Total Pageviews

DAJJAL DI KUTUB YANG SEJUK



[COPY PASTE]

Hipotesis saya mengenai isu pulau pasungan Dajjal dan apakah essence Dirinya sebelum ini saya jangka begini (mungkin saya salah) :

1. Dajjal ialah Iblis a.k.a Azazil.

2. Iblis bersumpah seperti yang direkodkan AlQuran untuk menyesatkan manusia dari Depan - Belakang - Kiri - Kanan. Bermakna beliau 'bersembunyi' (dajjalu) sebagai master puppet di TENGAH yang mengawal kesemua string @ bebenang Fitnah, maka kerana itu bermula dari Adam hingga Muhammad Khatamul Anbiya tiada seorang utusan pun tidak memperingatkan dendam Iblis.

3. Berdasarkan kata-kata SAQJ (Sheikh Abdul Qadir Jailani) bahawa dinisbatkan istana @ port Iblis di LAUTAN.

4. Said Nursi Bediuzzaman (salah seorang Hamba Allah yang dekat dengan-NYA, beliau juga ialah guru kepada Sultanul Auliya Sheikh Nazim Al-Haqqani) menyatakan firasatnya bahawa Dajjal berada di kawasan SEJUK, lebih spesifik KUTUB UTARA berdasarkan coding Masa keberadaan Dajjal di dunia yang seakan panjang dalam sehari (spt lampiran Harry Lord diatas)

5. Pendapat saya, kemungkinan usai turun ke dunia sebagai The Fallen Angel, Dajjal ditakdirkan jatuh ke sebuah pulau di Tengah Lautan yang amat sunyi dan tiada manusia.

6. Umum mengetahui, entiti spiritual biasanya attribute kepada suhu SEJUK.

7. Ini mungkin sedikit lucu. Jika anda ingat filem The Transformers, watak Megatron selaku The Fallen telah jatuh di Kutub Utara.

8. Kisah Kapten Archibald menemui Megatron dipasung di dalam gua ais bawah tanah SAMA dengan kisah Tamim Ad-Dhari menemui Dajjal dipasung dalam sebuah biara@gua.

9. Aljasassah seorang@seekor makhluk BERBULU LEBAT hingga tak diketahui mana depan mana belakang. Jika di iklim khatulistiwa ia seperti Orang Utan / Sasquatch, manakala iklim sejuk seperti Yeti @ Iceman.

10. Kesimpulan sementara, teori ini hanya berkenaan sewaktu Dajjal@Iblis dipasung sahaja. Keberadaannya sekarang ialah dimana sahaja sedang menjalankan hasutan dan fitnah melagakan anak Adam tak kira ras, agama, dan fahaman ideologi.

Wallahualam
Share this post :

+ comments + 8 comments

Anonymous
April 8, 2014 at 8:40 AM

depan - belakang - kiri - kanan....
atas, bawah pun ada juga...
luar, dalam...

Surah Al - Kahfi, antara ubatnya...

Anonymous
April 8, 2014 at 5:56 PM

pada pendapat hamba Dajjal dan Azazil adalah dua entiti yang berbeza.. banyak sabdaan Nabi berkenaan Dajjal.. memang berbeza.. dan jelas..

Anonymous
April 9, 2014 at 5:04 AM

setahun bagaikan sehari..beberapa tahun kutub utara dan selatan akan berubah..kebanyakn negara islam akan menjadi ais nanti..yang mane 6 bulannye siang 6 bulannye malam..dan tentera dajjal berada di iran dan segi tiga bermuda bersama ufo dan segala teknologi canggih...akn datang israel akn menyerang iran dan iran menghanc urkn israel lalu membebaskan palestin lalu umat islam bertepuk tangan...fitnah dajjal telah blaku..

Anonymous
April 9, 2014 at 5:16 AM

Dajjal dan azzazil mmg identiti yg berbeza. Dajjal manusia azzazil iblis. Dibunuh dan mati ditangan nabi isa. Iblis hanya mati bila kiamat... mmg berbeza. Tuan blog perlu byk menelaah ilmu. Tp mmg bgus da pencarian tp hati2 ketika post pandgn.

Anonymous
April 11, 2014 at 9:22 AM

Dajjal tu manusia biasa yang menjadi luar biasa. Sekarang masih belum keluar secara zahir jadi sesiapa pun boleh jadi dajjal. Peluang masih terbuka untuk menjadi dajjal samada tuan rumah sendiri, atau penulis artikel ni, atau anon2 yang komen termasuk aku.

Anonymous
April 12, 2014 at 10:27 AM

aku rasa tak.. sebab dia dah buat lama dah keja.. mana boleh pulak sapa2 nak jadi dia.. dah hidup berabad dah..

April 13, 2014 at 11:03 PM

xdak kaitan kot, saja nk kongsi.. msa tgk cita thor: dark world, scene loki dgn odin.. (sbb subs dlm bm)
si loki ckp dia nk jd tuhan di bumi, tp si odin balas balik, kata, kita bkn tuhan, kita hnyalh dewa (or deities la kot dlm omputih). dewa pn mati gk, cm manusia. cuma diorg diberi kelebihan utk membawa keamanan, ataupn sebaliknya..

Anonymous
April 20, 2014 at 7:02 PM

lubang tu bukan ke yang dikaitkan dengan pintu keluar masuk bagi makhluk Hollow Earth. Snowden ada dedah dokumen pasal ekspedisi menjejak hollow earth.

Post a Comment

Artikel lama Nusanaga

ALL TIME POPULAR

 
TEAM: TUBEPANAS | atasbawah | fan page
Copyright © 1999. Nusanaga - All Rights Reserved
Template Created by NUSANAGA Published by hasellusiby
Proudly powered by Blogger