Total Pageviews

sebuah mesej yg jelas

salam...



Dah lama saya tidak mengeluarkan entri terbaru. Tidak tahu kenapa, biarpun banyak yang boleh di bincangkan tapi seolah2 saya menjadi 'malas' untuk update perkara baru. Apapun, sedaya upaya saya cuba mengisi blog ini selagi mungkin. Baru-baru ini saya dapati, ramai yg copy paste artikel SIRI BANGSA MIM. Maka saya benarkan perkara itu. Biarlah di sebarkan tapi yang sedikit kecewa adalah, si copy paste itu bila menjawab persoalan tentang bangsa MIM, ia lari jauh dari perkara sebenar dan lagi teruk, si penanya kena marah balik. Ini terjadi kerana si copy paste itu tidak tahu apa yang di copy paste itu. Maka, nasihat saya, jika tidak tahu, sila rujuk balik ke sini dengan bertanya di ruangan chat box di sebelah ini. Bagi yang tahu FB saya, mungkin mereka boleh menghantar pertanyaan terus pada saya.

Biarpun begitu, saya hendak berkongsikan sesuatu pada anda. Mungkin ramai di antara kita yang tidak sabar untuk menunggu filem Transformers baru; Dark of the moon, bukan?!


Baru-baru ini Linkin Park (official band untuk ost transformers) melancarkan video clip untuk filem ini dan buat pertama kalinya, saya terkejut kerana video klip kali ini begitu 'direct' mesejnya (tentang teori konspirasi) yang mana di sembunyikan di dalam dua siri transformers sebelum ini.

VIDEO PEMBIKINAN IRIDESCENT

Jadi, saya melihat video pembikinan video ini. Dan kata mereka, filem ketiga ini lebih serius dan lebih bermakna dari dua siri sebelumnya yang nampak lebih pada hiburan semata-mata. Lagu dari Linkin Park Iridescent di pilih kerana mengambarkan 'isi hati manusia yang di belenggu oleh sesuatu; yang mahu bebas'. Mike Shinoda berkata; ia sebuah music mengenai 'humanity'.


MUSIK VIDEO IRIDESCENT (Transformes 3 ost)

Jadi, inilah yang saya dapat dari pengamatan saya pada video Iridescent, ost untuk Transformers; dark of the moon. Note: (ini di copy paste dari FB saya, jadi ayatnya tunggang langgang sedikit):-

- mike shinoda jadi 'the one eyes blind man' a.k.a MR.D
- anggota LP dok di meja makan cam the last upper di ketuai oleh Mike shinoda.
- chaster dok kat alter dgn dua tiang FM
- logo LP* yg cam FM

- dj hans seolah2 dgn tabut as-sakinah
- ular melambangkan satanic yg di pegang oleh mike shinoda
- di awal2 ada lambang geometrik islam
- belakang bumble bee, ada unfinished pyramid, dgn stargate di ground level dan sebuah planet di atasnya
- rob yang berjubah bersama winged disk a.k.a nibiru things

- *akan di tambah nanti


p/s: sudah lama saya tidak menceritakan sesuatu mengenai teori konspirasi di nusanaga kerana saya percaya, ramai du luar sana, mengalami 'ketakutan pada singno2 konspirasi' seperti, takut pada piramid, obses dgn hitler, ufo etc. Ini terjadi kerana ramai yang mengambil hanya pada kulitnya. Maksud saya, mereka tidak mahu melihat jauh kedalam teori konspirasi, kerana teori konspirasi ini adalah sebuah 'fitnah dajjal' dan di maksudkan fitnah dajjal ini adalah 'pembalikan HAQ yang nampak seperti batil, dan batil nampak seperti HAQ'... seperti contoh piramid itu, bukanlah devil worship tapi ia adalah lebih kepada bersifat ketuhanan (nnati saya ceritakan), star of david pula bukanlah isreal yang punya tapi ia milik nabi ALLAH daud dan sulaiman yang mana memiliki maksud yang sungguh mendalam. Dan insyallah, jika ada respond yang baik, saya akan cupas mengenai teori konspirasi yang di konspirasikan sehingga menyebabkan ramai yang obses, ketakutan (sehingga di sindir oleh beberapa blog/forum) dan tidak ambil peduli (tapi tahu ianya benar). wallahualam
Share this post :

+ comments + 5 comments

La-Ba
June 10, 2011 at 7:36 AM

Teruskan usaha saudara Aiz. Benar, piramid itu BUKAN milik Dajjal tapi Haq milik Imam Zaman.. Dajjal menyalahgunakan piramid sebagai 'call card' nya.

Dajjal dah berjaya doctrine umat Islam Gen-Y untuk TAKUT bahawa kononnya Piramid ialah simbol kehadiran Dajjal sedangkan ia simbol HAQ (rujuk Khatamun Nubuwwah).

RSAW dah pesan: "Dajjal akan muncul atas namaku" ---> Chop Khatamun Nubuwwah yg direverse psycho sebagai Unfinished Pyramid.

Bahkan logo FM sebenarnya jika diperhatikan BETUL-BETUL ialah angka jawi & lebih kepada anak panah ke ATAS dan ke BAWAH merujuk kepada HABLUN MINALLAH - HABLUN MINANNAS.

La-Ba
June 10, 2011 at 7:41 AM

Yahudi TAHU bahawa ALLAH itu RABB, tapi Keegoaan mereka sejak Rasul Akhir Zaman bukan dari sulbi Bani Israel tapi Bani Hasyim membuatkan dendam kesumat yg bernanah semakin berulat...

Sebab tu semua simbolik2 mereka sebenarnya merujuk kepada agama TAUHID tapi mereka 'menganjingkan' simbol2 itu dan guna untuk backfire umat Islam akhir zaman melalui Teori Konspirasi yang Dikonspirasikan oleh Konspirator.

Anonymous
June 10, 2011 at 10:03 PM

"- di awal2 ada lambang geometrik islam"
Biar betul bro, betul ke lambang islam? Perkahwinan PUTERA WILLIAM baru-baru ini, putera william juga memakai simbol tersebut. Adakah beliau seorang Islam? Begitu juga semua ahli keluarga Diraja tersebut ketika bergambar, tersemay pingat berlambang tersebut di dada mereka? Adakah di hati mereka Islam? Buatlah pengamatan dan kajian tentang geometrik yang selalu orang ISLAM banggakan tu.

Bagaimanapun saya sokong usaha penulis dan pencetusan REVOLUSI MINDA (RM) yang sering saudara penulis lakukan. Teruskan usaha saudara.

MATA DUA

June 11, 2011 at 11:40 AM

geometri tu di tanam dlm minda sedunia bahawa itulah geometric islam sedangkan ianya bukan. islam bukan pada geometric..

sudah sebati dlm orang muslim bahawa geomitric tu adalah perlambangan islam tp hakikatnya bukan..

tp dlm video clip ini, kenapa di buat begitu?

June 11, 2011 at 12:54 PM

cuba check blog longtambang aka the one

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger