Total Pageviews

Sampai bila mahu bergaduh?

Salam

sex, duit, nyawa, mafia
itu adalah lumrah politik Malaysia pada zaman kini. Kenapa ia berlaku?
Jawapannya satu saja; yakni KUASA.
Satu mahu pertahankan kuasa, satu lagi mahu yang berkuasa turun untuk mereka pula berkuasa.
Dalam celah pergaduhan ini, satu kuasa ini, ketawa besar melihat telahan biduk-biduk permainan di kancah politik Malaysia.
Lagi teruk, bila wanita dan kaum ibu turut serta dalam perjuangan ini. Ya, mereka perjuangkan hak kekuasaan masing-masing, tapi sayangnya mereka melepaskan hak kuasa sebagai seorang wanita.
Kemana perginya maruah dan aurat seorang wanita?
Ini yang membimbangkang.
Kenapa ia terjadi?
Kerana mahu melihat pemimpin mereka berkuasa atas diri mereka sedangkan mereka mulai lemah dan dayus dalam berkuasa dalam kehidupan diri mereka sendiri.
Akibatnya; mahkamah akhirat, sendiri yang tanggung.

Ini sedikit video dari saya. Saksikanlah dengan hati yang terbuka. Insyallah


Share this post :

+ comments + 6 comments

February 2, 2012 at 2:17 PM

Wallahualam...Apepom usaha yg baik.

Anonymous
February 3, 2012 at 1:32 AM

Sampai bila mahu bergaduh? bila padi dikepuk dirampas org lain,masa tu yg kat atas dah blah dah pun yg kat bawah ni terpinga -pinga mcm kena air ketum.udah2lah politiknya baik yg di sini maupun di sana...politiklah cara sihat dan matang lupakan sengketa org atas nak racun dia punya pasal ada akal guna...deme dah kaye kamu masih pape kedane juge

Anonymous
February 3, 2012 at 6:07 PM

Yea...setuju benor dengan Anon 1:32am
Dia dan anak beranak dia dok 'Oversea' sampai 'Overweight' !!! Duit,,,tak abih 3 turunan...kita ape ade ? Hutangggg....khi khi khi

February 4, 2012 at 8:35 PM

salam..

ada satu hadis menyatakan setiap 1000 anak adam, 999 adalah yakjuj makjuj(klau salah betulkan sy)
maknanya 1 orng sj ISLAM setiap seribu orang....

i)Ok kita lihat ADAM dlm konteks sebagai manusia umum(insan)

Jum. umat manusia di dunia sekarang 6 billion
jd manusia ISLAM adalah lebh kurng 6 juta sahaja di dunia ini..

ii)Kita Lihat ADAM dlm konteks sbagai Umat ISlam
Jum umat ISLAM sluruh dunia lebih krang 1.2 billion
Jd umat Islam yg betul2 ISLAM ada lbih kurng 1.2 juta shaja di dunia ini....

trlalu amat sdikit....

dan mybe dr 1.2 juta ini 60% adalah orng awam(dlm prjalanan menuju kpd ALLAh ttp belum smpai) dan selebihnya adalah orngg yg lebih tnggi dr makam ini(mybe telh smpai kpd ainul yakin(38%),hakkul yakin(1.5%) dan kamalul yakin (0.5%)....


Hanyalah skadar pndangan shaja..

February 5, 2012 at 8:32 PM

Ada juga hadis mengatakan bahawa umat Islam seperti buih di laut......dan hanya tinggal pada nama saja........waimma yang tulin sikt sangat.....

February 6, 2012 at 11:23 PM

Saudara Dean..

"ada satu hadis menyatakan setiap 1000 anak adam, 999 adalah yakjuj makjuj(klau salah betulkan sy)
maknanya 1 orng sj ISLAM setiap seribu orang...."

Sy rasa jika saudara ingin mengira nisbah org2 mukmin dgn Ya'juj Ma'juj,saudara perlu mengira dari awal permulaan usia dunia,barulah nisbah itu mencukupi krn diYaumal Mahsyar nanti,semua manusia dari Garis masa Nabi Adam sehingga Rasul Terakhir manusia akan dihimpunkan..Ertinya nisbah yg dinyatakan dlm Hadith itu merupakan Jumlah Mutlak yg disampaikan oleh Allah s.w.t kpd Rasulullah s.a.w berdasarkan dari awal usia dunia hingga ke pengakhiran dunia krn Kalam Allah itu sudah pun tertulis sblm penciptaan dunia lg..
Ertinya Nisbah kelompok org2 yg beriman berbanding golongan Ya'juj Ma'juj adalah 1 nisbah 999 secara keseluruhan jika dihimpunkan kelompok manusia ini sejak dari Garis Waktu Kenabian yg Pertama sehingga ke peringkat pewaris2 Nabi sehinggalah Hari Kiamat..
Ditambah pula dgn pecahan 73 kelompok dlm umat Islam yg hanya 1 sahaja yg mengikut Jln Rasul dan sahabat2 serta sunnah2nya..
Kisah Ya'juj ma'juj ini dinyatakan dlm Surah Al-Kahfi dan kita pun maklum Garis waktu Era Zulqarnain itu pun sgt jauh dari waktu Kerasulan Nabi Muhammad s.a.w..
Ya'juj ma'juj ini sudah dicatatkan dlm Taurat dan Injil krn itu ada istilah Gog Magog dlm Taurat dan Injil versi Yahudi dan Nasara..Oleh itu kewujudan Ya'juj Ma'juj itu adalah seawal peradaban manusia lg,sejak manusia tahu menggunakan kuda dan dan senjata,proses perluasan jajahan dan tamadun dari dahulu lg..
Oleh itu nisbah ini bertepatan dgn Kalam2 Allah s.w.t yg mengatakan bahawa hanya sedikit sahaja hamba2nya yg bersyukur,dan pabila kita cuba mentafsirkannya jgn lupa sertakan garis waktu sejarah manusia dan bukan sahaja merujuk kpd hari ini utk mengetahui Nisbah yg Allah beri itu..
Wallahua'lam..

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger