Total Pageviews

KOLEKSI GAMBAR BANJIR PANTAI TIMUR 2013

Berikut adalah koleksi gambar yang saya ambil di internet untuk tatapan semua. Di kala kita kena bencana, elakkanlah bergaduh. Bala ini mahu menunjukkan di mana sikap kita tika menghadapi bala bencana. Parti politik tak habis-habis bergaduh, pakat menunding jari, siapa turun siapa tak turun. Kemudian, ada lori dan bantuan di hijack di tengah jalan. Ini di lapurkan sendiri oleh pembantu yang menghantar bantuan makanan. Kenapa tika kita kesusahan, ada manusia yang perangai syaitan mengambil kesempatan di atas kesusahan orang lain. Ini baru banjir, belum lebih teruk lagi. Apapun, jika di lihat rata-rata, rakyat malaysia masih punyai sifat kemanusiaan. Ramai yang bersimpati dan memberi bantuan yang sepatutnya. Taniah untuk anda. PRAY FOR PANTAI TIMUR.








































add-on pada 9-12-2013 (ketika banjir mulai surut)





















Share this post :

+ comments + 7 comments

Anonymous
December 9, 2013 at 2:36 AM

Sabri Cheek antara menetri terawal yg dating bantu mangsa dan harung air serta beri bantuan

be fair to him -jangan sampai masa dia rehat dgn kucing pulak di highlight sedangkan masa dia membantu tidak diberikan promotion

Begitu juga ADUN Kerdau Syed Ibra yg turun naik dan dayung sampan dari awal banjir sampai sekarang tak diberikan

Just be FAIR

BTW gambar tent di dungun tu menurut akhar sinar harian dibeli sendiri oleh mangsa banjir

jangana da yg claim dia belikan tent tu ya

December 9, 2013 at 4:16 AM

=.=!!

nusanaga tak kata apa-apa pun dalam gambar-gambar ni. Semuanya hanya gambar semata-mata. Bagaimana pula boleh wujud 'fair dan tak fair' dalam artikel kali ni. Muskil sekejap.

man pontian
December 9, 2013 at 9:14 PM

slm bro


dalam kita diuji ng bencana..muhasabahkanlah diri yg kemetot lg lemah ni..
mana2 info r foto yg boleh menimbulkan perbezaan dan perbandingan antaa kita..harap2 boley laa diketpikan or dilupuskan.

aiossa.

December 9, 2013 at 11:25 PM

sejujurnya saya cakap; saya tak nampak apa2 gambar yang boleh membezakan pihak2 tertentu. Pada pandangan saya, semua gambar di atas, adalah aktiviti manusia tika menghadapi bencana.

Jika benar ada gambar yang 'membeza'kan tu, beritahu saya.
Saya pun hairan, jika gambar aktiviti kemanusiaan sebegini menunjukkan that side or this side.. saya jangka, terdapat masalah besar dalam mind set rakyat malaysia. otak kita dah di bahagi2kan kepada berpuak2 yang extreme.

Anonymous
December 12, 2013 at 1:16 AM

tenang bro,
mcm biasa..
aku pon kadang rasa ape yg aku wat dah cun sgt sampai org tegur pon aku hangin..
tapi,biasalah kita nie mana ada yg sempurna..
hehe..

Anonymous
December 12, 2013 at 5:01 PM

hahahaha..jangan sentap bro.. itulah kalau dari mula kita dah berat sebelah inilah hasilnya.. demokrasi.. demokrasi.. apapun memang berat sebelah bro.. hahahahaha.. mengaku saja penyokong PR.. senang..

December 18, 2013 at 12:16 AM

saya tak sokong PR, sbb bagi saya ia sama je dengan BN.

Tapi saya tak suka dengan apa yang di lakukan oleh gomen kini (dan apa yang terjadi kini dah pun di predict oleh kami 3-5 tahun yang lepas). Memang ia berlaku dan tak leh elak kan pun.

Modus operandi 'mereka' adalah untuk pecah belah melayu hingga terjadi perang saudara. Itu je. TIme tu je baru semua tepuk dahi dan nak bersatu. Tapi yang bersatu tu pun bukan 2 puak ni, tapi puak yang berada di tengah2, sakit hati dengan perangai tadika kedua2 belah puak. Harap semua jelas dengan statement saya.

Saya tak suka PR sebab mereka adalah BN dalam versi lain. Dan saya tak suka BN yang sekarang sebab terlalu byk 'egoism' dan 'YES-MAN' di situ.

Sekian

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger