Total Pageviews

Konspirasi: simbol yang di putar 'cahayanya' - siri 2

Konspirasi: simbol yang diputar cahayanya - siri 2
STAR OF DAVID II

by hasellusiby



Salam, maaf lambat untuk update blog ini. Sebenarnya, lepas peristiwa BERSIH hari tu, saya mengambil langkah untuk DIAM dan BERSEMBUNYI kerana perkara yang telah di analisa pada dua tiga tahun lepas telah terjadi kini. Apa yang pasti, kita menuju ke sebuah dunia yang penuh dengan penguatkuasaan. DI ibaratkan zaman firaun dengan tenteranya yang super besar. Dari ketenteraan, hinggalah ke sihir/ghaib, di bawah peguatkuasaan. Dan itulah yang terjadi kini. Saya dapati juga, blogger lama (yg menkaji konspirasi sejak awal 2000an dulu, mengambil langkah yang sama juga seperti saya. Cuma, blogger dan pengkaji konspirasi baru sahaja yang mungkin tidak sedar atau ambil sambil lewa akan hal ini). Apapun, saya akan cuba untuk update juga walaupun ia mengambil masa yang lama sehinggalah ALLAH yang menentukan perjalanan hidup saya.

Kalau di tanya saya tentang peristiwa bersih, dalam facebook saya, saya telah beritahu 2-3 minggu sebelum BERSIH di mana, akan terjadi dua RIOT. Riot pertama adalah pertembungan dua pihak yang sama-sama tak betul. Maka di analisa, makanya kita tahu BERSIH di mulakan oleh pembangkang yang sudah tentu mahukan kuasa pemerintah dan mahukan demokrasi terus di amalkan. Tapi yang menjadi mangsa adalah rakyat yang benar-benar mahukan keadilan dari kerajaan. Bagi meraka, ini adalah satu langkah luar biasa untuk menyedarkan perihal keadilan dari rakyat marhain, tapi akibatnya, mereka di cemuh sebagai pengkhianat bangsa pula. Sedih bukan?! Dan tahulah kalian bahawa start dari sini, Malaysia mulai memasuki cara pemerintahan yang baru, tanpa rakyat kita sedar. Lihat dan pandanglah sendiri.

Riot yang kedua adalah pertembungan satu pihak yang benar dengan pihak yang zalim. Tapi, dalam riot ini, sebenarnya, ia sengaja di buat-buat kerana tujuan utama adalah untuk mengumpan pemuda-pemuda yang mana ada potensi untuk menaikkan panji hitam atau seumpamanya. Dan sebelum ianya bermula, berbagai provokasi akan terus di buat, ada yang berkaitan dgn racist, agama dan peristiwa bersih itu sendiri. Ternyata, ia adalah umpan. Dan tahulah kalian bahawa, baik dari pembangkang ataupun dalam kerajaan sendiri, sudah ada 'agen-agen' yang mahukan peristiwa ini akan berlaku.

Dan darimanakah saya tahu perkara ini? Jawapannya dari kata-kata beberapa orang tua dan sedikit analisa dari kronologi hadis.



Baiklah, di sini saya nak terangkan tentang Star of David dalam terma sufistik. DAN INI ADALAH BERAT BAGI YANG BELUM KUASAI PENGETAHUAN SUFI ATAU BARU MENCEBURI BIDANG SUFI. Silap-silap, nanti ada yang klaim saya sesat. Dan saya bertanggungjawab dengan apa yang saya telah keluarkan.

Saya tak mahu, makin ramai orang tahu tentang konspirasi, tapi cetek keimanan dia terhadap ALLAH. Tahukah kalian, kita kini dalam zaman 'konspirasi dalam konspirasi'. Kini, saya lihat, banyak konspirasi di jadikan satu bahan untuk popular atau recruit team, konspirasi untuk menakut-nakut dan sebagainya. Sehinggakan, ada yang mengambil qoute saya, lalu di paste dalam forum si folan-si folan, dan kata, ini adalah dari habib sekian-sekian. Apakah semua ini? Kemudian di tanya tentang kebenaran qoute itu dari habib tersebut, di marah pula. Apa kes?!

Baiklah, saya terus saja pada matlamat utama saya:-

ada 3 jenis seal of solomon / shield of david ni..

1- jenis pentagram




tapi, satanic cult memterbalikkannya jadilah baphomet worshipers seal




2- star of david



tapi yahudi bawaaan mazhab zionisme, menukarnya sebagai lambang mereka, siap wat warna biru lagi.





3- satu lagi jenis heksagon yang terdiri dari lam jalalah




p/s: senang kata, kebanyakkan simbol/lambangan ni di ambil dari Lam jalalah yang membawa maksud 'TIADA' (secara harfiahnya).

Sedikit mengenai LAM JALALAH:-

ilmu ALLAH maha besar. kalu tak pernah di dengar, mula la kata sesat. tapi hakikatnya, ia warisan ilmu para wali.

LAM JALALAH

adalah terdiri dari Alif dan Lam yang membawa maksud TIDAK / TAK / Kosong etc. secara literalnya.

contoh ayat bahasa arab: LA MUNGKIN YAZHUBU FI SAMA'
maksud: tidak mungkin pergian ke langit

LAM JALALAH ni menjadi 'divine' kerana ia terkandung dalam kalimah syahadah.


secara literal dan harfiahnya membawa maksud:-
"Tiada selainNYA kecuali ALLAH, Muhammad itu pesuruh ALLAH".

tapi zaman wahabiah dan ulama kertas sijil yang berlagak pandai menambah makna syahadah menjadi 'tiada tuhan yang di sembah melainkan ALLAH' dan menyebabkan kalimah ini tunggang terbalik.

Ayat yang ulama kertas sijil itu seharusnya berbunyi begini:-
"la rabbi illallah"

Jangan main2 dgn kalimah syahadah kerana itulah ikrar kita sebagai muslim dan ia harus di jaga 24/7. kerana tulah solat di wajibkan 5 kali sehari untuk 'memperbaharui' syahadah kita kerana kita sedar dan tidak sedar 'melupai' erti kalimah syahadah tu.

LAM JALALAH ni juga menjadi simbolik kepada TIADA yang ada dalam kalimah syahadah ni. senang kata, ia adalah simplified dari 2 kalimah syahadah yang membawa maksud "KITA INI HAMBA, TIADA APA2 PADA KITA, ALLAH JUA YANG BERKUASA" dan seumpamanya.

kerana itulah, LAM JALALAH menjadi semakin 'divine' kerana banyak di gunakan dalam perlbagai perkara lebih2 lagi diagram atau wafaq yang bersifat protection, shield dan penghalau.

Kalau dalam perbomohan, LAM JALALAH di gunakan untuk membelenggu jin2 yang mengacau. Lam jalalah juga di gunakan dalam medan perang untuk perlindungan.

Bagaimana Lamjalalah 'memproses kuasa divine nya'.. itu tanyalah guru yang murshid. tapi kalau di tanya tentang hakikat Lam jalalah, ianya ada pada sistem safar manusia. sebagai contoh, kalau kita urut tangan kiri, kaki kanan kita akan 'tersentak' atau 'geli2' dan bergitu sebaliknya. Sistem saraf kira crossed secara berpaksi dalam tubuh kita. Selain tu, lamjalalah juga ada pada sistem peranakan manusia.

Ni sedikit sebanyak tentang lam jalalah. lebih2 tak buleh kang pening korang. Tapi, jangan taksub pada huruf plak sebab huruf ni cuma perlambangan tentang divine nya ALLAH itu. Tuan punya huruf lagi power dari huruf.


Ada orang bertanya pada saya tentang Star of David dan kaitannya dengan akidah islam, Maka, inilah soalannya:-

Boleh terangkan lebih lanjut tak?
macam mana piramid tu leh represent kalimah syahadah? kalau represent pun... di titik mana letak adam, muhammad, dn ALLAH tu?

and then mcm mana piramid ni leh represent segala macam alam plak? pe hubungkait segitiga ni dengan alam? kenapa tak bulat je? kan bumi tu bulat? (eh, banyak lak soalan saya... maklum la budak baru belajar... kalau salah... tolong tunjukkan)


harap TT leh jelaskan kat saya.

tengs TT! thread ni menarik! teruskan okeh?

Dan inilah jawapan saya:-
represent dua kalimah syahadah:- dua piramid
piramid satu :
Allah, Muhammad, Adam (rahsia, roh, jasad)
piramid dua:
islam, iman, ihsan (syariat, hakikat, makrifat) / (law of life/ asal usul life / kenali life)

kenapa piramid / segi tiga :-

hairaki kehidupan. dari rakyat kepada raja. dari raja kepada tuhan.
dari banyak kepada satu. rakyat tak akan sama dengan raja. dan raja takkan sama dengan tuhan.
makna kata; jangan sesekali berlagak seperti tuhan. Ini termaktub dalam perjanjian alastubirabbikum masa alam arwah (rujuk quran) (peristiwa perjanjian Allah dan hamba)... kerana itu kita adalah hamba dan selamanya hamba. Allah tempat mengadu dan bergantung. Itu perjanjiannya.

piramid atas: melambangkan alam khabir /besar yakni universe
piramid bawah: melambangkan alam saghir/kecil yakni diri manusia/jasad/container
piramid bergabung: kehidupan di muka bumi

piramid bergabung: container/jasad/manusia, menanggung roh, perjanjian dari alam arwah untuk hidup di muka bumi, yang akan menghidupkan law of life, untuk mengenali asal usul kehidupan dan seterusnya mengenali kehidupan untuk menjadi hamba.

p/s: star of david bukanlah lambang magic, tapi lambang peringatan kita ni manusia dan hamba, jangan dok berlagak. sebab nabi sulaiman dan daud yang raja pun tetap berasa kehambaan kepada tuhannya. Lagipun, thread ni di buat adalah untuk membetulkan tanggapan orang terhadap star of david tu, ia bukan lambang kejahatan, bahkan ia sigil nabi. Kenapa kita nak membencinya pula.

Kemudian di tanya lagi:-


kalau ikut sufism ... ada tak perkaitannya dengan prinsip KUN? (saya tak reti nak jelaskan....)

 

dan ini jawapan saya untuk soalan di atas:-

prinsip KUN?

kun faya kun ke?
maksud: kata 'jadi' maka jadilah

dalam ibrani, ia di sebut 'Abracadabra'
http://en.wikipedia.org/wiki/Abracadabra
"to create as i say"

Kun fayakun banyak di gunakan dalam perkara ghaibyiah dan berbentuk ritual. tapi dlm sufism, bukanlah makhluk yg berkata begitu, tapi gerak Allah taala melalui makhluknya yg mana KUN FAYAKUN. Prinsip ni akan betul2 jadi pada orang insan kamil.

lagi satu, gambar set geometrik/jangka lukis mason tu sebenarnya adalah di amik dari Lam jalalah



tp di pusingkan (bahawanya depa ni tau pasal Allah tapi engkar dgnnya). Wallahualam





p/s: Orang akan kata, betulkah Blog ni beritahu, jawapan saya, tanyalah guru yang pandai dan tahu mengenainya. Jangan tanya pada ustaz yang hanya tahu salahkan dan hukum orang sana sini. Oleh kerana mereka tak tahu, maka mereka akan salahkan orang yang tahu. Dan itulah dunia dajjal kini. "Yang hak jadi batil, yang bijak jadi bodoh, yang adil jadi zalim dan yang mulia jadi keji". Dan terbalikkanlah qoute di atas tadi dan lihatlah betapa ramainya 'mereka2' ini sedang menguasai kita. wallahualam
Share this post :

+ comments + 20 comments

July 25, 2011 at 5:38 AM

slm.good info,boleh ulas sikit pasal pentagram/pentacle?bukan apa,teringin nak tau lebih lanjut,selalu nampak pada wafaq,or logo pertubuhan2 tertentu.

Anonymous
July 25, 2011 at 6:45 AM

bro..fb aper eh..ade mnde nk tanye??

July 25, 2011 at 6:51 AM

Sedikit ttg Lam Jalala ini. Di dlm zikir terdpt zikir yg apabila dibaca huruf demi huruf berbunyi Zawa Al Jalala Wa Al Akarama bermaksud Yg mempunyai hijab dan karama. Ini zikir bg mendptkan pengetahuan ttg perkara2 ghaib dan beroleh keramat iaitu jalan makrifat dan tanpa makrifat tiadalah kelebihan sesuatu agama.

Anonymous
July 25, 2011 at 10:32 AM

salam dimana saya boleh mencari guru?

July 25, 2011 at 10:44 AM

Salam wahai sahabat,

terima kasih atas perkongsian dia atas.

benarkan kata-kata mu,dan Waallahualam.

Anonymous
July 25, 2011 at 9:22 PM

x der aper nak ckp cuma TERBAEK....BEST BRO...

li'an
July 25, 2011 at 10:31 PM

geometri sufi tu bawa makna Kesatuan...from point to line to form, then repeat ----> form to line and stop in one point.

Anonymous
July 27, 2011 at 5:39 PM

terbaek abe aiz...nafi dan isbat digandingkan.....bagaimana dgn simbol matahari dan mata :)

July 27, 2011 at 10:32 PM

aku rindukan zaman rasullullah dan para sahabat.....pada zaman itu adalah zaman yang penuh kasih sayang....zaman yg hanya bersembang tentang keagungan Allah dalam segala hal...inysAllah aku yakin akan kembali lg zaman itu semula, mohon pd hadrat Allah agar dipanjangkan usia supaya kita akan sempat sampai pd zman itu.....indahnya Allah....

Anonymous
July 28, 2011 at 7:00 PM

terima kasih ais.

Saya baru tahu ternyata pentagram adalah cap Nabi Sulaiman as. Sempat saya berpikir bahwa ada THH di balik simbol lambang negara saya, karena pada pasal 1 lambang Garuda itu terkandung simbol bintang bersudut lima. Saya bersyukur pada Allah, para pejuang zaman kemerdekaan dahulu telah memilih simbol ini. Setelah diketahui bahwa ia merupakan seal of Solomon, tentu saja menjadi jelas kenapa ada pihak2 yang berupaya keras memadamkannya dari ingatan rakyat. Seandainya ia lambang THH pasti mereka tidak akan membiarkannya dilupakan begitu saja.

Anonymous
August 8, 2011 at 4:24 AM

yang penting...puji qadim bagi Muhaddas...puji Muhaddas bagi qadim....dan seterusnyer....tiada apa....bunyii....rupa.....tiada...........

August 12, 2011 at 9:00 AM

Ni ape jangan tanya ustaz tapi tanya guru. Awak ni menghina nabi Muhammad ye sebab dia golongan ustaz dan hafal Quran.

Guru ni sampah je jika di bandingkan dengan ustaz. Orang masuk maktab perguruan ni lembu pun masuk situ lulus.

Jaga sikit mulut awak tu, last warning.....jangan menghina ustaz atau ulamak sebab mereka itu obor agama. Memang ada ustaz yang jahat tapi yang awak pi angkat guru dan menghina ulamak pasai apa.

Hebat sangat ka penulisan artikel awak tu sehingga berani menghina alim ulama. Ingatlah golongan ustaz ini benteng terakhir umat untuk menarik rahmat Allah di kala umat kehausan ilmu dan di dalam kesesatan. Wssalam.

August 12, 2011 at 10:58 PM

Buat AUJI-BAEK, cuba cerita sket kat tang mana si penulis ni menghina Rasulullah? Cuba cer..

August 13, 2011 at 8:18 AM

kat sini le , tak nampak ke ? " tanyalah guru yang pandai dan tahu mengenainya. Jangan tanya pada ustaz yang hanya tahu salahkan dan hukum orang sana sini. Oleh kerana mereka tak tahu, maka mereka akan salahkan orang yang tahu. Dan itulah dunia dajjal " Hina ustaz tu seolah-olah menghina Rasullah le. Awak ingat Rasullah tu guru atau cikgu ke ? Rasullah tu Ustaz tempat sahabat mengaji dan praktik agama ....Wasssalam.

August 13, 2011 at 11:08 PM

tuan AUJI BAEK...

kenapa tuan nak marah2 sebab saya kata 'jangan tnya ustaz' tp 'tnyalah guru'. tidakkah tuan nampak bahawa ustaz dan guru itu perkara yang sama.

Yang saya maksudkan adalah 'pergilah berguru'.. kalau anda tanya ustaz, belum tentu dia tahu apa yang anda tanyakan.

Jadi, guru yg saya maksudkan ini adalah mursyid atau mualim atau ulama. ustaz adalah gelaran untuk mereka yang bredakwah dan mengajar tp tidak mengambil anak murid.

Anda kena faham istilah bahasa sebelum anda bagi last warning pada orang lain.

Jangan tunjukkan kecerdikkan anda sebegini lagi di mana2 blog. Ia sungguh 'baik' bagi orang islam yang mahu menegur tp tiada adab. Tidakkah rasullullah dan islam itu mengajar tentang adab dan akhlak?!

kemana perginya akhlak anda?!

Anonymous
August 14, 2011 at 1:53 AM

prnh satu kes org tnya....ceramah/forum..dh byk disampaikan..tetapi pasai pa penerimaan ilmu tu x sampai kt audience...mudah ckp..ilmu x sampai....lalu ada yg menjawab..kerana cakap x serupa bikin...(sedangkan Rasulullah..dia buat apa yang dia cakap..kepimpinan melalui teladan .org kata)...wallahu a'lam...

Anonymous
August 22, 2011 at 6:11 PM

Salam Tuan Tanah,

Pendapat saya, saudara AUJI BAEK mungkin ingin mengelakkan perkataan Ustaz itu sendiri direndah2kan walaupun ada sebilangan ustaz yg cakap tak serupa bikin tapi x semuanya begitu kan. Walaupun ustaz hanya berdakwah tapi itu juga merupakan sumbangan mrk utk Islam sekadar termampu mrk, mana yg elok terimalah yg x elok buang jauh2.

Munkin Tuan boleh guna gaya bahasa yg lebih lembut @ berlapik utk ditujukan pd ustaz yg dimaksudkan itu kerna perkataan "USTAZ" itu sendiri berkait rapat dgn agama kita Islam ini, agama lain pula tidak menggunakan istilah ustaz. Ini kerana penulisan Tuan dibaca oleh ramai orang, takut2 menambahkan lagi fitnah pada islam yg akhirnya bila dgr ustaz saja org islam @ bkn islam akan pandang serong dan boleh dipermainkan pula TETAPI bila sebut ARTIS nampak pula lebih mulia dari ustaz, ini lah yg dirisaukan.

Saya bpendapat kita harus menjaga institusi Islam dan apa2 yang berkait dengannya termasuklah gelar ustaz itu juga supaya jgn ada ruang utk fitnah itu bercambah sekdar termampu kita.

W/mana pun cara saudara AUJI BAEK menegur tu tak berapa elok, boleh saja menegur tapi bukanlah marah2 spt kata Tuan Tanah, jaga adab ok.

Sekadr pendapat....

Merah Perca

Anonymous
October 3, 2011 at 6:11 AM

Salam semua. tak elok la gaduh sesama Islam. memang la ikut sensitivity seseorg. tetapi cara tuan tanah tu menembak dh, bkn menegur. saya faham kerana saya pun jenis yang geram juga sgelintir orang ni. tapi apa-apa pun, sentiasa merujuk kembali kepada Allah. Insya Allah, Allah maha pemurah, tuan akan mendapat petunjuk. anyway, i love your research so far, very logic. i would love to read your new article.

Anonymous
November 22, 2011 at 12:32 AM

mgkin juga pengetahuan saya tak la stinggi mana.tp setahu saya guru dan ustaz merujuk org yang sama. cuma disini bg tanggapan saya, golongan yang dirujuk disini mgkin golongan yang hanya dari luaran menunjukkan imej islam,tapi bukan dari ilmunya, bkn dari batinnya. saya dah byk bjumpa insan2 begini, hanya tahu condemn org lain yang tidak sependapat dengannya, tanpa berhemah. salam dan maaf kalau tersinggung

Anonymous
February 12, 2017 at 7:53 AM

Ntah apa2 je dia ni. Ustaz tu kan dlm bahasa arab dlm bahasa melayu guru atau cikgu. Tp kite org melayu cenderung pnglkan ustaz bg guru yg mngajar agama. Bahasa fail, akhlak dlm mnegur pom fail. Apa yg tngl dah? Lau sume fail?

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger