Total Pageviews

SESUATU DI HUTAN PAHANG?

Sejak dulu lagi, saya sering menyebut 'ada sesuatu di hutan pahang'. Kemudian, isu piramid melayu mulai menjadi bualan. tapi, terlalu banyak andaian dan tekaan di buat. Apapun, adakah piramid itu benar atau suatu hoax semata?

Biarpun begitu, sejak dulu lagi, ada suatu lokasi di dalam peta pahang menarik minat saya. Formasi bukit bukaunya berlainan dengan yang lain. DI sekitarnya kelihatan tanah landai tapi di kawasan ini, ianya berbukit yang unik. Mungkin unik di mata saya, tapi tidak di mata orang lain.

Formasi ini seolah-olah membentuk suatu figure pada mata saya. Yelah, sebagai pelajar seni dan senireka, mata saya mampu melihat benda abstrak tapi tidak pula di mata orang lain. Jadi, saya pun saja-saja untuk filter gambar satelit dari Google earth. Maka, memang benar, bukit itu membentuk figure seperti seorang yang sedang memegang suatu senjata berbentuk tukul (semacam dewa hindu punya senjata, saya dah lupa namanya). Figure itu dari sisi tepi. Mungkin ianya natural atau ianya benar-benar man made. Tuhan saja yang tahu.

Kemudian, jika anda zoom in kepada kawasan ini, anda jangan terkejut jika anda melihat ada formasi bukit di atas kawasan ini seperti 'piramid'. Dan terdapat beberapa siri 'piramid' di situ. Sekali lagi, mungkin ianya natural. Atau... mungkin man-made.


Baiklah, berikut adalah gambar yang saya 'bedah siasat'. Mungkin tiada apa-apa yang istimewa di dalam gambar ini. Tapi, jika ada, apa salahnya berkongsi bersama. Apapun, ini tidak shahih dan hanya sekadar kajian. Tapi jika benar, apa salahnya berkongsi. Wassalam

Figure atau hanya khayalan semata?

Gambar yang telah di color-filterkan

gambar asal dari Google Earth

Share this post :

+ comments + 7 comments

December 10, 2013 at 4:38 PM

art & design.... (AD10..)

:)


adakah bentuk senjata tu macam kepala cogan alam?




-abuhakeem-
AD14 :)

Anonymous
December 11, 2013 at 5:27 AM

beacon project.....

Anonymous
December 13, 2013 at 11:22 PM

kilang 'tempe' dgn resipi paling terahsia dimuka bumi???
(",)..

Anonymous
December 14, 2013 at 7:52 PM

Apalah guna nya menceturkan persoalan sekiranya maklumat tidak lengkap. sukar untuk kami mendapatkan jawapan.

Anonymous
December 15, 2013 at 12:49 AM

bole beri maklumat plot area mana? bole saya cek dgn peta topografi berkenaan kontur sekitar kawasan kejadian..

Anonymous
December 18, 2013 at 6:23 PM

be..
sg tanum ade lalu hutan kerr?
area mane ko bukak nie??
bg detail lah lg.

September 11, 2015 at 7:21 PM

hanya sorg je yg tau hal ini, dia yg boleh lalu mesin masa.

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger