Total Pageviews

BURUNG MH370 DAN RAMALAN NABI DANIEL




Mungkin kita pernah mendengar nama Nabi Daniel bahkan pada zaman moden ini, ramai orang memberi nama anak DANIEL. Tapi pernah tahukah, siapakah beliau?

Nabi Daniel adalah salah seorang dari ratusan nabi di turunkan pada Bani Israel.
Kisah dalam kitab ini berlaku semasa pembuangan di Babel, iaitu ketika bangsa Yahudi dibuang dan diasingkan ke Babel. Kisah ini berkisar seorang tokoh yang bernama Daniel yang berbangsa Israel dan menjadi penasihat Nebuchadnezar, penguasa Babel (Babylon) dari 605 SM - 562 SM.

Nabi Daniel di kisahkan dalam beberapa kitab dan di beri nama BOOK OF DANIEL yang mana mengandungi kisah perjalanan hidupnya dan kata-katanya. Tetapi, apa yang menariknya, ada suatu bait katanya, merujuk kepada isu MH370 ini.
Nusanaga telah menjumpai bait ini bila rakan nusanaga menunjukkan satu website luar negara yang sedang heboh menceritakan tentang MH370. Kemudian, ada seorang ini, telah mengeluarkan ayat dari BOOK OF DANIEL. Ianya menjadi gempar dan isu di website tersebut. Apakah bait kata-kata ini suatu fakta yang bakal berlaku? Semua itu ALLAH jualah punya perancangan. BOOK OF DANIEL boleh di baca di sini:- http://biblescripture.net/Daniel.html 

(nota: ada pembaca yang telah membuat kajian dan mereka mendapati kata di atas bukanlah dari Nabi Daniel tetapi seorang Rabbi yang di gelar Elder Daniel. Jadi, anggaplah perkara di atas adalah mengenai Nabi Daniel dan perkara di bawa ini pula suatu 'ramalan' semata-mata)

-----------------------------------------


Berikut adalah perbincangan bait kata ini di forum luar negara tersebut:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1002983/pg1

Berikut adalah bait yang dikatakan itu:-

prophet Daniel from 17th century wrote this:
«Το πουλί θα χαθεί ξαφνικά πάνω από τους σχιστομάτηδες και θα ταξιδέψει πίσω στο χρόνο. Πολλοί θα ψάχνουν αλλά δεν θα βρίσκουν. Τότε ο πόλεμος θα πιαστεί από πάνω. Οι ορθόδοξοι θα ενωθούν και θα κατατροπώσουν τον Φράγκο και την Τιάρα. Ο κοντός Μόσκοβος μαζί με τους δικούς μας θα υψώσουν ξανά την βυ
ζαντινή σημαία στη Βασιλεύουσα την ώρα που θα φεύγουν οι Τούρκοι να σώσουν τη φυλή τους στην Κριμαία»

which translates into:
"The bird will be suddenly lost above the chinese looking eye country and it will travel back in time. Many will search for it but they won't find it. Then the war will start from above. The Orthodox will combine their forces and destroy the Frank and the Tiara. The short Moscow with our men (Greeks?) will rise again their Byzantine flag above the City (Istanbul?) while the Turks will be going to save their tribe in Crimea."


Bahasa Melayunya:-

"Suatu Burung akan terbang dan tiba-tiba hilang di atas suatu negara yang sedang di lihat oleh China @ (matanya seperti orang negara cina/sepet) dan ia (burung) itu akan kembali ke zaman lampau/zaman yang berlainan (tahun lain). Kemudian akan terjadi perang besar dari (negara) atas/utara. Orthodok akan bergabung kuasa dan akan memusnahkan FRANK dan MAHKOTA. Si pendek Moscow akan bersama sekutunya (greek?) dan akan mengangkat panji BYzantine ke atas suatu kota (istanbul?) dan sementara itu Turki pula akan menyelamatkan saudaranya di CRIMEA"


Akan tetapi, apakah kata-kata yang nusanaga siarkan ini sebenarnya HOAX dan di reka-reka dalam mengambil kesempatan ke atas isu yang sedang hangat ini? Apapun, keputusan di tangan anda. Buatlah kajian sendiri dan jika benar, berdoalah agar kita dan keluarga akan selamat dalam mengharungi detik cemas akhir zaman ini. Insyallah
Share this post :

+ comments + 5 comments

March 18, 2014 at 5:51 PM

CRIMEA?

http://englishrussia.com/2014/03/17/what-crimea-actually-is/

March 19, 2014 at 8:03 AM

http://www.bbc.com/news/world-europe-26367786

The peninsula of Crimea in southern Ukraine is at the centre of what is being seen as the biggest crisis between Russia and the West since the Cold War.

March 22, 2014 at 4:38 PM

Setahu saya,bukankah nabi Daniel adalah penasihat Raja Zulkarnain?Apakah nabi Daniel mempunyai umur yang panjang?

Anonymous
November 12, 2014 at 11:51 AM

Penasihat Zulkornain adalah Nabi Khidir klau x silap sy..

March 24, 2015 at 11:41 PM

Bner khidir skalugus kerabat dekatnya..

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger