Total Pageviews

PERHIMPUNAN RAKYAT 31HB 12 2013

Nusanaga dengar khabar, ada perhimpunan rakyat sambil memakai baju hitam pada 31hb 12 tahun ni. Kononnya, mahu jadi seperti revolusi mesir. Betul ke?

Sebagai seorang blogger kecil-kecilan, admin cadangan, tak payah pergi lah event sebegitu. Penat bersesak-sesak. Baik akhir tahun tu habis kan masa dengan famili. Masa tu lah yang berkerja ada masa untuk meluangkan masa dengan famili sebab hari cuti.

Anak-anak pun kasihan sebab dah lama tak luang masa dengan ayah dan ibunya. Tetiba, tika dapat cuti, di bawanya anak-anak ke tempat sesak begitu. Kasihan anak-anak.

Lagi satu berita yang admin dengar, kononnya pada hari itu segala perkhidmatan seperti monorel, LRT, KOmuter dan sebagainya akan di lumpuhkan. Kiranya, tak akan di benarkan datang ke dataran merdeka masa. Kecuali dengan berjalan kaki. Kalau sanggup berjalan kaki, silakan lah. Tapi kalau yang ada penyakit cepat semput, baik lupakan sajalah.

Berita sensasi yang nusanaga dengar lagi adalah, hari itu adalah hari TEST MARKET di mana tahap 'kepatuhan' rakyat. Kiranya event seperti ini akan jadi suatu garisan untuk di uji kaji. Ya... kita semua ni bahan uji kaji. Dan event itu adalah uji kaji. Kita di dalam kajian. Tikus putih. Uji kaji siapa? Wallahualam. Tapi, nusanaga dengar, dari pihak luar. Dalam masa yang sama juga, pihak dalam akan ambil perhatian tahap kesediaan kita.

Yang pasti, ada suatu gerakkan yang mana sedang memecah melayu kepada dua pihak. Dan tipping pointnya adalah, dua pihak ini akan perang saudara. Dan pihak ketiga lah yang akan memberhentikan perkara ini. Pihak ketiga ini adalah pihak yang jemu dan bosan dengan sarkis dua pihak ni. Dan dengar khabarnya juga, event-event seperti inilah di buat supaya dapat di ketahui, siapa dalam dua pihak yang saling bertelagah dan 1 pihak yang duduk diam sebelum beraksi untuk selesaikan isu gila negara ini.

Pihak duduk diam inilah yang jadi pihak ketiga dan pihak inilah yang mahu di tarik keluar agar dapatlah pihak ini di masukkan ke dalam salah satu dua pihak yang bertelagah. Pendek kata, tak mau ada pihak ketiga dan pepecahan ini jika boleh lumpuhkan terus negara dan dengan itu BRITISH dapat menguasai secara total pemerintahan negara (walau dah merdeka tetapi jika masih di bawah kawalan british. Jika negara tak mampu capai gazet yang di tetapkan, tak mustahil mereka akan datang ke sini kembali).

Apapun, selamat menempuh tahun baru 2014.
Wassalam
Share this post :

+ comments + 11 comments

Anonymous
December 19, 2013 at 11:45 PM

maaf bertanya, saya ada dengar abang saya beritahu kalau malaysia tak capai taraf negara maju sebelum/pada 2020,british akan ambil semula malaysia?

Anonymous
December 20, 2013 at 12:47 AM

we are what we ate...
aku kekadang teringin nak tahu org yang asyik nak memberontak ni makan apa ek?
x puas hati memanjang...

diddot
December 20, 2013 at 4:23 AM

persoalanya.........
siapakah beruk2 or pentol2 dibalik tabir
event yg bakal dijayakan itu??

Anonymous
December 20, 2013 at 10:44 PM

ptut masa p13 tu jadi perang saudara..tp alhamdulillah dpt dihalang..kalau melayu x bersatu lg x tau lah

Anonymous
December 21, 2013 at 7:36 AM

memang nanti akan ada perang saudara antara orang yang nak naikkan balik sistem beraja dengan orang yang nak kekalkan demokrasi yg memang diciptakan dari mula2 untuk menjadi rosak.. tak usahla takut dgn british

Anonymous
December 22, 2013 at 12:49 AM

jangan bimbang semua. kalau memang confirm islam akan naik kali ke 2 bermula di nusantara ini, benda tu akan jadi jugak . segala semua yang buruk berlaku cuma asbab sahaja.

Anonymous
December 23, 2013 at 11:10 PM

1- pemerintah(42%)
2- pembangkang(56%)
3- rakyat macai(2%)
4- rakyat tertindas(100%)

yg ke-4 itu lah yg akan menunjukkan belangnya nanti....

Anonymous
December 24, 2013 at 7:07 PM

itupun kalau yang 100% tu benar Islamnya.. kalau sekadar kerana dunia tak dak kemana pun..

Anonymous
December 26, 2013 at 6:59 PM

>Spacedude.

Prophecies is not for been fought, but to work it out.

Tarot card - 13(2013)
Death - Keterpaksaan untuk berubah. Berakhir segala perkara yang lalu.

Tarot card - 14(2014)
Temperance - Keseimbangan.

Tarot card - 19(2019)
Sun - Dajjal???

Anonymous
December 28, 2013 at 11:09 PM

2 > spacedude
tarot card...pegangan or rujukan??
huraikan lagi.

Anonymous
January 7, 2014 at 9:32 AM

Anonymous - December 28, 2013 at 11:09 PM

Rujukan sahaja. Dunia ini ada perkiraan tersendiri. Setiap titik perpaksi diruangan udara kita. Malangnya kita dah hilang ilmu2 sebegitu.

Ada baik nya melihat sedikit ke dalam ilmu2 sesat orang barat untuk melihat dimana kaitan sebenar dunia ini.

>Kepada anon, apa jadi kalau kita baca tilik nasib(yang positif), dan berubah menjadi orang yang lebih baik.?

>Spacedude

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger