Total Pageviews

Bahtera nabi nuh berasal dari planet marikh dan kita adalah alien sebenarnya


Kisah bahtera nabi nuh (versi extra vaganza)
Sila ke http://nusanaga.blogpspot.com untuk kisah menarik

Kita ketahui bahawa sejak nabi adam turun dari syurgaloka ke bumi, anak cucu adam berumur panjang bahkan punyai ilmu yang sangat hebat seperti contoh nabi idris a.s yang boleh naik turun langit. Bahkan sebelum berlakunya banjir besar zaman nabi nuh a.s, manusia hidup bersama manusia hybrid dikenali sebagai nefilim, gergasi, haiwan hyrid, dan lain2. Jadi, selepas banjir besar ni, hanya keturunan nabi nuh a.s memenuhi muka bumi.

Jadi apa yang extravaganzanya?
Baru2 ni sainstis akui bahawa planet marikh punyai laut besar dan pernah alami banjir besar. Jadi apa yang kita lihat pada masa kini adalah planet marikh selepas berlaku bencana banjir besar dan airnya telah mengering.

Jadi, ada suatu teori yang mana, mengatakan bahawa manusia moden (kini) berasal dari planet marikh yang mana datang dengan bahtera (bahasa inggeris dipanggil ufo, bahasa melayunya digelar balairong berpusing) ke bumi. Atas asbab itulah, ketamadunan dunia kini banyak merakam mitos, cerita origin dan simbol-simbol yang hampir sama.

Jadi, ianya adalah 'mind blowing' jika kisah kenabian bukanlah berlaku dimuka bumi sahaja, bahkan meliputi seluruh cakerawala?! Bunyinya seperti mengarut, tapi jangan lupa, kerasulan dan kenabian bukan hanya untuk manusia, tetapi meliputi seluruh alam. Dan seandainya kita adalah decendent of the mars, apakah kita (manusia modern) akan melangkah ke planet, bahkan galaksi lain untuk meneruskan 'kisah penciptaan' dan 'menjadi khalifah alam'?

Wallahualam
Sila ke http://nusanaga.blogpspot.com untuk kisah menarik

Sumber
https://www.nasa.gov/press-release/nasa-confirms-evidence-that-liquid-water-flows-on-today-s-mars/

https://www.google.com/amp/s/phys.org/news/2017-03-remnants-mega-flood-mars.amp

posted from Bloggeroid

Share this post :

+ comments + 5 comments

Anonymous
September 2, 2017 at 7:50 AM

Bagaimana pula jika apa yang berlalu di Mars itu adalah satu parellal yang juga berlaku di Earth?

September 3, 2017 at 5:32 AM

Jangan2 banjir air dekat bumi tu datang Dari Air Dari marikh.. Di bawak melalui "pintu langit" . nak kata bahasa fizik modern Wormhole... Jadi x mustahil air hujan utk banjir besar tu datang Dari marikh

September 3, 2017 at 5:50 AM

http://www.physics.le.ac.uk/journals/index.php/pst/article/view/740

Kawan saya membuat kajian mengenai banjir besar nabi nuh.. Kalau ikut kiraan penyejatan air melalui matahari ambik masa beribu tahun.. Jadi kaedah yang paling cepat ialah melalui "wormhole" .jadi ini berkemubgkinan air tesebut di turunkan sebagai hujan pada Alam/planet lain . analoginya sama seperti pengambilan air Dari marikh sebagai number Untuk hujan Dan banjir besar Untuk bumi. X mustahil mekanisma ini yang terjadi

September 3, 2017 at 5:50 AM

Maka Kami bukakan pintu-pintu langit dengan (menurunkan) air yang tercurah .. Dan Kami jadikan bumi memancarkan mata air-mata air maka bertemulah air-air itu untuk satu urusan yang sungguh telah ditetapkan. Dan Kami angkut Nuh ke atas (bahtera) yang terbuat dari papan dan paku. (QS. Al-Qamar: 11-13)

Anonymous
November 16, 2017 at 1:31 AM

salam,

firman Allah..

(Kisah Nabi Nuh) itu adalah dari perkara-perkara yang ghaib yang Kami wahyukan kepadamu (wahai Muhammad), yang engkau dan kaum engkau tidak mengetahuinya sebelum ini. Oleh itu, bersabarlah. Sesungguhnya kesudahan yang baik (yang membawa kejayaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat) adalah bagi orang-orang yang bertaqwa.

(surah Hud : ayat 49)

kenapa kita mgkaji peristiwa itu walhal Allah telah berfirman bahawa peristiwa Nabi Nuh itu dari perkara2 yg ghaib..

maafkan saya..saya cuma ingin tahu kenapa dan alasannya..

wallahualam..

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger