Total Pageviews

Aplikasi permainan bunuh diri Blue Whale ugut untuk bunuh ratusan remaja di Eropah, Amerika dan Brazil

Permainan menerusi aplikasi Blue Wheel mengugut untuk bunuh keluarga anda dan memaksa anda untuk bunuh diri

Gempar di Rusia, terdapat 160 kes bunuh diri dilaporkan melibatkan remaja belasan tahun. Apabila disiasat, kebanyakan daripada mangsa adalah peserta "Blue Whale Challenge"!

Blue Whale Challenge/Cabaran Bunuh Diri ialah aplikasi/game yang memerlukan pemainnya melengkapkan 50 tasks. Task tersebut termasuklah, menonton filem seram, menggores tangan dengan pisau, berdiri di atas bangunan tinggi, sehingga task yang ke-50: membunuh diri!!!

Link download aplikasi/game tersebut dihantar melalui DM/PM oleh seseorang. Jika mangsa men-download game tersebut, handphone mangsa akan digodam dan segala maklumat mangsa telah berada dalam tangan pelaku.

Mangsa perlu melengkapkan task yang diberi, jika mangsa ingkar atau menipu, mereka akan mengugut mangsa seperti mengugut bunuh keluarga, atau apa sahaja yang boleh mereka manfaatkan dengan maklumat mangsa. Oleh sebab itu mangsa tiada pilihan selain daripada melengkapkan task yang diberikan.



Lebih membimbangkan lagi, kegiatan ini telah menular ke Brazil dan lain-lain negara Eropah!!! Semoga ia tidak menular ke negara kita!

Cerita ini bukan rekaan semata-mata, jika anda Google, terdapat banyak liputan media antarabangsa yang melaporkan kes ini termasuk BBC, Sun, dsb.

Oleh itu, ibu bapa dan penjaga!!! Sila awasi kegiatan anak-anak anda di internet. Kerana setakat ini, mangsa mereka adalah remaja belasan tahun!!!

Jika seseorang menghantar link yang mencurigakan, jangan tekan link tersebut dan terus *BLOCK*!!!

Don't be scared, just be safe!

For more information: http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/05/04/no-signs-of-blue-whale-challenge-in-malaysia/

posted from Bloggeroid

Share this post :

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger