKA AKAN BERKATA KPD KAMU “KAMU DAN CERITA KAMU SEMUANYA TIPU BELAKA”



KAMU MAHU MELIHAT “BENEDICTINE ORDER” DENGAN SELUAS MATA MEMANDANG….KAMU MAHU TAHU BAGAIMANA BENEDICTINE ORDER INI BERHASIL…TAPI SUSUNAN ITU BANYAK KEKURANGANYA…MANUSIA YG PERLU MENGGERAKKANYA…KAMU TIDAK AKAN MAMPU MENULIS BILANGAN MANUSIA DI ATAS KERTAS..


Aku ; org2 pak cik mesti pernah buat perkara seperti ini…betul tak?..saya rasa mungkin Vatican telah menyusulnya beratus tahun dahulu…itu anggapan saya saja..

Bishop ; KAMI TIDAK PERNAH TULIS IANYA DI ATAS KERTAS SEKALIPUN…..IA HANYA BERMAIN DI KEPALA KAMI SAJA..


Aku ; wah…hebat betul orang2 pak cik…tak menulis Benedictine order pada kertas….kalau tak tulis pada kertas,Vatican tulis dekat mana…mustahil lah pak cik!..perkara ini begitu rumit..akal manusia pun tak mampu ingat semua ni…


Bishop ; TIADA MASALAH BAGI PAUS MALAH PADERI SEKALIPUN…BENEDICTINE ORDER HANYA BERLEGAR-LEGAR DI INGATAN MEREKA…KAMI SANGAT KENAL WALI-WALI ISLAM LEBIH DARI ANAK MURID WALI ITU SENDIRI MENGENALI GURUNYA..WALI ISLAM LEBIH MULIA DARI MALAIKAT…MULIA BUKAN SETAKAT NAMA, MALAH WALI ISLAM MAMPU MELAKUKAN SESUATU YG MALAIKAT MAMPU LAKUKAN….

Aku ; memang la wali-wali Allah mulia…manusia dan malaikatkan makhluk yang berbeza,berbeza alam…mana mungkin manusia mampu melakukan perkara yg malaikat boleh lakukan


Bishop ; TUHAN KPD MUHAMAD PERNAH BERKATA MALAIKAT MAMPU MENGIRA JUMLAH TITISAN HUJAN YG TURUN DARI LANGIT….TETAPI WALI ISLAM MAMPU MENGIRA KEROSAKAN JIWA MANUSIA SATU PERSATU DAN SEBAB IA BERLAKU…UMPAMA JUMLAH TITISAN HUJAN YG TURUN KE BUMI…



Aku ; wali-wali gereja???….gereja pun ada pangkat wali ke?..adakah mereka mempunyai kebolehan seperti wali-wali Allah yg pak cik ckp sebentar tadi?

Bishop; TUHAN MUHAMAD ITU ADIL…DIA MEMBERIKAN MUSUH2 MUHAMAD KELEBIHAN YG SAMA..BENEDICTINE ORDER DITULIS OLEH WALI2 VATICAN….MEREKA “MENULIS SEPERTI MALAIKAT”…YA…MENULIS SEPERTI MALAIKAT,MENULIS DI DALAM JIWA BUKANNYA DI ATAS KERTAS..


Aku : “menulis seperti malaikat”…malaikat apa yg menulis…oh..adakah pakcik mengatakan menulis seperti malaikat raqib dan atit???…malaikat yg menulis amal kejahatan dan kebaikan…


Bishop ; YA…BENAR SEKALI…..JIWA MANUSIA ADALAH ROH..ROH MANUSIA DICIPTAKAN DARI CAHAYA…MALAIKAT MENULIS AMALAN KAMU SEPANTAS CAHAYA….JIWA MANUSIA SIFATNYA BERUBAH-RUBAH DAN IMAN MANUSIA BERUBAH-RUBAH SEPANTAS CAHAYA….MAKA BENEDICTINE ORDER PERLU “DIREKA SEKECIL ZARAH”…SUPAYA IA BOLEH BERFUNGSI DAN BERGERAK SEPANTAS CAHAYA…

Aku ; kenapa Benedictine order direka sekecil itu dan perlu bergerak sangat pantas seperti cahaya??…


Bishop ; BENEDICTINE ORDER PERLU DIREKA PANTAS SUPAYA MAMPU BERFUNGSI DALAM KEADAAN DIRI KAMU TIDAK MENYEDARINYA,APABILA KAMU TIDAK MENYEDARI IA BERLAKU,MAKA KAMU SEBENARNYA TELAH PUN DITIPU…..



Aku ; Benedictine order ni sungguh rumit sehingga saya tak tahu dimana hujung pangkalnya…tak tahu bagaimana semua ni bermula…susun –susun lagi pening kepala….lagi la nk “menulis seperti malaikat”….

Bishop ; BENEDICTINE ORDER BOLEH DILIHAT DENGAN HATI… ….HATI KAMU MESTI LEBIH PANTAS DARI PANDANGAN MATA SUPAYA AKAL KAMU TIDAK DITIPU PANDANGAN MATA ..TETAPI SAYA LIHAT KAMU TIDAK MAMPU..

Aku ; jika manusia biasa tidak mampu melihatnya…macamana kami boleh terlibat sama dengan Benedictine order…padahal kami tak tau kewujudannya


Bishop; UNTUK ITU KAMI TELAH MENGHASILKAN MAKHLUK YG SAMA PANTAS SEPERTI MALAIKAT…..



Aku ; hari tu pak cik ada cerita pasal malaikat kan…pasal Vatican mencipta makhluk yg sama pantas seperti malaikat kan…adakah ini suatu perumpamaan atau memang makhluk ini betul betul ada dan boleh dilihat ..bila pak cik sebut makhluk je saya rasa seperti ia makhluk hidup seperti manusia dan haiwan..

Bishop ; MAKHLUK HINA INI HANYA SBG SEBAB SAJA,TIDAK PENTING BG KAMI…APA YG LEBIH UTAMA ADALAH SERAPUH MANA JIWA MANUSIA DAPAT DIHASILKAN DGN MASA YG SEMAKIN SUNTUK NI..YA..HANYA TINGGAL SETAHUN DUA NI SAJA….

TUJUAN PENCIPTAAN ADALAH ARAHAN VATICAN,YG MEMBUATNYA ADALAH KESATRIA-KESATRIA…TETAPI IA TIDAK TERUS DICIPTA….APABILA BENEDICTINE ORDER TELAH SEMPURNA DUDUK BERTAKHTA DI HATI MANUSIA BARULAH IA DILEPASKAN…

Aku ; maksud pak cik makhluk ini bukan matlamat, tetapi ia dicipta untuk membantu menjayakan Benedictine order…macam tu ker..apa yg org2 pak cik buat sebelum makhluk ini dilepaskan…


Bishop ; YA…..SEMASA PENJAJAHAN,WALAUPUN PEMERINTAHAN TELAH DIPISAHKAN DGN RAJA YG HANYA MENGURUSKAN AGAMA DAN BUDAYA…HASILNYA MASIH TIDAK MEMUASKAN…WALAUPUN KERAJAAN DI SELURUH DUNIA TELAH DIGULINGKAN…TAPI SEMUA AGAMA DI DUNIA NI MASIH TEGAK BERDIRI…UMAT ISLAM MASIH MENYEMBAH TUHAN MUHAMAD,UMAT2 KAFIR DI TIMUR DAN BARAT,UTARA DAN SELATAN MASIH MENYEMBAH BERHALA…BEGITU SAKIT HATI PAUS DAN PADERI2 VATICAN MELIHAT SUASANA INI….SAKIT HATI YG TERAMAT SANGAT…BANYAK NYAWA DAN HARTA TELAH RAJA2 ERPOPAH KORBANKAN UNTUK VATICAN….VATICAN BUKAN MAHU KEKAYAAN HASIL BUMI DI TANAH JAJAHAN DAN RAJA2 EROPAH TELAH MENJADI TULISAN SEJARAH DEMI MELINDUNGI GEREJA

Aku ; macam tu ye….kenapa kehidupan sesuatu rakyat tidak berubah walaupun kerajaan mereka telah digulingkan..rakyat mampu teruskan hidup sendiri tanpa sebuah kerajaan ke?


Bishop ; YA BENAR SEKALI….WALAUPUN KERAJAAN MEREKA TELAH HANCUR TETAPI RAKYAT MASIH MAMPU BERDIKARI,RAKYAT TIDAK ADA MASALAH..MEREKA LARI KE CERUK HUTAN DAN GUA LALU MENCARI MAKANAN SENDIRI…KEBERGANTUNGAN KEPADA RAJA TIDAK WUJUD,RAKYAT TAHU APA YG MEREKA HARUS LAKUKAN,MEREKA TIDAK PERLUKAN PIMPINAN SESIAPA,SESIAPA SAHAJA MAMPU BERJUANG….MEREKALAH RAJA,MEREKALAH BAPA,MEREKALAH GURU,MEREKALAH RAKYAT….SEORANG SAJA MAMPU BUAT PELBAGAI PERKARA

LALU PAUS BERKATA “JADIKAN MEREKA SETIAP SEORANG,SATU KEBOLEHAN SAJA…KAMU AKAN LIHAT PEMERINTAHAN PAUS-PAUS BENEDICTINE AKAN DATANG NANTI, RAKYAT AKAN MEMBERI MAKANAN KEPADA PAHLAWAN,PAHLAWAN AKAN MEMBERI KESELAMATAN KEPADA RAKYATNYA…JIKA RAKYAT MATI,PAHLAWAN AKAN MATI KELAPARAN…PISAHKAN ANTARA PAHLAWAN DAN RAKYAT…”

KUNCI BENEDICTINE ORDER ADALAH “MEWUJUDKAN KEBERGANTUNGAN ANTARA SATU SAMA LAIN”…YA…SUPAYA MEREKA MENJADI BENAR2 LEMAH SEBELUM MUHAMAD KEMBALI LAGI…PECAHKAN MEREKA KEPADA BANYAK BAHAGIAN…RAKYAT YG MENJADI PAHLAWAN,RAKYAT YG BERCUCUK TANAM,RAKYAT YANG MENGURUS RAKYAT,AGAMAWAN YG HANYA MENULIS KITAB,DAN RAJA YG HANYA PATUNG SAHAJA…ITULAH YG DINAMAKAN “NEGARA”



Aku ; oh…jadinya Benedictine order ini bukan suatu pilihan,oh..patut la dulu pak cik ckp pasal bayi…sejak bayi lagi Benedictine order sudah menguasai manusia..setiap nyawa manusia…apa yg pak cik maksudkan “sesuatu harus berlaku” supaya Benedictine order akan diterima tanpa wujud pilihan dan tak disedari orang?

Bishop ; KAMU MASIH INGAT LG YA….YA..SELEPAS JASAD MANUSIA SELAMAT…MANUSIA SUDAH MENYUKAI SUASANA SELAMAT…MAKA PEPERANGAN BESAR-BESARAN HARUS BERLAKU SEKALI LAGI…SUPAYA MEMBUATKAN MANUSIA MERASA MEMPERTAHANKAN JASAD ADALAH SYARAT IMAN DAPAT DIPERTAHANKAN!! UNTUK PERANG INI BERLAKU….



“PERANG DUNIA PERTAMA” DIREKA SUPAYA DAPAT MEMBUATKAN PENJAJAH BERKATA KEPADA ULAMA-ULAMA KAMU “ RAKYAT PERLU MEMILIKI KEMAMPUAN SERTA KEBOLEHAN SEPERTI ORANG-ORANG EROPAH ,MUNGKIN RAKYAT DIJAJAH SEKALI LAGI JIKA TIDAK MAMPU BERSAING SENJATA..PERLU ADA KEMAJUAN ILMU”

LALU RAJA DAN ULAMA KAMU YG BODOH ITU BERKATA “UMAT ISLAM MESTI MENGUASAI ILMU,DENGAN ILMU KITA DAPAT MEMPERTAHANKAN DIRI KITA”OLEH SEBAB ITU PENJAJAH MULA MENUBUHKAN PAHLAWAN DARI ORANG2 TEMPATAN, MAKA ‘CANTUS’ TELAH BERTAPAK DI TANAH JAJAHAN YG SPT SAYA CERITAKAN SEBELUM INI..



Aku ; pak cik cakap ilmu yg disihirkan??..ilmu pun boleh disihirkan ke?..tak pernah saya dengar ilmu sesuatu yang boleh disihirkan…dalam islam pun saya tak pernah dengar pasal ini…saya ingat sihir tu perkara jahat yg berkaitan alam ghaib saja…

Bishop ; …VATICAN DAN KETURUNANNYA TIDAK AKAN SESEKALI MENYIHIR JASAD MANUSIA…KAMI TIDAK AKAN MELAKUKAN PERKARA2 BODOH SEPERTI SIHIR2 MURAHAN DI DUNIA INI..

WAHYU PERTAMA KEPADA MUHAMAD TELAH DI “BENEDICTINE” KAN…HANYA VATICAN,DARI PAUS HINGGALAH PADERI SAJA DI ATAS PLANET INI YG MAMPU MELAKUKAN SEMUA INI…KAMI SEDAR BAHAWA KAMI ADALAH NAMA2 MAKHLUK YG TERTULIS DI DALAM AL-QURAN DAN MENJADI SEBAB MENGAPA KAMU UMAT ISLAM DIWAJIBKAN MENGENALI 25 ORANG RASUL….



Aku ; tapi bukankah Imam Mahdi akan berkuasa selama 7 tahunkan…maksudnya dia akan menewaskan paus roman peter ii dalam masa tujuh tahun ke?

Bishop;..SETELAH 700 TAHUN KAMI MELAKSANAKANYA DENGAN MUDAH SAJA TUHAN MUHAMAD INGIN MENGHANCURKANYA DALAM 7 TAHUN SAJA…SAYA INGIN LIHAT BAGAIMANA MUHAMAD AKAN MELAKUKANYA NANTI….
Share this post :

+ comments + 38 comments

Ra'yu
October 11, 2010 at 10:27 PM

Ilmu spontan yang paderi tu kata menarik minat aku....

Dari pemerhatian aku kepercayaan tertinggi golongan ini bukan percaya kepada Tuhan tetapi pada Mother Nature.Mendakwa agama mereka dari Jesus serbagai Tuhan anak .....tanpa mengakui tuhan yg sebenarnya.Kalau begitu Iblis pun bolih tumpang semangkuk...kan!!?

Dari kepercayaan nature inilah terbagun banyak aliran dalam Kristian sendiri.Kepercayaan berlaku secara semulajadi itulah yang di katakan dek paderi tu sebagai pengetahuan Spontanius.

Anonymous
October 11, 2010 at 10:28 PM

Spontanius,tu baru tahap gerak reflek pada psikologi bro...

betullah katanya tu Spontanius diorang yang populer kan .Kalau menjurus dalam ilmu hypnopsis / pukau memang akan takluq minda secara psikologi.

.....qQ
October 11, 2010 at 10:29 PM

Semua style dan cara nampak serupa je.Pecah dan Takluk.Divide and Control.Sekarang ni diorang dah kepong tanah hijjaz.Nampak macam vesible aje tapi masih real.
1926 Ibnu Saud merampas kuasa Syarif Hussein di Mekah...tapi dalam WW1 syarif Hussein dah buat MOU dengan British.British bagi gula2 lo li pop kemerdekaan pada Arab kalau membantunya menewaskan Turki yang menguasai bumi Arab pada masa tu....Syarif memang setuju pasal Turki dah ada pengaruh Sekular Attartuk.

Tapi ada komplot rahsia british untuk menguasai Arab melalui pengaruh Hussein.Projek landasan keretapi Jeddah,Syiria dan Jordon adalah loli pop British pada masa tu....

Tapi ibnu Saud bagi rosak itu program maaa...so kuasa Eropah tukar pula ke Plan B.Menara jam besar dan seluruh tangan ghaib tu lah plan B nya.Modus operendi nya bebas dari Turki,merdeka kejap kemudian jajah semula...kalau gagal masuk plan B......rupanya bila Al Saud ada kuasa,pengaruh sekular Turki dah masuk dalam tanah arab....manson pekat dari dinasti Attartuk...

Anonymous
October 11, 2010 at 10:29 PM

Yup!!! plan B tu yg berjubah replankan.Tapi ada satu lagi lagi versible power...masuk dgn konsep Art Of War.bukan lagi divide and rule.

Anonymous
October 11, 2010 at 10:30 PM

Bro..... bible tu masih ada lagi ayat yang masih sama faktanya dengan Al Quran.

Ramai yang tolak bebulat.Sedangkan tolak satu ayat jer yg masih valid dah kira kufur....ca ne tu???

.....
October 11, 2010 at 10:31 PM

Kau pergilah tanya org yg tolak bulat2 tu...pesal dia tolak bulat2...dia pernah kaji habis tak....dia faham tak beza tek dengan makna...beza kitab dengan hakikat kitab....kalau diorang tau tentu faham nak apply Art Of War....ehemmm...

Bible = kitab taurat ( Nabi Musa ) campur Injil yang di karang sendiri olih pendita Kristian yang di panggil New Testament.Taurat tu yg di panggil Old Testament....gabungan dari dua tu yg terhasil bible.Memanglah tak asli lagi tapi team Hazel kena pandai baca potential and constrain.Jangan berfikir macam otak tong sampah...contohi Ahmad Deedat dalam hal begini.

Percaya pada rasul2 dan kitab2 adalah rukun imam.Masih ada senarai nama rasul dalam bible tu dan beberapa ayat yg masih serupa dari taurat hatta serupa dalam al quran sendiri...pikir lah sendriiii.....

Anonymous
October 11, 2010 at 10:32 PM

Ni aku senaraikan sedikit sejarah orang Eropah....supaya ada counter psikologi dengan cerita dialog Pade dengan budak kat atas tu...

Asalnya bangsa Slav dan Teutonic adalah dua bangsa yang berdiam di Utara Eropah satu masa lalu.Mereka adalah saki baki bangsa yang datang dari zaman Neolithic iaitu selepas zaman ais (Ice Age).Hakikatnya zaman akan terus beredar, seterusnya dua bangsa ini berkembang biak dan di kenali sebagai Anglo Saxon.Mereka ini lasak, penakluk,babarian dan pengembara.Sifat penakluk mereka telah menguasai banyak negara Eropah,menyerang Pulau Britain dan menguasai pribumi dipulau itu.Keturunan mereka bercampur dengan keturunan asal orang pulau ini yang digelar Orang-orang Wood,yang pernah dipimpin olih Antonio atau Arthur semasa peperangan tersebut.

Namun lama kelamaan pulau tersebut jatuh juga ke tangan dua keturunan dari utara ini.Keturunan mereka bercampur baur pula dengan orang-orang pulau yang kita kenali sebagai orang Inggeris ketika ini.Namun cucu-cicit orang Britain melupai sejarah bangsa nenek moyang mereka.Keturunan baru dari pulau dan dari Eropah ini menjumpai pula Amerika dan menghapuskan pribuminya.India Merah pupus ditangan orang-orang gasar ini dan klaim benua Amerika itu mereka pula yang punya.Seterusnya Benua Amerika di penuhi pula olih kloni-kloni yang mula membuka tanah disitu.Namun hakikatnya mereka adalah datang dari keturunan yang sama cuma berbeza ras tetapi kebanyakkannya juga datang dari Eropah.

Ketahuilah teras bangsa mereka bukan dari keturunan Bani Israil namun yang anehnya ramai diantara mereka yang memeluk agama Kristian dan memuja Jesus/Nabi Isa as yang dianggap sebagai Tuhan,sedangkan ajaran itu telah terpesong dari yang sebenarnya.Nabi Isa as diutus olih Allah swt sebagai Rasulnya, Baginda membawa syariat hanya untuk bangsanya sendiri iaitu Bani Israil sahaja.Nabi Isa as tidak diutus kepada bangsa Anglo Saxon,US Caucasianatau keturunan yang tinggal di Eropah.Olih itu orang kulit putih tidak ada hubung kait langsung dengan agama Nabi Isa as.Agama itu untuk orang Israil aka Yahudi sahaja.

Perhatikan bukti ini:

Dan Allah mengajarkan kepada Nabi Isa Al Kitab,Hikmah,Taurat dan Injil.Dan sebagai Rasul bagi Israil.....Al Quran Ali Imran:48-49

Isa tidak lain hanyalah seorang hamba yang kami berikan kepadanya nikmat (kerasulan) dan kami jadikannya bukti kekuasaan Allah untuk Bani Israil......Al Quran Az-Zukruf 59

Malah dalam Bible sendiri ada mengatakan:

"Sesungguhnya aku ( Nabi Isa as/Jesus) hanya di utuskan kepada Bani Israil sahaja. ."..Bible Matthew 15:24

Jesus memberi pesanan kepada 12 orang anak muridnya.Dia berkata:"Jangan kamu menyimpang kejalan bangsa lain atau masuk kebandar orang Sameria,melainkan pergilah kepada gembalaan yang tersesat (orang-orang sesat ) dari umat Bani Israil."...Bible Matthew 15:5-6

Disitu jelas, Jesus menghalang anak muridnya menyebarkan ajarannya keselain dari bangsa Israil.Dalam Bible Mark 7:29 dan Bible John 12:20-23 diterangkan bagaimana bangsa Yunani yang ingin belajar dan menjadi pengikut Jesus dilarang dari menyertainya.Seterusnya seorang wanita Kana'an yang datang untuk mengubatkan anak perempuannya yang sakit dan ingin mengikutnya juga tidak diterima olih Jesus.Lalu tersangatlah janggal bangsa selain dari Bani Israil terus ingin menjadi Kristien,sedangkan sangat jelas Jesus melarangnya.Sementara dalam Bible Matthew tadi iaitu ayat 19-29 Jesus mengatakan dia tidak mengajak orang selain Bani Israil dan dia hanya akan menghakimi 12 suku Yahudi itu sahaja.

Anonymous
October 11, 2010 at 10:34 PM

Bagunlah!!!! ...Wahai bangsa Malaysia,Nusantara dan Seluruh Dunia !

.....Melayu, China, India,Kadazan, Bajau, Dayak,Iban dan sebagainya jika anda bukan Bani Israil tetapi memeluk Agama Kristien,sesungguhnya Jesus atau Nabi Isa as tidak akan memperakui anda sebagai umat dan pengikutnya.Anda hanya didorong olih Mubaligh-mubaligh dan Paderi-paderi yang mencari keuntungan dan berbagai lagi motif rahsia yang tidak dapat di pastikan.

Tahukah anda semua,salah satu dari doktrin Kristien ialah mempercayai 'Tuhan' yang akan turun semula kebumi dan mengangkat pengikutnya ke langit.Namun begitu untuk membolihkan 'Tuhan' ini turun dan muncul, seluruh bangsa yang bukan beragama Kristien atau bukan dari Bani Israil akan di hancurkan serta di hapuskan,kononnya sebagai korban untuk meraih belas kasihan ' Tuhan ITU' supaya segera turun dan mengangkat pengikutnya yang setia ke langit.Seolah-olah satu peperangan.Siapakah agaknya 'Tuhan' jenis dan bersifat brutal begitu???

Nah! jika anda bukan berbangsa Israil dan mengikut ajakkan Mubaligh itu atau dalam contoh mudahnya :Anda seorang Melayu atau China atau India lalu bertukar menjadi Kristen, lalu tanyalah pada diri anda apa tujuan anda di Kristienkan atau adakah anda benar-benar nampak kebenaran sehingga bercita-cita untuk menjadi Kristien?atau sebenarnya anda dirancang untuk di korbankan supaya 'Tuhan' segera turun?Ketahuilah fakta dari Bible sendiri bahawa Jesus tidak akan menerima pengikutnya yang selain dari Bangsa Israil atau Yahudi.

Pendita Yahudi iaitu Paulus/Saul yang yang menyesatkan Agama Nasrani yang asal dengan memanipulasi nama Nabi Isa as.Konsep keesaan Tuhan (KetunggalanNya) bertukar ganti dengan serapan kepada konsep Trinity ciptaan Paulus sendiri.Tidak susah untuk mengkaji agama purba atau pagan yang sepadan dengan konsep Trinity/Tritunggal ini.Ciptaan Paulus ini mempunyai persamaan dengan agama orang Greek,Romawi,Mesir dan Parsi.Konsep jelmaan Manusia Dewa atau Anak Tuhan ada dalam agama Greek, dewa jelmaan mereka di panggil sebagai Appolo dan Dionysus sementara Karn bagi Agama Hindu,Mithra bagi orang Parsi,Hercules bagi orang Romawi, Attis Adonis bagi orang Phrygia dan Syiria kuno,Ba'al dan Astarte bagi orang Babylon,Isis/Osiris/Horus dikalangan orang Mesir purba.

Konsep Trinity ini benar-benar mampu menguasai orang-orang Eropah yang babarian itu,Yahudi telah menguasai mereka dengan cara ini padahal mereka mengikut cara dan pengangan yang tersangat berbeza dari apa yang dibawa olih Nabi Isa as/Jesus serta anak-anak muridnya.Gereja Trinity di kurun-kurun yang lepas telah memerangi dan memusuhi semua golongan Nasrani Unitarian (Nazarenes,Ebionites,Donatist,Arians,
Adoptionists,Paulicians,Illuminists,Cathrii dan Goths) yang mana mereka ini memilih untuk mengikut ajaran asal Nabi Isa as tetapi mereka dihapuskan semasa penaklukkan zaman pertengahan dan olih penaklukkan Sepanyol.Seterusnya mereka mula menghapuskan Umat Nabi Mohammad saw hingga kini.

Anonymous
October 11, 2010 at 10:35 PM

Oiitt bro...lepas baca 2-3 kali banyak juga permainan spiritual desire magical massege yg tertanam dalan dialog tu....

bro semua,bagi lah komen panjang sikit...

Anonymous
October 11, 2010 at 10:36 PM

hehehe!!!!!!komen bolih...hulurlah nasik ayam ko,milo ais ko....koreng tokak den asyik nak mengomen kerja org jer ni...

Anonymous
October 11, 2010 at 10:37 PM

hahahah!!! nanti kita parking lah kat mamak pelita ke,atau cafe tomyam kak Mok sup tu dia....cantikkkkk!!!

Anonymous
October 11, 2010 at 10:40 PM

Ok .....kaw kaw sedut lah nanti...

Aliran metafizik kristien ti banyak pengaruh filusuf trencendiatial...memang betul ada olah kerohanian...seolah2 mirip sufi tasauf....ada gak macam darwis,petapa,mabuk2 dan jurus sakti....jangan memain....waaa punya team sedah kena...

Sebab campuran sihir black power tu ada campuran tradisional frenz,....kau pernah dengar Ilmu Babil???tak pernah kan!!! tu lah malas selidik benda cenggitu...mujur kau nak belanja aku tadi...hahaha...

Cerita Harut Maarut pernah dengar kan....haaa itulah dia asal usul ilmu sihir sampai hari ini....kemudian bercampur aduk dengan mainan Iblis dan Syaitan....jin2 dan sebagainya..

Harut Maarut mengajarkan sihir dan masih berkembang sampai hari ini.Pakar ilmu ini di panggil Esoteric arts...berkembang dalam banyak jurusan asterologi,soul healing, kimia alami,horoscopik,palm,avatar,occultisme,harry potter,boshido,tantraisme,kabalah dan macam lagi...kau jangan gelak atau tak caya....sebab kau tak pernah nak mengkaji benda2 macam ni.

Semuanya tersebar dalam berbagai bangsa India,China,Assyiria,sumeri,Chaldean,Luxor,Copt Mesir yang beragama Kristian.Dari Copt Mesir nilah terhasil dengan banyaknya buku2 sihir salah satunya 'Falah an Nabatiah' dari karya Babylonica.Tu sebab ada dua aliran kerohanian satu Al Haq dan satu lagi yg Batil.

Lu pikirlah sendiri.... kenapa begitu banyak simbol Pharoah dalam dinasty Kristen hari ini.Dari dialog tu sesaja jer paderi buka rahsia adanya Kunci Rahsia....apa tu...sesaja buka cerita ke orang pehal pulak????

Anonymous
October 11, 2010 at 10:41 PM

ada turunan psiko ke atau sesaja nak tunjuk terer dia......!!!

Anonymous
October 11, 2010 at 10:43 PM

no...no....no...wajah belum tentu menggambarkan org nya.

Dia nak naikkan wabak alter pati rasa terhutang budi pada mereka.Kononnya kalau tak de movement dari diorang maka tak terjadi tamadun cam hari ini....

Di sini kita kena ada teras iman yang kukuh....hakikatnya mereka sendiri pun tak yakin dgn apa yg diorang plankan.Kita kena faham hakikat kejadian dari awal dan akhir adalah ciptaan Allah SWT ..Apa pun perancangan mereka hakikatnya duduk dalam perancangan Allah jua adanya.Jangan kita beralih pandangan hanya terbaca dialog sebegitu.

Konsep Mother Nature tu tipu belaka sama cam Darwin.Konon ada evolusi pada alam...padahal fosil pepatung 100 juta tahun dahulu sama jer dengan pepatung yg terbang celup2 ekor di air hari ini,ikan,burung,monyet semuanya tetap sama.Sains biologi pada mahkluk menafikan mahkluk ada sifat mutlak tuhan,begitu juga sistem biologi pada Jesus,tidak mencerminkan dia tu Tuhan atau anak Tuhan pun...

Anonymous
October 11, 2010 at 10:44 PM

ada cara ke nak bagi elak mendremmmm sebegini...Babil kuno tu siap ada darah black dog born tu....

tak mampu bertahan dek org awam...

Anonymous
October 11, 2010 at 10:46 PM

Duduk dalam kerohanian yg haq,

Tak bley main zahir syariat semata2,sampai tersangkut dengan dogma kes perempuan kena sunat ke idak,kunut baca ke idak ......tu remeh temeh....jangan terperangkap dgn Sindrom Mediocre sebegitu.

Anonymous
October 11, 2010 at 10:46 PM

down sindrom apa pulak tu......??? bahasa tinggi tu...

Anonymous
October 11, 2010 at 10:48 PM

heheh!!!!..makna nya lumpuh utk berfikir maju dan gelap dalam kerohanian sejati.

Leka dengan racun ingin populis,mitos lagenderis,antik klasik viewing,terlalu nostalgis dan kekadang syok sendiri....ahahahah

ok lah kang org tuduh kita saja lambatkan solat pulak....

salammm....

Anonymous
October 11, 2010 at 10:49 PM

Ok aku kontek kau nanti...

adios...

October 11, 2010 at 11:20 PM

salam..lepas dua tiga artikel baru saya nak mengomen jugak...

dari pemerhatian saya, seolah2 anon2 ini hanya dari satu jasadi saja.

selang seminit, cam chatting plak. sedangkan secara logikalnya tiap jawapan selepas komen yang pertama memerlukan sekurang2nya 2 -3 minit untuk respond..

barangkali 2 jasadi yang ada pada 1 tempat yang sama...atau 2 buah komputer pada jasadi yang sama...

ha3, maaflah, ini hipotesis saya.

teruskan berdialog.. moga2 semua dapat pencerahan.. wassalam

Anonymous
October 12, 2010 at 11:39 PM

perancangan Allah tu Maha Hebat....lantak pilah benedictine....

KingKong Bundy
October 13, 2010 at 7:10 AM

salam..

first time nak ngomel ni...

dialog di atas mesejnye to me la...
membuktikan kenyataan - appearance and reality are different from each other in dajjal age..dlm zaman fitnah dajjal...dajjal menawarkan syurga yg pada hakikatnya neraka dan membuat syurga itu kelihatan seperti neraka..

olih itu hanya mukmin sejati yg dapat melihat dgn matahati/basirah keadaan ini and the rest akan mengikut/menyambut tawaran syurga yang dibawa dajjal..maka kafir la mereka..

welcome to the dajjal age!!!

hartamas
October 13, 2010 at 8:44 AM

benar tu kingkong...

ni lah syurga yang di tawarkan oleh mr.dajjal

tp buat masa ni tak rasa lagi sebab dah sampai peringkat 'selamat'..

mgkn pada satu masa nnt, mr.D ni sengaja tarik syurga dia dan bina neraka plak. masa tu laa manusia2 dlm dilema..

Anonymous
October 13, 2010 at 9:19 PM

Aku pun ada gak bagi komen atas nama anon....tulis petang dalam pukui 4 cam tu...

tapi time kat board komen tu unjuk pukui 10 pagi....makanya time counter tu ada salah tak tepat....

hassel kena baikilah....

October 13, 2010 at 11:06 PM

Aku baca Banedik doktrin (BD) tu nak tergelak pun ada ....aku dapat baca yg ori nya....Lawak giler habisss...

Nasib aku baik juga selepas sempat berziarah dengan kekawan yg buat kajian tentang Vitican Feshion yang banyak mengupas perihal Vitican, dunia kristian dan juhala-juhalanya.Bagi aku orang secerdik laksana seperti Al Mahdi dan Isa as yang Ori,hanya mengambil masa tak sampai 6 bulan untuk menjahanamkan BD tu.Tunggulah!!! tak payah sampai tujuh tahun pun....lagi satu persoalannya lepas jahanam BD tu apa yang timbul???

Pasti yg akan timbul satu agama gaya baru.Org penganut Kristian BD akan terserap kepada satu dakyah baru....sudah semestinya dakyah Anti Christ yang kononnya hebat...sambil menutup topeng kepalsuannya.Org yg banyak mengkaji perihal The Truth dah tau hal begitu,cuma yg tersangkut BD tinggal lagi yg terperangkap dengan mainan mind control dan hinopsis yg memukau jiwa.Mereka tersekat pada alam kebendaan dan tak lepas lagi dengan sembahan bahala peringkat tinggi....

Sejahtera atas kamu.

Anonymous
October 13, 2010 at 11:07 PM

Wah...bro ,gua dapat trace bro...hujjah kita kat sini tak kurang dari ilmuan yang pasti.Ramai peminat nampak.Ada gak yg lama hilang muncul semula...Tetamu pun ramai juga...tak kurang yg hantar hadiah, berpeluh gua sambut.....hehehe!!!

Ni ha..... aku jumpa cerita kesinambungan dari Copt Mistik Mesir/Egipt punya banyak giler simbol Sihir Firaun di gunakan...terutama dlm siri The Arrival tu...

http://akusatudandunia.blogspot.com/

http://illuminatidajjal.blogspot.com/

http://haz1khalid.blogspot.com/

Kredit utk semua pemilik blog...hehe...banyak lagi sebenarnya korang google lah sendiri ye..

Bro,Dajjal kulit putih kan!!!???? ha jawabbb bul jawab....!!

Anonymous
October 13, 2010 at 11:09 PM

Jawab ul jawab konon ...kemarin tu setakat Rojak dengan milo ais jer kau bagi...tak pasal2 kena ulas buku Novel baru kau pulak...dahlah novel bapak mahal...30 paun sterling satu...bapak mahal tu!!!!...

Kali ni kurang-kurang kau bagi aku notepad satu tak pun note book yg nipis tu...letih aku menaip komen hujjah kau jer....lepas tu briyani arab dengan air sarbat kelapa laut biji selasih satu set...lepas tu gaji tiap2 bulan...lepas tu....lepas tuuu...

kedekut kalu mau hilang juta-jutaan ringgit....buat lah macam haji bakhil....

Anonymous
October 13, 2010 at 11:10 PM

oiii...demand tu....kau ulas jerlah novel tu nanti kita kira belakang kira-kira ye....hahaha..

Anonymous
October 13, 2010 at 11:11 PM

Ok...Ok...aku tunggu...

Yes Dajjal asalnya berkulit putih atau kemerahan....Ini dari kajian kekawan aku jugak....point asalnya kau baca dulu hadis Syd Tamin Ad-dari r.a yg jumpa AL-JASASAH tu...kat situ jelas Dajjal belum buta dan berkulit putih ke merahan....bagaimana pula bertukar jadi hitam, rambut kerinting,pendek dan hodoh sekali....ni aku terangkan.....siap sainstifik sekali tu...perhatikan bagaimana perkaitan antara ras dan kaum di barat tu...

Dajjal akan keluar 40 tahun pertama membagunkan teknologi yang canggih sehingga menciptakan klon-klon mahkluk yang berbagai rupa, hingga kita tak tahu untuk di panggil samada manusia atau binatang.Jangan kita pula heran kerana aliran membinatangkan manusia memang telah diserapkan secara halus dalam kehidupan manusia sekarang ini lihat saja teori Darwin.Akibatnya telah wujud bebagai jenis aliran pemikiran manusia yang sangat sukar untuk dinilai dan disatukan sebagai satu keluarga manusia...sistem ini telah di bagunkan dalam masyarakat hingga di kenali sebagai satu aliran 'Sains Sosial Kemasyarakatan' .....

Teknologi pengawetan Mummy bukan sekadar untuk membuatkan mayat tahan lama tetapi tujuan utamanya kononnya ialah untuk Kehidupan Baru atau Hidup Semula selepas mati.Teknologi Mummy ini di kaji dan di'upgrade' olih pengikut Dajjal (Mad Scientist) hingga terbangun Teknologi Kejuruteraan Eugenik Genetik yang sangat bertentangan dengan fitrah manusia sendiri.Mummy bukan saja ada di Mesir tetapi ada di seluruh dunia (China,Filipina,Mexico,Peru, India dan lain2) yang bertujuan menghidupkan Semula sesuatu yang telah mati.Begitu juga Teknologi pembinaan Pyramid,Pyramid ada seluruh dunia bukan saja di Mesir.Cuba kaitkan shir copt Mesir dengan kristian sekarang ni....

Sistem pyramid seluruh dunia.Bermakna satu masa yang lalu dunia di tabdir olih satu kepimpinan yang memiliki satu pemikiran.Dajjal sangat memahaminya dan mengkajinya,dia ingin menuju kepada itu.Menjadi Raja dunia malah seperti Tuhan Yang Satu, ala-ala Firaun la tu...Firaun Moden!!!...tetapi mengikut kefahaman sewelnya sistem itu harus di bangunkan dengan jenama baru,wadah baru yang lebih 'elegan dan versatail'.Maka terbangunlah cita-cita New World Order,Dunia tanpa Sempadan,New Religion,One World Religion dan berbagai lagi order baru yang di fikirkannya perlu.Namun dia sanggup buat apa saja demi matlamat itu.Pembaharuan,Reforming dan Transforming adalah metodologi utama Dajjal..

Ya! Jangan marah bila aku agak pesimis dengan kedatangan Mujaddid setiap awal 100 tahun.Kita perlu duduk pada pemahaman situasi masa.Ia mungkin sesuwaiiii.... beberapa abad yang lalu tetapi tidak sesuai ketika ini.Hari ini masa bergerak pantas.Dajjal sangat suka perkataan Pembaharuan, ianya seperti snek ranggup berempah untuk dikunyah-kunyah dan ditelannya.Jangan kata Dajjal tidak tahu apa-apa tentang Hadis,Al Quran,Islam,tentang agama-agama seluruh dunia,tentang hukum-hukum dalam agama,tentang kerohanian....malah dia sangat alim dan telah mengkajinya lama.Jangankan untuk merubah ideologi, peganggan agama,memecahkan setiap kesatuan,malah sanggup merubah perwatakkannya sesuai dengan alam baru ,alam akhir zaman.Dia menguasai ilmu-ilmu orang purba dan telah di permodenkannya.

sambung....

Anonymous
October 13, 2010 at 11:12 PM

Namun akan berlaku Hentaman Al Kubra semasa pengepungan 960 ribu+++ (pasca Armageddon atau Perang Al-Majidun) itu benar-benar mengubah segalanya bagi Dajjal selaku komander tertinggi kumpulan kuffar.Teknologi dan ketumbukkan tenteranya betul2 terpukul.Hentaman meteor datang bersama radiasi luar angkasa lepas,bersama toksid dan haba yang memanaskan serta melecurkan tubuhnya.Hentaman itu membuatkan Dia hampir mati hangus terpanggang.Dia jadi cedera parah tetapi sempat di bawa lari ke Khurasan.Radiasi dan toksin yang terkena pada badannya masuk kedalam badan,daging dan tulang-temulang hingga menjadi reput dan membengkak.Dajjal yang asalnya hensem,berkarismatik,jadi manusia gemuk pendek.Rupa yang hensem sudah bertukar dengan wajah hodoh,pincang sebelah kaki,kulit kehitaman,kepala benjol berkotak-kotak, berambut kerinting,buta sebelah mata,mata tertonjol keluar bagai biji anggur tergantung,bermata sebelah,mata kanannya tidak bercahaya,mata kiri menjulur keluar,terbelalak,terbeliak atau menjulai diatas pipinya seperti kahak yang melekat di dinding ,ada tertulis huruf Kaf Fa Ra didahi malah wajah yang ternyata terhapus sebelah.

Tulang tengkorak pada pipinya yang diserapi radiasi jadi reput hingga biji matanya terjulai keluar.Radiasi juga yang mengakibatkan struktur tulang rangkanya merapat hingga menjadikan tubuhnya pendek dan merendah.7 tahun di Khurasan dia cuba membaiki dan merawat dirinya juga para pengikutnya dengan seluruh ilmu dan pengalaman yang di milikinya,termasuk dengan ilmu mencipta klon,Alien,Uruk Hai,Humonoid,Reptile Shifting,Ilmu impalan sel,Euginic Genetic Engenering,Pembedahan plastik,Gantian sel-sel rawan,Impalan Metal dibadan dan macam-macam lagi teknologi yang dia sendiri ideakan.Radiasi yang tertanam dalam badan tidak bolih di biar begitu saja ia perlu di keluarkan atau dinutralkan kalau tidak seluruh badan akan mereput dan tulang akan hancur.

Di Khurasan, Dajjal dibantu olih pengikutnya yang ada di sana,Mercury Cair di masukkan kedalam tulang Dajjal untuk menguatkannya kembali dan mengelakkannya dari terus mereput.Mercury juga satu bahan konduktor yang baik untuk mengalirkan dan menyerapkan cas-cas dari sinar radiasi.Sel yang meluruh dan rosak melecur di ganti dengan sel baru melalui kaedah Impalan sel yang mana sel di hidupkan akan mengganti sel yang telah mati.Bahagian daging yang tidak mampu di tanggung olih sel yang di tanam di ganti dengan silicon cair dan pembedahan plastik berulang-ulang kali perlu di lakukan.Sel rawan yang mudah hancur terkena radiasi di bina semula melalui kaedah gantian sel rawan .Kesemua proses ini memerlukan masa yang lama untuk di buat.Satu inci sel rawan yang ingin di bentuk dan tumbuh semula kurang-kurang memerlukan masa 9-12 bulan.Seterusnya memerlukan masa yang lama pula untuk berpaut kukuh pada anggota badan,jika tidak binaan sel ini akan runtuh dan meluluh.Tentu saja teknik-teknik yang sama di guna pakai untuk membaik pulih bahagian organ dalaman yang rosak akibat toksin dan gas beracun itu.

sambung....

Anonymous
October 13, 2010 at 11:13 PM

Mercury cair yang di masukkan kedalam tulang perlu di nyah mampatkan dengan cara menyejukkannya selalu,untuk itu daging dan kulit Dajjal perlu di jadikan seumpama binaan medium penyejuk yang bolih di manfaatkan untuk menyejatkan mercury cair agar sentiasa jadi padu dan likat.Maka sel-sel gantian salicon cair dan bahan yang berupa 'Liquid Penyejuk' yang di lapis bersama daging ini adalah bahan yang bolih mengekalkan suhu sejuk dan membuang suhu panas serta merta.Sel-sel ini di ikat dengan kemas dan cermat melalui pembedahan demi pembedahan agar utuh serta berfungsi dengan praktikal.Untuk itu Dajjal dan pengikutnya yang cedera perlu kawasan sejuk atau beriklim sejuk untuk berherbanasi agar dia sembuh semula.Kawasan yang paling baik dan sesuai ialah sekitar Khurasan atau Kashmir yang mempunyai udara dan iklim gunung yang segar serta disitu terdapat kawasan-kawasan tertentu yang sentiasa bersalji.

Kalaupun tidak dia perlu balang-balang berisi Nitrogen Oksida Cair yang bolih membekalkan kadar kesejukkan yang seimbang.Maka seluruh badan Dajjal berjaya di bina semula tetapi menjadi gemuk pendek,akibat terlalu banyak bahan-bahan tambahan dan eksesori .Kesan radiasi yang menyejat dalam daging dan tulang-temulang mereputkan rangka juga memampatkan sendi-sendi pada tulang hingga struktur tulang rangka tubuh mengecut dan mengecilkan saiz tubuhnya.Selain dari jadi gemuk dan pendek Dajjal menjadi pincang dan tulang kakinya merekot ke dalam, sehingga jelas kelihatan tumit kakinya berjauhan dengan tumit yang satu lagi sementara kedua ibu jari kakinya seolah-olah ingin bergesel bila berjalan.Wajah dan kepalanya hanya dapat di selamatkan pada bahagian tertentu kerana ia melibatkan bahagian otak yang sensitif.Bahagian tengkorak muka yang hancur tidak dapat dibaik pulih kerana tidak sesuai di masukkan mercury cair .

Wajah yang terhapus sebelah itulah yang menjadi identiti sebenar Dajjal.Dajjal = Terhapus.Tulang pipi di bawah mata itu benar-benar hancur,mereput dan perlu di buang ketika pembedahan di lakukan.Baca cerita gajah Mastadon dari National Geography ,bagaimana serpihan meteor tertanam dalam tulang dan gadingnya sejak 300 juta tahun lalu.Begitulah gambaran keadaan Dajjal ini,serpihan meteor beradiasi tinggi yang mempunyai kadar jangkahayat radiasi panjang benar-benar menghapuskan wajah hensem Dajjal (separuh).Untuk membina tulang tengkorak pipi dari gentian rawan mengambil masa yang lama,sementara bahan dari tulang palsu terdiri dari plastik dan fiber mungkin agak sukar di perolihi ketika darurat itu dan belum tentu di terima pula olih sel-sel tubuh Dajjal jika diambil tulang tengkorak pipi orang lain bolih jadi tiada kesesuaian.Jika di paksa juga menuang mercury cair pun tidak praktikal kerana jumlah luas permukaan pipi yang kecil akan menyukarkan untuk membina lapisan sel yang berfungsi sebagai medium penyejukkan.

sambung.....

Anonymous
October 13, 2010 at 11:15 PM

Maka mata yang tidak mempunyai soket diatas tulang pipi itu terjuntai, terjulur keluar serta menjulai diatas permukaan pipi, ibarat sebiji anggur jernih berwarna hijau yang tergantung.Ketika darurat itu bahan-bahan keperluan pembedahan memang tidak mencukupi sedangkan ramai orang-orang yang terdiri dari kuncu-kuncunya juga menderita akibat Dukhan dan Asap hingga bengkak-bengkak,buta dan pekak, juga memerlukan bahan perubatan yang sama.

Maka selepas 7 tahun berherbanasi mahu tak mahu Dajjal perlu keluar untuk melampiaskan kemarahannya.Sepanjang ketiadaannya,Dia gagal untuk mempertahankan
Konstaintinopel/Vitican,serang menyerang berlaku antara kelompok muslim dan Dajjal di Al Quds hinggalah dia berjaya mengepung orang Islam dan Nabi Isa as pun turun.Apabila pintu kota dibuka maka terkejutlah Dajjal dan pengikutnya melihat Nabi Isa as, seolahnya dia sangat mengenali Isa as dan mengetahui hari matinya.Dia benar-benar ketakutan degupan jantungnya tiba-tiba menjadi kencang bagaikan nak pecah dadanya,nafas dan dadanya berombak pantas,kerana terlalu takut begitu tubuhnya menjadi mengeletar dan tak tentu hala.Setiap orang kafir yang menghidu nafas Nabi Isa as pasti mati walaupun pada jarak yang jauh.Serangan nafas hebat Nabi Isa as membuatkan Dajjal cuba bertahan tetapi dia mengigil dan bergetar dengan kuat.Gerakkan tubuh yang begitu kuat ini merosakkan ikatan pembedahan plastik pada tubuhnya yang sangat sensitif pada getaran dari dalam.Tubuhnya yang terdiri dari gantian sel menjadi pecah dan luluh ibarat belon berisi air yang bocor.

Emosi ketakutan mengaktifkan kesan aktiviti adrenalin yang bergolora seterusnya membangkitkan aktiviti metabolisma tubuh, suhu badannya tiba-tiba meningkat naik maka mercury cair dalam badannya mengembang dan meleleh keluar akibat kesan dari haba badan yang tidak terkawal.Maka keluarlah segala silicon cair bercampur mercury,sel-sel dan gantian sel yang masih belum benar-benar bertaup sempurna dan telah membina ikatan yang benar-benar kukuh,tubuh itupun cair seumpama cairnya garam di dalam air.Dajjal segera lari keluar dari kelompok pimpinannya dan cabut lari sebelum tulang patri mercurynya pula patah dan tercabut.....kui kui kui....dashyat betul cerita ni.

Namun Dajjal tidak bolih lari jauh kerana tubuhnya yang pecah dan meleleh itu melambatkan pergerakkannya ibarat lari dalam karung guni atau macam sibadut yang memakai kustom maskot.Akhirnya dia mati di pintu Lodd di bunuh olih Nabi Isa as.Serangan nafas Nabi Isa as itulah yang menyebabkan pengikut Dajjal mati bergelimpangan dan lari lintang pukang.Apatah lagi bila melihat Raja si mata satunya meleleh dan mati terbunuh.Pengikutnya ini lari bertempiaran dan hilang punca,menjadi histeria dan tak tentu hala,masuk dalam lubang rahsia bawah tanah,menyorok belakang pokok,celah batu,lari naik kapal mana yang sempat.Mereka jadi hilang punca bila melihat Raja kejahatan mati tertombak.Kekadang kita melihat Dajjal ini benar-benar mengenali Nabi Isa as sesampai dia 'Bocor' ketakutan dan cabut lari.Selepas Dajjal mati pembataian besar-besaran berlaku keatas orang Yahudi olih Nabi Isa as sendiri...Nabi yang satu bangsa dengan mereka....haaa..apa nak kata?


sambung....

aku la tuuuu!!
October 13, 2010 at 11:16 PM

Hadis riwayat Imam Bukhari dari Abdullah bin Omar bahawa Rasullullah saw bersabda:'Kalian akan di perangi olih bangsa Yahudi,lalu kalian diberi kemenangan sampai batu pun akan berbicara;"Hai Muslim ini Yahudi di balikku bunuhlah ia."

Imam Ibnu Majah meriwayatkan bahawa Rasullullah saw bersabda:'Lalu Allah swt membinasakan orang-orang Yahudi, sehingga tidak ada satupun mahkluk ciptaan Allah swt yang dijadikan tempat bersembunyi orang Yahudi, melainkan Allah swt menjadikannya dapat berbicara, samaada batu,pokok,dinding (tembok tinggi 'Berlin'yang di bina) mahupun binatang ,kecuali pohon Gharqad kerana ia termasuk pohon mereka yang tidak berbicara"

Akhirnya Yahudi habis binasa di tangan Nabi Isa as sendiri.
Ibu,Anak,Bapa,Abang,Kakak,Pakcik,Cucu,Nenek,Moyang,Oneng2.... kalaupun yang masih hidup ialah yang telah bertaubat dan beriman dengan Nabi Isa as.Anda jangan tak percaya, sesungguhnya Yahudi sedari dalam kandungan lagi telah di didik untuk memusuhi kebenaran, kenapa tak mau percaya lagi ker? Ada beberapa fakta dalam Injil sendiri mengatakan baju putih Nabi Isa as bertukar jadi merah kerana percikkan darah Yahudi yang dibunuhnya malah dalam Injil sendiri ada menyebutkan peristiwa yang hampir sama dengan fakta versi Islam tentang hapusnya orang-orang Yahudi, kerana itu mereka sangat mempercayainya serta banyak membuat persiapan dan tipu daya.

Contohnya:
"Israel akan mendapat malu tentang rancangan jahatnya.Samaria akan di hancurkan.Rajanya(Dajjal) seperti sepotong ranting yang terapung di air"....kitab Perjanjian Lama Hosea 10:8
Dajjal akan melemah luluh seperti "ranting yang terapung di air" hal ini sama seperti yang di nyatakan olih Hadis "seperti luluhnya garam dalam air".

"Demikianlah akan Ku lakukan kepadamu wahai Israel,olih kerana dashyatnya kejahatanmu,pada waktu fajar akan di lenyapkan sama sekali Raja Israel( Dajjal)"....kitab Perjanjian Lama Hosea 10:9-15
Waktu fajar di situ sama dengan selepas Nabi Isa as turun masa solat subuh dan membunuh Dajjal selepas itu.

Haaa......dari cerita di atas jangankan nak putihkan kulit buat pembedahan plastik jadi hensem macam Aiz pun Dajjal bolih buat...jadi hati-hatilah bila nak buat diplomasi dengan kumpulan Dajjal ni wahai PEMIMPIN....ramai org yg yakin akan mampu berunding dgn Dajjal and kroni tapi akhirnya jadi pengekor dan pengikutnya yg setia,....aku ingatkan saja...jangan marah...Dajjal sudah ADA degn wajah-wajahnya yg tersendri...

Nasi Briyani jangan lupa...penat menaip ni. weihhh!!!

October 16, 2010 at 5:33 AM

Hanya Allah yang memberi kuasa kepada sesiapa yang dikehendakinya....

Jika Allah dah bagi kuasa kepada seseorang itu maka tiada sesiapa yang dapat menghalangnya....

Anonymous
October 18, 2010 at 1:18 AM

Nape la ditakutkan melayu pakai2 jubah, abeh lepas ni melayu malas ler nak belajor, abis semua ilmu setan dan illuminati yg punya.

Yang penting hati di dalam. Kalau kuat pegangan Islam, ko letakkan dia pakai baju daun2 dan semak2 serata badan tetap juga dia bersembahyang dan menyembah allah.

October 20, 2010 at 10:07 PM

Semua nabi2 mengikuti satu agama saja iaitu agama tuhan dan mengikuti hukum2 tuhan. Islam pulak di cipta dgn rosakkan al quran supaya manusia gagal memahami al quran. Hamba akan bangkitkan semula agama tuhan dgn IzinNya dan sekali lagi menakluk dunia sebagai janji tuhan menolong hambanya. Sudah semestinya hamba di tentang kebanyakan manusia dan manusia sendiri akan mendustakan al quran. Masanya kian hampir dan tempoh dakwah hamba telah bermula setahun yg lalu dan kini memasuki tahun ke 2 sebelum masa dakwah tamat dan zaman peperangan bermula. Pengikut tuhan kecil bilangannya kerana merekalah yg benar2 mempercayai firman2 tuhan dan menolak fitnah2 hadis dari nabi palsu. http://mahadaya-asalama.blogspot.com

Anonymous
October 22, 2010 at 12:36 AM

Salam..Ok bros,puas citer luar ..kite citer dalam pulak.
Hebat tidaklah..(kehebatan hanya milik mutlak rabb)tapi aku niat agar kte sama2 rasa..

Pernah dengar 'PESSAD'..Persatuan Seni Silat Alam Diri...Base kat Semenajung,tapi members bertebar satu NUSANTARA..

Kte sume dah ada 'bende' yang kte tercari dan terkejar sangat selama ini..bende tu dah ada kat dalam sebenarnya,dah cantik sangat dah.. cuma perlulah mengenal,fungsi dan cara pengkaedahannya..

Aku dah bagi 'klu'..yang lain ko org carilah sendiri..Adios.

"AKU KENALI DIA MELALUI DIA"

November 2, 2010 at 8:59 PM

Mengapa Melayu dijajah dgn Islam walaupun telah merdeka? Rahsia bangsa Malayawa (Melayu) yg sebenarnya ialah mereka adalah salah satu dari 12 puak bani Asara Yala. Byk nabi2 dari puak ini spt nabi Musa, Harun, Isa, Al Yasa dan Mahamada. Tulisan Jawi diwarisi sejak berzaman yg menggunakan tulisan yg sama kitab2 di turunkan. Bangsa Melayu cuba di gelapkan sejarah dan identitinya supaya musuh2 tuhan dpt menguasai dunia. Namun, bangsa yg dimuliakan tuhan ini akan sekali lagi membangkitkan puak2 Asara Yala yg lain dan sekali lagi melalui peperangan akhir zaman dlm menegakkan agama nabi2 iaitu Asalama. http://mahadaya-asalama.blogspot.com

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger